38+4 haftalık hamileyim, vajinamdaki sızı doğum belirtisi mi?

0 oy
151 göst.
18 Nisan 2024 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (280 puan) sordu
Kızlar 38+4 günlük hamileyim vajinam alt tarafıma çok kötü sızı girip çıkıyor bebekte çok hareketli dogummu acaba ne çok acıtıyor 
Gebelik haftası 38+4
Kapatılma nedeni: Soru başlığı sorunuzu kısaca özetleyecek şekilde belirlenmelidir. Bu tarz soru başlıkları platform kullanışlılığını azalttığı için soru kapatılmıştır.

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

38 haftalık hamileyim vajinaya giren sızı doğum belirtisi mi?
38. haftada vajinada hissedilen ani sızı ve batmalar, genellikle bebeğin kanala yerleşmeye başlaması ve pelvik tabana baskı yapmasıyla ilgilidir. Bu durum tek başına doğumun başladığını göstermez; ancak düzenli hale gelen kasılmalar, su gelmesi veya nişan gelmesi gibi belirtiler eşlik ediyorsa doğum süreci başlamış olabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamileliğin son haftalarında bebeğin çok hareketli olması normal mi?
Hamileliğin 38. haftasında bebeğin hareketli olması gayet normaldir ve bebeğin sağlıklı olduğunun bir göstergesidir. Doğuma yakın bebeklerin hareket alanları daralsa da, hareketlerin sıklığında veya şiddetinde ani bir azalma olmadığı sürece endişe edilecek bir durum yoktur. Yine de hareket düzeninde aşırı bir değişim hissederseniz doktorunuza danışmanızda fayda vardır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğumun başladığını gösteren en belirgin belirtiler nelerdir?
Doğumun başladığını gösteren en belirgin belirtiler, zamanla şiddeti ve sıklığı artan düzenli rahim kasılmaları, amniyon sıvısının gelmesi yani suyun patlaması ve rahim ağzındaki mukus tıpasının (nişan) atılmasıdır. Bu belirtilerden biri veya birkaçı bir arada görülüyorsa vakit kaybetmeden hastaneye başvurulması gerekir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğum sancısı ile vajinal sızı nasıl ayırt edilir?
Vajinal sızı genellikle bebeğin başının baskı yapması sonucu oluşan anlık bir batma hissidir ve pozisyon değiştirince hafifleyebilir. Doğum sancısı ise karnın üst kısmından başlayıp bele vuran, düzenli aralıklarla gelen ve giderek şiddetlenen, dinlenmekle geçmeyen kasılmalardır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
38 haftalık hamileyim ne zaman hastaneye gitmeliyim?
38 haftalık hamileyken, kasılmalarınız 5-10 dakikada bir gelmeye başladığında, suyunuz geldiğinde veya bebeğinizin hareketlerinde ciddi bir yavaşlama fark ettiğinizde hastaneye gitmelisiniz. Ayrıca yoğun kanama veya şiddetli vajinal sızı gibi durumlarda risk almamak adına doktorunuzla iletişime geçerek durumu bildirmeniz en güvenli yoldur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili bir soru bulunamadı


1,512,234 soru

24,666,665 cevap

367,030 kullanıcı

...