33 haftalık gebeyim, şiddetli bel ağrım neden geçmiyor?

+1 oy
128 göst.
24 Nisan 2024 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (492 puan) sordu
Merhaba kızlar 33+0 olduk daha öncede post açmıştım bu konu hakkında ozaman bu kadar bel ağrısı yoktu azıcık vardı ve gün geçtikçe daha çok şiddetlenmeye başlıyor 2 hafta önce nst ye girmiştim çoook hafif sancılarım çıkmıştı acaba doğummu yaklaşıyor bir bilgim yok ilk gebeliğim kontrolüm 2 hafta sonra hafif kasık ağrılarım da var
Gebelik haftası 33+0

1 cevap

0 oy
24 Nisan 2024 (492 puan) cevapladı
 
En İyi Cevap
Üste çiksin lütfen
-Reklam-

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

33 haftalık gebelikte şiddetli bel ağrısı normal mi?
33 haftalık gebelikte bel ağrısı, vücudun artan ağırlık merkezine uyum sağlama çabası ve gevşeyen eklemler nedeniyle oldukça yaygındır. Ancak ağrının şiddetinin gün geçtikçe artması ve kasık ağrısı ile birleşmesi durumunda, rahim kasılmalarını veya erken doğum belirtilerini dışlamak için mutlaka doktorunuza danışmanız gerekir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte kasık ve bel ağrısı doğumun yaklaştığını mı gösterir?
Gebelikte hissedilen kasık ve bel ağrıları, doğumun yaklaştığına dair bir işaret olabileceği gibi gebeliğin getirdiği fiziksel değişikliklerden de kaynaklanabilir. Eğer ağrılar düzenli aralıklarla geliyorsa, sertleşme eşlik ediyorsa veya dinlenmekle geçmiyorsa, bu bir erken doğum belirtisi olabilir ve vakit kaybetmeden NST takibi yapılmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte NST sancısı çıkması ne anlama gelir?
NST'de hafif sancıların çıkması, rahim kaslarının doğuma hazırlık evresinde olduğunu veya Braxton Hicks kasılmalarının başladığını gösterir. Bu sancılar genellikle düzensizdir ancak 33. haftada bu tür belirtiler hissedildiğinde, bebeğin durumu ve rahim ağzı açıklığının kontrolü için hekim muayenesi kritik öneme sahiptir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
33 haftalık gebelikte bel ve kasık ağrısı nasıl hafifletilir?
Bel ve kasık ağrısını hafifletmek için gebelik destek yastıkları kullanarak uyumak, uzun süre ayakta kalmamak ve gün içinde kısa süreli istirahatler yapmak en etkili yöntemlerdir. Ayrıca gebeliğe uygun hafif esneme hareketleri yapmak kasları rahatlatabilir, ancak ağrılarınız şiddetliyse doktorunuza danışmadan herhangi bir fiziksel aktivite veya egzersiz programına başlamamalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik ağrıları ne zaman ciddiye alınmalı ve doktora gidilmeli?
Gebelikte ağrılar düzenli bir ritim kazanıyorsa, her geçen gün şiddeti artıyorsa, vajinal kanama veya su gelişi gibi belirtiler eşlik ediyorsa mutlaka vakit kaybetmeden hastaneye başvurulmalıdır. Özellikle 33. haftada hissedilen, dinlenmekle geçmeyen ve giderek sıklaşan ağrılar, profesyonel bir değerlendirme gerektiren önemli sinyallerdir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular


1,512,357 soru

24,668,168 cevap

367,111 kullanıcı

...