Gebelikte kızamık testim 500 çıktı, bu durum çok riskli mi?

0 oy
512 göst.
30 Nisan 2024 Hamilelikte Anne Sağlığı kategorisinde (280 puan) sordu

Dün kan idrar verdim bugün sonuçlar çıktı kızamık enfeksiyonu 500 çıkmış doktor randevum haftaya salı bu tehlikeli mi daha önce böyle bir şey yaşayan var mı ve ya şuan ne yapmam gerekiyor salıya kadar beklemeli miyim 

image

Gebelik haftası 30+5

4 Cevap

0 oy
30 Nisan 2024 (128 puan) cevapladı
Igg önceden geçirdiğini gösteriyor diye biliyorum yani bu istenilen birsey bağışıklığın var igm pozitif olunca kızamık geçiriyor oluyorsun diye biliyorum
30 Nisan 2024 (280 puan) yorumladı
Bende ıgg olduğu için bağışıklık var yani kızamık değilim doğru mu
30 Nisan 2024 (128 puan) yorumladı
Aynen igg pozitif çoğumuz ilkokul dönemi geçirdik zaten igm önemli olan
-Reklam-
0 oy
30 Nisan 2024 (14,022 puan) cevapladı
igm pozitifse hastasın demek. igg daha önceden bu hastalığı geçirdiğini gösterir 
30 Nisan 2024 (280 puan) yorumladı
Çok teşekkür ederim bilgi için ❤️
0 oy
30 Nisan 2024 (64 puan) cevapladı
Benimde igg yüksekti bende korkmuştum ama igm önemliymiş doktorumda sonuçların normal olduğunu söylemisti o zaman içim rahatladı igg bağışıklık olduğunu gösteriyormuş igm de hastalığı geçirdiğini sanırım bende böyle biliyorum 
30 Nisan 2024 (280 puan) yorumladı
Teşekkür ederim bende korktum internette doğru bilgiyi bulamadım kızamık olduğumu sandım çok şükür değilmiş
30 Nisan 2024 (64 puan) yorumladı
Sağlıkla kucağınıza alın inşallah
30 Nisan 2024 (280 puan) yorumladı
İnşallah, hepimiz ❤️
0 oy
22 Mayıs 2024 (39 puan) cevapladı
Bendede çıktı ve ara değer çıktı sonuç net çıkmadı beni perinatoloji ye gorderdiler bilen varsa  nasıl muane ediyorlar sıvı falanmi aliyorlar

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Gebelikte kızamık enfeksiyonu çıkması ne anlama gelir?
Gebelikte kızamık antikor testinde yüksek değerler çıkması, vücudun kızamık virüsüyle karşılaştığını veya aktif bir enfeksiyon sürecinde olduğunu gösterir. Gebelik döneminde kızamık geçirmek, düşük riski, erken doğum veya bebekte gelişimsel sorunlar açısından yakından takip gerektiren ciddi bir tıbbi durumdur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Kızamık enfeksiyonu sonucu 500 çıkan hamileler ne yapmalı?
Kızamık test sonucunda 500 gibi yüksek bir değerle karşılaştığınızda, vakit kaybetmeden bir kadın hastalıkları ve doğum uzmanına başvurmalısınız. Randevu gününü beklemeden hastanenin acil servisine veya polikliniğine giderek sonuçlarınızı bir hekime göstermeniz, bebeğin ve sizin sağlığınız açısından hayati önem taşır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte kızamık geçirmek bebeğe zarar verir mi?
Hamilelikte kızamık geçirmek bebeğin gelişimi üzerinde risk oluşturabilir ve bu nedenle enfeksiyonun aktif olup olmadığı mutlaka uzman hekim tarafından belirlenmelidir. Hekiminiz enfeksiyonun şiddetine ve gebelik haftanıza göre immunoglobulin tedavisi veya yakın takip gibi koruyucu protokoller uygulayarak riskleri minimize etmeye çalışacaktır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte kızamık teşhisi için hangi testler yapılır?
Gebelikte kızamık teşhisi için genellikle kanda IgG ve IgM antikor seviyelerine bakılır. IgM değerinin pozitif veya yüksek çıkması yakın zamanda geçirilmiş bir enfeksiyona işaret ederken, IgG seviyeleri bağışıklık durumunu gösterir; kesin tanı için doktorunuzun ek kan testleri veya klinik değerlendirme yapması gerekebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Kızamık enfeksiyonu olan hamileler doktora ne zaman gitmeli?
Gebelik döneminde kızamık gibi bulaşıcı ve riskli enfeksiyonlarda doktora gitmek için randevu gününü beklemek doğru değildir. Sonuçlarınızda enfeksiyon şüphesi varsa, durumun aciliyeti nedeniyle en kısa sürede bir kadın doğum uzmanına başvurarak gerekli önlemlerin alınmasını ve tedavi planının oluşturulmasını sağlamalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.


1,512,233 soru

24,666,632 cevap

367,023 kullanıcı

...