Normal doğum sonrası bebeği hemen yıkıyorlar mı?

0 oy
368 göst.
30 Nisan 2024 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (209 puan) sordu
Özel hastanelerde normal doğumdan sonra bebeği yıkayıp mi giyindiriyorlar yoksa öyle kirli kirli mi giyindiriyorlar birde normal doğumda dogumhaneden sedyele mi getiriyorlar yatağa yoksa yurutek mi
Gebelik haftası 33+5

8 Cevap

0 oy
30 Nisan 2024 (1,266 puan) cevapladı
Bebeği yıkamadan giydirmezler eğer normal doğum yaparsanız direk ayağa kalma olasılığınız kendinize bağlı 
30 Nisan 2024 (209 puan) yorumladı
Benim ikinci doğumum ama ilki develtte oldu bebeği öyle kirli kirli giyindirdirler bunda da özelde yapmayı düşünüyorum merak ettim acaba burda nasıl ilgilenecekler diye
-Reklam-
0 oy
30 Nisan 2024 (178 puan) cevapladı
Kendi yaşadıklarımı soyliyim 2 dogum yaotm özelde bebeği silip giydirdiler ..yatagada tekerlekli sandalyede goturduler 
0 oy
30 Nisan 2024 (443 puan) cevapladı
Bebekleri artık yıkamıyorlar silip giydiriyorlar normal doğum olursa hemen yürütmezler sandalyeyle getirirler bir kaç saat sonra yürütürler 
30 Nisan 2024 (209 puan) yorumladı
Hm anladım cnm çokk sağolun yorumlarınız için
0 oy
30 Nisan 2024 (1,178 puan) cevapladı
Ben özelde yaptım bebeği iyice silip öyle giyindiriyorlar yenidoğan bir bebek göbekbagi düşene kadar yıkanmamalı demişti doktorum kuru kalırsa daha erken düşer diye. Sedye ile değil tekerlekli sandalyede getiriyorlar sezaryen olursa sedye ile getiriyorlar 
0 oy
30 Nisan 2024 (472 puan) cevapladı
Bebek yıkanmaz ki kanı falan varsa silinir ama o beyazlıklar verniks denilen bebeği enfeksiyondan koruyan bişey hatta derler ki göbek bağı düşene kadar yikamayin
30 Nisan 2024 (209 puan) yorumladı
Hm bunu bilmiyordum cnm bilgilendirmeniz iyi oldu çok sağolun
0 oy
30 Nisan 2024 (425 puan) cevapladı
Canim yikamazlar o beyazlik ne kadar teni emerse o kadar iyiymis bebek icin bans hatta bbez falan koyma  silmesinler dediler bebegi ama koydum yinede cokta kalirsa kiyafeti batiyo diye gobegi dusene kadar banyo yaptirma sende evde notmal dogum olursada tekerlekli sandalye ile getirirler odaya
30 Nisan 2024 (639 puan) yorumladı
Bu yıkma kaç gündür aklımda işte geçen bı hakam oluyor işte bu konuyu konuştuk dedim doktorlar göbek dusmuyene kadar yıkmaz deniliyor oda yok dedi kizmin oğlu 1 hafta kuvezde kalmş demiş anne bebekelri yıkıyorlar tek ele tutup su döküyorlar korkmusum dedim bence yıkamazlar bilmedim ablamın eltiside bebeği 1 ay kaldı Kuvezde ablam dedi 1 iki kez yikamisalr artk kaç hafta sonra 1 ay kaldığı için bilmyirdum bende merak etim kafam karıştı bu konuda benimde
0 oy
30 Nisan 2024 (639 puan) cevapladı
Geçen bı akrbamiz doğum yaptı bebeği kuvezdeydi demişti annesine hemisreler bebekelri tek ele bı sus tutyo lar yıkıyorlar korkmusum tek ele nasıl cesaret ediyoslr die oda devlete olmuş bende bunu merak ediyorum özelde olcak baklm ilkleri yasiycam 33+ 5 haftaligiz
0 oy
30 Nisan 2024 (205 puan) cevapladı
Bebekleri artık pek yıkanması tercih edilmiyor. Güzelce silip öyle giydiriyorlar. Hem göbek bağı çabuk düşmesi için hemde bebeğin cildindeki o kremsi verniks sıvısıni bebeğin cildi emsin diye. Çünkü o kremsi beyaz yapı enfeksiyonlara karşı korumada çok etkili bişey bebeğin cildinin onu emmesini istiyor doktorlar. Yürüyerek veya sandalyede çıkanda oluyor bu o an ki sizin durumunuza veya doktorunuzun çalışma şekline bağlı. Bazı Doktorlar ani tansiyon düşmesi göz kararması vs gibi şeyler yaşamamaniz için sandalye ile çıksın hemen yürümesin diyebiliyor bazilarida yürüyerek çıkartıyor. Doktorunuza ve sizin o an ki durumunuza bağlı birşey. Sağlıkla kucağınıza almak nasip olsun inşallah... Sevgiler... 
30 Nisan 2024 (209 puan) yorumladı
Hepinize ayrı teşekkür ederim güzel yorumlarınız için

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Özel hastanelerde normal doğum sonrası bebek temizliği nasıl yapılır?
Özel hastanelerde normal doğumun hemen ardından bebek, üzerinde bulunan verniks kazeoza tabakası korunacak şekilde yumuşak bir bezle silinerek temizlenir ve ardından steril giysileri giydirilir. Güncel tıbbi yaklaşımlar bebeğin üzerindeki koruyucu tabakanın hemen yıkanarak yok edilmemesini, bunun yerine cildinin nazikçe arındırılmasını önermektedir. Bebeğin ilk banyosu genellikle doğumdan 24 saat sonra, vücut ısısı dengelendikten ve anne emzirmesi oturduktan sonra hemşireler tarafından gerçekleştirilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Normal doğumdan sonra odaya sedye ile mi yoksa yürüyerek mi gidilir?
Normal doğum sonrası annenin odaya geçişi, doğumun şekline, hastanın genel sağlık durumuna ve hastane protokollerine göre değişiklik gösterir. Genellikle doğumhaneden çıkışta güvenlik önlemi olarak sedye veya tekerlekli sandalye kullanımı tercih edilir; ancak komplikasyonsuz ve sağlıklı bir normal doğum sonrası anne kendini iyi hissediyorsa sağlık personeli eşliğinde kısa mesafeli yürüyüşlere izin verilebilir. Kararı tamamen doğum anındaki tansiyon değerleriniz ve kan kaybı durumunuzu gözlemleyen ebe veya doktorunuz verir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğum sonrası bebek giydirilirken nelere dikkat edilmelidir?
Doğum sonrası bebek giydirilirken bebeğin vücut ısısını koruyacak pamuklu ve yumuşak dokulu kıyafetlerin seçilmesi en önemli kuraldır. Hastaneler genellikle bebeklerin cilt hassasiyetine uygun, önceden yıkanmış ve sterilize edilmiş hastane tipi zıbın setlerini kullanır. Giydirme işlemi sırasında bebeğin göbek bağı bölgesine baskı yapılmamasına ve kıyafetlerin bebeğin hareketlerini kısıtlamayacak esneklikte olmasına dikkat edilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebek doğumdan hemen sonra neden yıkanmamalıdır?
Bebeklerin doğumdan hemen sonra yıkanmaması, üzerlerinde bulunan ve 'verniks' adı verilen beyaz, kremsi tabakanın cilt bariyerini koruması ve bebeğin vücut ısısını sabit tutması için kritiktir. Bu tabaka aynı zamanda bebeğin bağışıklık sistemini destekleyen doğal bir koruyucudur ve doğum sonrası ilk saatlerde bebekle anne arasında kurulan ten tene temasın kalitesini artırır. Dünya Sağlık Örgütü, bebeğin vücut ısısının stabil hale gelmesi için ilk banyonun en az 24 saat ertelenmesini tavsiye eder.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğumhane sonrası süreçte anne nelere hazırlıklı olmalıdır?
Doğumhane sonrası süreçte annenin ilk hedefi bebeğiyle ten tene temas kurmak ve ilk emzirme denemesini gerçekleştirmektir. Bu süreçte hemşireler bebeğin rutin kontrollerini (boy, kilo, ölçüm) yaparken anne de yatağında dinlenmeye geçer. Doğum sonrası ilk birkaç saat kanama takibi ve tansiyon ölçümleri açısından yakın izlem gerektirir; bu nedenle ayağa kalkmadan önce mutlaka hemşirelerden onay alınmalı ve ilk yürüyüş yardımla yapılmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili bir soru bulunamadı


1,512,224 soru

24,666,485 cevap

367,011 kullanıcı

...