Sezaryene 10 gün kala bebeğim döndü ve sancım var, ne yapmalıyım?

0 oy
245 göst.
22 Mayıs 2024 Doğum kategorisinde (25 puan) sordu
Arkadaşlar ilk gebeliğim 10 gün sonraya sezeryanim var aşırı sancım var ve bebeğim geçen hafta baş aşağıydı doğum pozisyonundaydi ama tekrar baş yukarı gelmiâ nasıl oldu anlamadım ama çok sancım var bel ve kasıktan acile gittim sadece nst çektiler oda az sancım çıktı kadın doğum fiş vermedi ne yapayım 

1 cevap

0 oy
22 Mayıs 2024 (1,178 puan) cevapladı
Sezeryan ise duruş şekli önemli olmaz nst de sancı çok olduğunda onlar acilden direk sizi yönlendirirler dogum salonuna ama kayda değer sancı yoksa eve göndeririler fişi zaten elinize vermeyip saklıyorlar siz ne yapmanız gerektiğini tekrar sorun riskli bir durum var mı diye yoksa zaten eve gönderirler ama sanciniz artarsa mutlaka tekrar gidin çünkü sezaryen doğum şekliniz 
22 Mayıs 2024 (1,178 puan) yorumladı
Bebek ters döndüğü için mi doğum şekli sezaryene döndü yoksa zaten sezeryan mi olacaktı? Doğuma girerken tekrar bakarlar zaten duruş pozisyonuna eğer tekrar baş aşağı dönerse sizi sezaryene almazlar sancinizin gelmesini beklerler zaten 10 gün kalmış
22 Mayıs 2024 (1,178 puan) yorumladı
Bir de mutlaka alttan muayene isteyin çünkü benim de adet ağrısı gibi ağrım vardı belkde ve kasıkta 37+2 de gittiğimde 4 cm açıklık vardı doğuma aldılar sadece nst ile belli olmayabiliyor bazen
22 Mayıs 2024 (25 puan) yorumladı
Yok başka sorundan dolayı sezeryan olacam ama bebekte tekrar dönünce endişelendim bide hastanede sıra da vermiyorlar randevude vermiyorlar açıklık yoktu acile gittim bana nstni doktora göster dedi işte doktor da sıra vermediler tekrar yarın gidecem banyo yaptım sancım daha da arttı bel ve kasık bide baş ağrısı inşallah sorunsuz bir şekilde olur doğumum karnımın alt kısmında aşırı sesler geliyor kırp kırp diye ondan çok korktum bide plesanta bebekten ayrılırsa kan gelir dimi
23 Mayıs 2024 (1,178 puan) yorumladı
Bebeğin dönmesi korkulacak bir şey değil az da olsa son haftalarda dönen varmış sezaryen olacagi için sancıları takip et ama açılma yoksa şuan için korkma sabah yine git canım eğer sancı çıkarsa açılma da varsa 10 gün bekletmezler
-Reklam-

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Doğum pozisyonundaki bebek tekrar baş yukarı döner mi?
Evet, bebekler doğum kanalına yerleşene kadar, özellikle 36. haftaya kadar anne karnında pozisyon değiştirebilirler. Bebeklerin kordon dolanması, amniyotik sıvı miktarı veya rahim şekli gibi nedenlerle baş aşağı pozisyondan tekrar baş yukarı dönmesi nadir de olsa görülebilen bir durumdur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Sezaryene 10 gün kala hissedilen şiddetli sancılar normal mi?
Sezaryen tarihine yakın dönemde hissedilen şiddetli bel ve kasık ağrıları, doğum eyleminin başlamış olabileceğini veya yalancı sancıların (Braxton Hicks) şiddetlendiğini gösterebilir. Bu sancılar düzenli hale geliyorsa, su gelişi veya kanama gibi belirtiler eşlik ediyorsa vakit kaybetmeden uzman bir hekime başvurulmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
NST sonucunda sancı çıkmaması doğumun başlamadığı anlamına mı gelir?
NST cihazı sadece o anki rahim kasılmalarını ve bebeğin kalp atışlarını ölçer; bazen sancılar düzensiz olduğu için cihazda düşük değerler görülebilir. Ancak NST sonucunda sancı çıkmaması, fiziksel olarak hissedilen şiddetli ağrının önemsiz olduğu anlamına gelmez, muayene bulguları her zaman daha belirleyicidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebeğin pozisyonu nasıl takip edilir ve ne zaman doktora gidilmeli?
Bebeğin pozisyonunu takip etmek için düzenli doktor kontrolleri ve ultrason muayeneleri en güvenilir yöntemdir. Eğer şiddetli ağrı, bebek hareketlerinde azalma, ani su gelmesi veya vajinal kanama gibi belirtiler yaşıyorsanız, NST sonucuna bakılmaksızın mutlaka kadın doğum uzmanınız tarafından detaylı bir muayene yapılmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğuma yakın dönemde şiddetli kasık ağrısı neden olur?
Doğuma yakın dönemde yaşanan şiddetli kasık ağrıları, bebeğin başının pelvise yerleşmesi, rahim ağzındaki değişimler veya kasların doğuma hazırlanması sonucu oluşabilir. Bu ağrılar günlük yaşamı kısıtlayacak düzeydeyse veya istirahatle geçmiyorsa, olası bir erken doğum riskine karşı mutlaka tıbbi değerlendirme gereklidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
1 cevap 265 göst.
0 oy
8 cevap 1,138 göst.
16 Ocak 2022 Doğum kategorisinde misafir sordu
0 oy
0 cevap 390 göst.
0 oy
2 cevap 364 göst.

1,512,296 soru

24,667,272 cevap

367,059 kullanıcı

...