12+1 haftalık hamileyim folik asidi bırakmalı mıyım?

0 oy
286 göst.
23 Mayıs 2024 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (1 puan) sordu
12+1 hamileyim, folik asiti birakmalimiyim. Doktor 12. Haftada bırak dedi ama 13. Haftaya kadar kullanmalimiyim kafam karıştı
Gebelik haftası 12+1

2 Cevap

0 oy
23 Mayıs 2024 (130 puan) cevapladı
Evet bende az önce doktorurdan gelişim bana dedi 12hafta kes kulanma dedi sende öyle yap yararı olduğu kadar Zararida var
-Reklam-
0 oy
23 Mayıs 2024 misafir cevapladı
Doktorun 12.haftadan sonra kombine vitamin başlatır onda da folik asit oluyor genelde. Eğer randevun yakınsa kesme derim 
23 Mayıs 2024 (1 puan) yorumladı
Sali günü randevum
23 Mayıs 2024 (3 puan) yorumladı
Kesmen gerekiyor folikasit 3 aya kadar kullanılır daha fazla kullanırsan down sendromu oluşabiliyor 12 haftada kesmen gerekli bu 3. Gebeliğim artık tecrübe oldu bazı şeyler

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Hamilelikte folik asit kullanımına tam olarak ne zaman son verilir?
Hamilelikte folik asit kullanımı genellikle gebeliğin 12. haftasının tamamlanmasıyla birlikte sonlandırılır. Doktorunuz 12. haftada bırakmanızı önerdiyse, bu dönem bebeğin nöral tüp gelişiminin büyük ölçüde tamamlandığı kritik eşiği ifade eder ve takviyeye olan ihtiyacın azaldığı anlamına gelir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
12 haftalık hamileyim folik asidi bırakmak bebeğe zarar verir mi?
12. haftadan sonra folik asit takviyesini bırakmak bebeğinize zarar vermez, aksine doktorunuzun önerdiği rutin bir süreçtir. İlk üç ayda nöral tüp defektlerini önlemek için kritik olan folik asit, 13. haftadan itibaren yerini genellikle demir ve diğer multivitamin takviyelerine bırakır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Folik asit kullanımını 13. haftaya kadar uzatmak gerekli midir?
Folik asit kullanımını 13. haftaya kadar uzatmak genellikle tıbbi bir zorunluluk değildir ancak doktorunuzun özel bir kan değerine veya sağlık durumunuza göre bir önerisi varsa buna uymalısınız. Rutin gebelik takibinde 12. hafta, vücudun dışarıdan gelen folik asit desteğine ihtiyaç duymadığı kabul edilen yaygın bir sınırdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebeliğin ilk üç ayından sonra hangi vitaminler kullanılır?
Gebeliğin ilk üç ayını tamamladıktan sonra folik asit yerini genellikle demir, kalsiyum, D vitamini ve iyot gibi bebeğin büyüme döneminde ihtiyaç duyduğu diğer desteklere bırakır. Hangi takviyelere geçmeniz gerektiğini öğrenmek için kan değerlerinize bakılması ve doktorunuzun yeni bir planlama yapması en sağlıklı yöntemdir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Folik asidi aniden bırakmak hamilelikte bir sorun yaratır mı?
Folik asidi aniden bırakmak hamilelikte herhangi bir olumsuz yan etki yaratmaz çünkü bu vitamin vücutta birikim yapabilen ve eksikliği durumunda hemen telafi edilebilen bir takviye değildir. 12. haftadan sonra folik asit alımını durdurmak, gebelik takibinde standart ve güvenli bir uygulamadır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular


1,512,233 soru

24,666,635 cevap

367,026 kullanıcı

...