12 haftalık hamileyim, ilaçtan sonra ishal oldum normal mi?

0 oy
74 göst.
3 Haziran 2024 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (104 puan) sordu
Arkadaşlar merhaba. Doktor bana urocare diye bir ilaç verdi tek kullanımlık. Onu kullandiktan sonra bende ishal ve mide bulantısı falan başladı. Kusma yok ama ağzımın tadı yok derler ya onun gibi işte. Bu normal mi acaba kullanan var mı acile falan gitmem gerekir mi ?12 haftalık hamileyim
Gebelik haftası 12+1

Bu soruya cevap vermek için lütfen giriş yapınız veya kayıt olunuz.

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Hamilelikte kullanılan antibiyotik sonrası ishal normal mi?
Hamilelik döneminde kullanılan tek dozluk ilaçlar sonrasında gelişen ishal, ilacın bağırsak florasını geçici olarak etkilemesi nedeniyle görülebilir. Ancak 12 haftalık gebelik sürecinde yaşanan ishal, vücudun susuz kalmasına yol açabileceği için mutlaka takip edilmelidir. İshalin şiddeti ve süresi, vücudun ilaca verdiği tepkiyi belirler.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik sürecinde mide bulantısı ve ağız tadı bozukluğu ne zaman geçer?
Gebeliğin ilk trimesterinde (ilk 12-14 hafta) mide bulantısı ve ağız tadı bozukluğu oldukça yaygındır ancak yeni başlanan bir ilaçtan sonra şiddetlenmesi yan etkiyi düşündürür. Genellikle ilaç etkisi vücuttan atıldıkça bu durum 24-48 saat içerisinde hafifler. Eğer belirtiler şiddetlenirse doktorunuza danışmanız en sağlıklı yoldur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte ilaç sonrası mide bulantısı durumunda acile ne zaman gidilmeli?
Hamilelikte ilaç kullanımı sonrası gelişen mide bulantısı ve ishal; kusma nedeniyle sıvı kaybı, şiddetli karın ağrısı veya yüksek ateşle birleşirse vakit kaybetmeden acil servise başvurulmalıdır. Özellikle besin ve sıvı alımının tamamen kesildiği durumlarda, bebeğin ve annenin sağlığını korumak adına tıbbi destek alınması hayati önem taşır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
12 haftalık gebelikte ishal bebeğe zarar verir mi?
12 haftalık gebelikte hafif seyreden ishal doğrudan bebeğe zarar vermez, ancak ishalin neden olduğu dehidrasyon (sıvı kaybı) ve buna bağlı elektrolit dengesizliği risk oluşturabilir. Vücudun susuz kalmaması için bol su tüketimi ve doktorun önerdiği beslenme düzenine uyulması, bu süreçte bebeğin sağlığını korumak için ilk adımdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
İlaç sonrası yaşanan mide bulantısı ve ishal için evde ne yapılmalı?
İlaç sonrası mide bulantısı ve ishal şikayetlerinde, doktorunuza danışmadan herhangi bir ishal kesici ilaç kullanmamalısınız. İlk aşamada vücudun sıvı kaybını önlemek için sık aralıklarla küçük yudumlarla su veya doktor onaylı elektrolit destekleri alınmalıdır. Belirtiler 24 saatten uzun sürerse veya genel durumunuzda kötüleşme hissederseniz mutlaka uzman hekiminize bilgi verin.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili bir soru bulunamadı


1,512,746 soru

24,673,211 cevap

367,381 kullanıcı

...