39+2 haftalık hamileyim, karnımdaki sancılar doğum belirtisi mi?
💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular
▶
39+2 haftalık hamileyim karnımdaki sancılar doğumun başladığını mı gösterir?
39+2 haftalık gebelikte yaşanan sancıların doğumun başlangıcı olup olmadığını anlamak için sancıların düzenli gelip gelmediğine bakmalısınız. Gerçek doğum sancıları genellikle düzenli aralıklarla gelir, giderek şiddetlenir, dinlenmekle geçmez ve belden karnın önüne doğru yayılır. Eğer sancılarınız 10 dakikada bir veya daha sık aralıklarla geliyorsa ve pozisyon değiştirdiğinizde geçmiyorsa doğum süreci başlamış olabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
▶
Doğumun yaklaştığını gösteren belirtiler nelerdir?
Doğumun yaklaştığının en temel belirtileri arasında nişan gelmesi, suyun gelmesi, düzenli kasılmaların başlaması ve bebek hareketlerinde değişiklik gözlemlenmesidir. Ayrıca karında sertleşme, sık idrara çıkma, bel ağrısı ve yoğun vajinal akıntı da doğumun habercisi olabilir. 39. haftadan sonra bu belirtilerden herhangi birini fark ettiğinizde durumunuzu takip etmeniz ve doktorunuza bilgi vermeniz oldukça önemlidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
▶
Yalancı doğum sancısı ile gerçek doğum sancısı nasıl ayırt edilir?
Yalancı doğum sancıları, yani Braxton Hicks kasılmaları düzensizdir ve pozisyon değiştirince veya ılık bir duş alınca genellikle kaybolur. Buna karşılık gerçek doğum sancıları düzenli aralıklarla gelir, süresi giderek uzar ve şiddeti artar. Gerçek sancılar sırasında karnınızda sertleşme hissedersiniz ve sancı süresi zamanla kısalmaz, aksine daha sık aralıklarla ve daha güçlü bir şekilde hissedilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
▶
39 haftalık hamilelikte karın sertleşmesi ve sancı normal midir?
39 haftalık hamilelikte karın sertleşmesi ve sancı oldukça yaygın bir durumdur çünkü vücudunuz doğuma hazırlanmaktadır. Bu haftalarda rahim kasları doğum için pratik yapar ve kasılmalar artabilir. Ancak bu sancılar çok şiddetliyse, kanama eşlik ediyorsa veya bebeğinizin hareketlerinde belirgin bir azalma hissediyorsanız vakit kaybetmeden bir sağlık kuruluşuna başvurmanız gerekir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
▶
Doğum sancısı başladığında ne zaman hastaneye gitmeliyim?
Doğum sancılarınız düzenli olarak 5-7 dakikada bir gelmeye başladığında ve her biri yaklaşık 45-60 saniye sürdüğünde hastaneye gitme zamanı gelmiş demektir. Eğer suyunuz geldiyse, sancı olmasa bile enfeksiyon riski nedeniyle hemen doktorunuza ulaşmalısınız. Ayrıca vajinal kanama, şiddetli karın ağrısı veya bebek hareketlerinde durma gibi durumlarda beklemeden hastaneye gitmek en güvenli yoldur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.
İlgili bir soru bulunamadı