İlişkiden aylar sonra adetim gecikti, hamile olabilir miyim?

0 oy
138 göst.
1 Temmuz 2024 Hamilelikte Testler kategorisinde (11 puan) sordu
Sevgili anneler biz en son martta iliski yasadik esimle ustune iki defa adet gordum 30 ve 50. Gunlerdede test yaptim negatifti malesef ama bu ay adetim iki gun gecikti pozitiflik ihtimali mumkun mu o testler negatif olmasina regmen umutlanmakta istemiyorum acikcasi

1 cevap

0 oy
1 Temmuz 2024 (169 puan) cevapladı
En son martta iliski olduysa nasil hamile olanilirsiniz ki

3 ay geçmiş uzerinden 
-Reklam-

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

İlişkiden aylar sonra yapılan gebelik testleri neden negatif çıkar?
İlişkiden aylar sonra yapılan gebelik testlerinin negatif çıkması, o dönemde gebelik oluşmadığını kesin olarak gösterir. Gebelik testleri, döllenmeden yaklaşık 10-14 gün sonra yükselmeye başlayan HCG hormonunu ölçer; bu nedenle aylar geçmişse ve testler negatifse, hormon seviyesi ölçülebilir bir düzeyde değildir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Üstüne görme durumu gebelik testinde ne zaman belli olur?
Üstüne görme olarak adlandırılan durum, genellikle adet kanamasıyla karıştırılan hafif lekelenmelerdir ve gebelik testiyle bu süreçten 2 hafta sonra kolayca tespit edilebilir. Eğer mart ayından bu yana birkaç kez adet gördüyseniz ve testleriniz negatif sonuç verdiyse, yaşadığınız kanamalar normal adet döngünüzdür.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Adet gecikmesi her zaman gebelik belirtisi midir?
Adet gecikmesi her zaman gebelik belirtisi olmayıp stres, mevsimsel değişimler, hormonal dengesizlikler veya yoğun fiziksel aktivite gibi birçok faktöre bağlı olabilir. Özellikle son cinsel ilişkiden aylar geçmesine rağmen yapılan testlerin negatif olması, gecikmenin gebelik dışı nedenlerden kaynaklandığını düşündürür.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik testinde negatif sonuç alıp hamile olma ihtimali nedir?
İlişkiden aylar sonra yapılan ev tipi gebelik testleri %99 oranında güvenilir sonuçlar verir. Eğer son ilişkiden 30 ve 50 gün sonra yaptığınız testler negatif çıktıysa, şu anki adet gecikmenizin gebelik kaynaklı olma ihtimali tıbben yok denecek kadar düşüktür.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Adet gecikmesi durumunda ne zaman doktora gidilmelidir?
Adet gecikmesi 1 haftayı geçtiğinde ve evde yapılan testler negatif sonuç verdiğinde, altta yatan hormonal bir nedenin araştırılması için bir kadın hastalıkları uzmanına başvurulmalıdır. Doktorunuz kan tahlili (Beta-HCG) ve ultrason muayenesi ile gecikmenin gerçek nedenini kesin olarak belirleyecektir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.


1,512,559 soru

24,670,807 cevap

367,243 kullanıcı

...