Çatı muayenesi tam olarak kaçıncı haftada yapılıyor?

0 oy
410 göst.
1 Temmuz 2024 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (88 puan) sordu
ÇATİ MUAYENESİ NE ZAMAN YAPILIR HANGİ HAFTA ACABA 
Gebelik haftası 37+3

3 Cevap

0 oy
1 Temmuz 2024 (14,023 puan) cevapladı
senin haftalarında yapılır ama her doktor yapmaz. doğum anını bekler. açılma varmı yok mu diye balarken çatı muayenesi de yapıyorlar zaten
1 Temmuz 2024 (88 puan) yorumladı
PEKİ YAPILSA SIKINTISI OLURMU ACABA
1 Temmuz 2024 (70 puan) yorumladı
Bu saatten sonra en fazla dogumu tetikler  bise olmaz ilk dogumun degilse yapmaz genelde ilk dogumlarda yapiyolar
1 Temmuz 2024 (14,023 puan) yorumladı
hayır olmaz, zaten doğum zamanı gelmiş bile sayılır. alttan muayene ya da çatı muayenesi zararlı bir şey değildir
1 Temmuz 2024 (88 puan) yorumladı
Çok teşekkür ederim
1 Temmuz 2024 (88 puan) yorumladı
Bende hani tetiklemesinden yana değilim birazda hani günü gelince kendi direk doğsa mı diye düşünüyorum
-Reklam-
0 oy
1 Temmuz 2024 (255 puan) cevapladı
Benim 31 haftalikken yaptı şimdi 32+3 haftalık olduk sanki geç kalınmış sizde ama buda var her dr yapacak diye bisey yok benim bundan önce erken doğum olduğu için erken yaptılar 
1 Temmuz 2024 (88 puan) yorumladı
YA BANA KALSA YAPTIRMAK İSTEMİYORUM ÇÜNKÜ ERKEN GİBİME GELİYOR ÇATI MUAYENESİ OLUP ERKEN DOĞUM YAPANDA VARMİŞ HERHALDE BİRAZ DOĞUMU TETİKLİYOR DİYE DUYDUM NE YAPSAM YAPTIRSAM Mİ ACABA YOKSA GÜNÜMÜMÜ BEKLESEM ACABA ŞAŞIRDIM
0 oy
1 Temmuz 2024 (188 puan) cevapladı
Bana yapmadılar 40+1 acile gittim ilişki sonrası çok az bir kanamam olmuştu o zaman çatı muayenesi yapıldı açılma yoktu eve geri geldim 41+1 de kontrole gittim yine yapıldı 4 cm açılma vardı yatışım yapıldı 12 de akşam yedide doğum oldu suni sancı ile
1 Temmuz 2024 (88 puan) yorumladı
BEN NORMALDE DEVLETE GİDİYORUM DA BİZİM BURDA ÖZEL HASTANEDE İLK DOĞUM OLANLARA VE İLK DOĞUMU NORMAL OLANLARA BEDAVA GİTTİM BEN İÇERİ GİRMEDEN MUAYENE YAPMADAN BEBEĞİ KONTROL ETMEDEN KAFALARINA GÖRE BANA AMELİYAT İÇİN GÜN YAZMİŞ DAR PELVİS AMELİYAT NEDENİ DİYE BEN SÖYLEDİM SEZARYEN İSTEMİYORUM DİYE SONRA BANA YARIN GRL EBELERE BAKTIRAYIM DEDİ 37+3 DEYİM BAZI KİŞİLERDE BENİ KORKTTU BİRAZDA GÜVENEMEDİM HANİ DİREK AMELİYAT GÜNÜ YAZINCA
2 Temmuz 2024 (188 puan) yorumladı
Özel hastane sırf para için yapıyolar devlet bir sıkıntı olmasa kolay kolay sezaryen yapmıyo

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Çatı muayenesi gebeliğin kaçıncı haftasında yapılır?
Çatı muayenesi genellikle gebeliğin 37. haftasından sonra, yani miyadına yakın dönemde gerçekleştirilir. Doktorlar bu muayeneyi, bebeğin başının doğum kanalına uygunluğunu ve pelvik yapının normal doğuma elverişli olup olmadığını değerlendirmek amacıyla planlar.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Çatı muayenesi neden yapılır ve neyi belirler?
Çatı muayenesi, anne adayının pelvik kemik yapısının bebeğin geçişi için yeterli genişlikte olup olmadığını anlamak için yapılır. Bu muayene sayesinde hekim, doğumun vajinal yolla gerçekleşip gerçekleşemeyeceği konusunda önceden bir değerlendirme yapma imkanı bulur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Çatı muayenesi acı veren bir işlem midir?
Çatı muayenesi genellikle kısa süren ve ağrı eşiğine bağlı olarak hafif bir baskı hissiyle tamamlanan bir işlemdir. İşlem sırasında kendinizi serbest bırakmanız ve derin nefes almanız, muayenenin daha konforlu ve hızlı geçmesine yardımcı olur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Çatı muayenesi doğumun başladığının bir işareti midir?
Çatı muayenesi tek başına doğumun başladığı anlamına gelmez, sadece fiziksel bir hazırlık ve değerlendirme sürecidir. Muayene sonrası çok nadir durumlarda hafif lekelenme görülebilir, ancak bu işlem doğum eylemini doğrudan tetikleyen bir uygulama değildir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Çatı muayenesi her hamile kadına zorunlu mudur?
Çatı muayenesi her gebede rutin olarak zorunlu tutulmayabilir; hekiminiz klinik bulgularınıza ve bebeğin pozisyonuna göre bu işleme gerek olup olmadığına karar verir. Özellikle ilk doğumunu yapacak olanlarda veya pelvik yapıyla ilgili şüphe duyulan durumlarda tercih edilen bir yöntemdir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
1 cevap 196 göst.
0 oy
2 cevap 188 göst.
0 oy
1 cevap 205 göst.
0 oy
0 cevap 85 göst.

1,512,166 soru

24,665,790 cevap

366,970 kullanıcı

...