39 haftalık hamileyim, sancım yok ne yapabilirim?

0 oy
450 göst.
4 Temmuz 2024 Doğum kategorisinde (100 puan) sordu
Arkadaşlar 39+0 haftalık oldum hala sancım valan yok nişanda gelmedi  suyunda gelmedi ne yapa bilirim doğurmak için korkuyorum 42 haftaya kadar gider diye korkuyorum
Gebelik haftası 39+0

5 Cevap

0 oy
4 Temmuz 2024 misafir cevapladı
İnşallah o haftaya kadar gitmez canm bir bakmışsın doğurdun bende ilk hamileliğim de öyleydim tam 39+1 oldu doğurdum
4 Temmuz 2024 (100 puan) yorumladı
İnşallah gitmez
-Reklam-
0 oy
4 Temmuz 2024 (114 puan) cevapladı
Bnde öyleydim dayanamiodum doğurmak istiyodum doğuma bı ay kaldı hiç sancım yok bisyim yoktu belirti faaln 41+1 oldum doğum yaptım sancım baslayaraktan 
0 oy
4 Temmuz 2024 (189 puan) cevapladı
İlk hamileligimde 39+2 de nişan geldi 39+3 te normal doğum yaptım. Şimdi ikinciye hamileyim 36+5 bakalım bu ne zaman gelicek heyecanla bekliyorum 
0 oy
4 Temmuz 2024 (225 puan) cevapladı
Bende de durum aynı.. yalnız degilsin
0 oy
4 Temmuz 2024 (191 puan) cevapladı
Keşke bende şuan o kadar olsam 33+2 çok yoruldum uykusuzluktan ölmeyen hicbirseyden ölmüyor 

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

39 haftalık hamileyim sancım yok, doğumu başlatmak için neler yapabilirim?
39. haftada sancıların başlamamış olması tıbbi açıdan normal kabul edilir. Doğumu doğal yollarla tetiklemek için yürüyüş yapmak, pilates topunda hafif hareketler uygulamak veya doktorunuzun onay verdiği durumlarda meme ucu uyarısı yapmak süreci destekleyebilir. Ancak her türlü fiziksel aktivite öncesi mutlaka doktorunuza danışmalı ve bebeğin kalp atışlarını takip etmelisiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğumun başlaması için nişan gelmesi şart mı?
Doğumun başlaması için nişan gelmesi zorunlu bir ön koşul değildir. Bazı gebelerde doğum sancıları başladıktan sonra nişan gelirken, bazılarında ise su gelişi veya düzenli kasılmalar ilk belirti olabilir. Nişan gelmemesi doğumun başlamayacağı anlamına gelmez; vücudunuz henüz aktif doğum sürecine girmemiş olabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik 42 haftaya kadar uzarsa ne gibi riskler oluşur?
Gebeliğin 41. haftadan sonrasına sarkması durumunda plasenta yaşlanması, bebeğin mekonyum yutma riski ve amniyon sıvısında azalma gibi durumlar gözlemlenebilir. Bu nedenle tıp dünyasında 41. haftadan sonra doktorlar genellikle yakın takip (NST ve ultrason) önerir veya duruma göre suni sancı ile doğumu başlatmayı planlayabilirler.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Sancıların başlaması için hastaneye ne zaman gitmeliyim?
Hastaneye gitmeniz gereken durumlar; düzenli aralıklarla (örneğin 5-10 dakikada bir) gelen ve şiddeti artan sancılarınızın olması, suyunuzun gelmesi veya bebeğin hareketlerinde belirgin bir azalma hissetmenizdir. Nişan gelmesi tek başına hastaneye gitmek için acil bir neden olmayabilir ancak her şüphenizde doktorunuzla iletişime geçmeniz en güvenli yoldur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
42 haftayı geçmekten neden korkmalıyım?
42 haftayı geçmek, 'postterm' yani miad aşımı gebelik olarak adlandırılır ve bebeğin sağlığı açısından riskler barındırabilir. Günümüzde modern tıp, gebeliğin 41. haftayı geçmesine izin vermeden yakından takip ederek, gerekli durumlarda müdahale etmeyi tercih eder. Bu süreçte doktorunuzun yapacağı klinik değerlendirmeler, korkularınızı gidermenize ve en sağlıklı doğum planını oluşturmanıza yardımcı olacaktır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili bir soru bulunamadı


1,512,285 soru

24,667,114 cevap

367,049 kullanıcı

...