7 günlük sezaryen dikişimde kızarıklık ve şişlik var, ne yapmalıyım?

0 oy
336 göst.
6 Temmuz 2024 Doğum kategorisinde (280 puan) sordu
7 gün önce sezeryan oldum üçüncü sezeryanimdi berbat bı öksürük geliyo ara ara karnımı tutamıyorum maalesef kızarıklık ve hafif şişlik olmuş başına gelen varmı 

2 Cevap

0 oy
6 Temmuz 2024 (143 puan) cevapladı
Canım bende lazerdi dikislerim bendede bir ucu çok hafif şişmiş ve morarmisti doktora gittim bir sorun yok dedi ama herkeste farklı oluyor tabi bir doktora görün istersen geçmiş olsun 
-Reklam-
0 oy
6 Temmuz 2024 (88 puan) cevapladı
Valla öyle bilmiyorum da ben ilk kızımda biraz zorlatmistim yürürken oda içten kanama olmuştu göbek deliğinden aşağı simsiyah olmuştu patates buz baglayarak geçirmiştim senin yaran nasıl bilmiyorum inanki

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Sezaryen sonrası 7. günde dikiş yerinde kızarıklık ve şişlik olması normal mi?
Sezaryen sonrası 7. günde dikiş hattında hafif ödem veya kızarıklık görülebilir, ancak bu belirtilerin artması enfeksiyon riskine işaret edebilir. Özellikle dikiş yerinden akıntı gelmesi, ateşin yükselmesi veya kızarıklığın çevreye doğru yayılması durumunda vakit kaybetmeden uzman bir hekime başvurulmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Sezaryen dikişleri öksürürken nasıl korunmalı?
Öksürürken veya hapşırırken dikiş yerindeki gerilimi azaltmak için destekleyici bir yöntem kullanmak oldukça önemlidir. Bir yastığı karnınıza bastırarak dikiş hattını desteklemek, ani karın içi basınç artışının dikişlerinize zarar vermesini ve ağrı hissetmenizi büyük oranda engeller.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Sezaryen dikiş yeri enfeksiyonu nasıl anlaşılır?
Sezaryen dikiş yeri enfeksiyonunun en belirgin işaretleri dikiş bölgesinde artan ısı artışı, zonklayıcı ağrı, kötü kokulu akıntı ve cildin belirgin şekilde parlak ve koyu kırmızı renge dönmesidir. Bu belirtilere vücut ısısında artış da eşlik ediyorsa, enfeksiyonun ilerlememesi için mutlaka tıbbi müdahale gereklidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Üçüncü sezaryen sonrası iyileşme süreci neden daha zor olabilir?
Üçüncü sezaryen gibi tekrarlayan batın ameliyatlarında, dokulardaki yara iyileşme kapasitesi ve karın kaslarının esnekliği ilk ameliyata göre farklılık gösterebilir. Karın bölgesindeki yapışıklıklar ve doku hassasiyeti nedeniyle, öksürme veya hareket etme gibi aktiviteler dikiş hattında daha fazla gerilme hissi yaratabilir, bu da iyileşme sürecini daha konforsuz kılabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Sezaryen dikiş yerindeki morarma ne zaman geçer?
Sezaryen dikiş yerindeki hafif morarmalar, işlem sırasında dokuların maruz kaldığı baskı nedeniyle oluşabilir ve genellikle ilk 1-2 hafta içinde kendiliğinden solarak iyileşir. Ancak morarmanın boyutu genişliyorsa veya bölgede sertleşme varsa, doku içi hematom şüphesiyle cerrahınızın kontrolü gerekebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
2 cevap 388 göst.
0 oy
8 cevap 1,232 göst.
0 oy
6 cevap 1,308 göst.
2 Haziran 2023 Doğum kategorisinde MinnieMouse (1,029 puan) sordu
0 oy
3 cevap 862 göst.

1,512,234 soru

24,666,659 cevap

367,030 kullanıcı

...