Gebelik şekerinde insülin kullanıp doğum yapan var mı?

0 oy
230 göst.
11 Temmuz 2024 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (34 puan) sordu
Kızlar gebelik şekeri olup insülin kullanıp sağ salim doğum yapan var mı artık beni çok yoruyor şeker korkutuyor yani
Gebelik haftası 32

2 Cevap

0 oy
11 Temmuz 2024 (1,056 puan) cevapladı
Diyetle kontrol altına alinmadimi kaç çıkıyor şekeriniz bendede var iki haftadır diyetteyim bugün diyetisyene gideceğim bklm sonuçlara göre karar verecek 
11 Temmuz 2024 (34 puan) yorumladı
Hayır alınmadı insüline başladım 3 aydır falan insülin kullanıyorum
-Reklam-
0 oy
11 Temmuz 2024 (281 puan) cevapladı
Benim iki gebelik sekeriyle iki sezeryanim var ikiside inusilinle düşürdüm ama son zaman çok şeker firliyo sezeryani olduktan sonra tamamen diyabet hastası oldum şuan günde dört tane inusilinim var 
11 Temmuz 2024 (34 puan) yorumladı
Yaaa kalıcı mı oldu sizde kalıcı olmaması için ne yapmak gerek acaba
11 Temmuz 2024 (281 puan) yorumladı
Malesef kalici oluyor dikat etsende

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Gebelik şekerinde insülin kullanmak bebeğe zarar verir mi?
Gebelik şekerinde kullanılan insülin bebeğe zarar vermez, aksine kan şekerini dengede tutarak bebeğin aşırı kilo almasını ve doğum sonrası oluşabilecek komplikasyonları önlemeye yardımcı olur. İnsülin molekülü plasentadan geçmediği için bebeğin gelişimi üzerinde doğrudan olumsuz bir etkisi bulunmaz ve doktor kontrolünde güvenle kullanılır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik şekerinde insülin tedavisine ne zaman başlanır?
Gebelik şekerinde insülin tedavisine genellikle diyet ve egzersizle kan şekeri değerleri 1-2 hafta boyunca hedeflenen seviyelerde (açlık 95 mg/dL, tokluk 120-140 mg/dL altı) tutulamadığında başlanır. Doktorunuz, şeker seviyelerinizin bebeğin sağlığını riske atabileceğini düşündüğü noktada insülin takviyesini uygun görür.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik şekeri olanlar insülin kullanırken nasıl beslenmeli?
İnsülin kullanan gebeler, kan şekerindeki ani dalgalanmaları önlemek için az az ve sık aralıklarla, düşük glisemik indeksli karbonhidratlar ve kaliteli protein içeren bir diyet uygulamalıdır. Beyaz ekmek, şekerli gıdalar ve paketli ürünlerden kaçınılmalı; lifli sebzeler, tam tahıllar ve protein kaynakları her öğünde mutlaka dengeli bir şekilde tüketilmelidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik şekeri ile insülin kullananlar normal doğum yapabilir mi?
Gebelik şekeri ile insülin kullanan anne adayları, şeker seviyeleri iyi kontrol altında tutulduğu ve bebekte aşırı irilik gibi komplikasyonlar gelişmediği sürece normal doğum yapabilirler. Doğum yöntemi, bebeğin tahmini ağırlığı, plasentanın durumu ve annenin genel sağlık verileri değerlendirilerek kadın doğum uzmanı tarafından kararlaştırılır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik şekeri doğumdan sonra kendiliğinden geçer mi?
Gebelik şekeri, doğumun gerçekleşmesi ve plasentanın vücuttan ayrılmasıyla birlikte vakaların büyük çoğunluğunda kendiliğinden geçer. Ancak gebelik şekeri yaşayan kadınların ilerleyen yıllarda tip 2 diyabet geliştirme riski daha yüksek olduğu için, doğumdan 6-12 hafta sonra mutlaka şeker yükleme testi yaptırarak durumu kontrol ettirmeleri önerilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
1 cevap 517 göst.
0 oy
4 cevap 323 göst.
0 oy
1 cevap 184 göst.
5 Ağustos 2023 Hamilelikte Anne Sağlığı kategorisinde Emigunes (68 puan) sordu

1,512,225 soru

24,666,514 cevap

367,013 kullanıcı

...