Rahim filmi çektirirken çok korkuyorum, ne yapmalıyım?

0 oy
1,241 göst.
16 Temmuz 2024 Hamile Kalamama kategorisinde (430 puan) sordu
Kızlar üç buçuk senedir ikinci gebeliğim oluşmadı 

Bunun için doktor rahîm filmi çektirmemi istedi 

Önümüzdeki hafta randevu verdiler ama çok korkuyorum 

Beni biraz bilgilendirir misiniz
Gebelik haftası Yok

16 Cevap

0 oy
16 Temmuz 2024 (1,056 puan) cevapladı
Korkulacak birşey yok canım devlet Hastanesi'nde anestezi vermiyorlar ben özelde yaptırdım anesteziyle ağrı adet ağrısı gibi oluyor uyanınca onun dışında hiç birşey hissetmedim ama uyanıkken cektirenlerinkinj bende okudum ağrısı çok oluyor diyeni duydum imkanın varsa mutlaka özelde yaptır üstelik rahim filmi tıkalı kanallarında açar hamileliğin kolaylaşır 
-Reklam-
0 oy
16 Temmuz 2024 (98 puan) cevapladı
Ben 12 yıl önce cektirmistim,cok kolay cekiliyo denilmişti fakat ağrılı gecmisti,sonrasında 2 gün yattım,kahverengi leke gelmisti,benim gibi ağrı esigim düşükse 10 dk lik anestezi veriyorlar,o şekilde yaptir,en azından o an hissetme,2 ay sonrası yumurta takibi ile hamile kalmıştım ayrica,çektiğim acıyı degmisti şükür,umarım senin de öyle olur:)
0 oy
16 Temmuz 2024 (466 puan) cevapladı
Ben de 3 ay önce çektirmiştim. Benim de çok korkutmuşlardı. Görüntüleme merkezine gittiğim zaman başım falan dönüyordu midem bulanıyordu stresten. İçeriye girdim çıktım 2 dakika   sürüyor zaten. Hiçbir Ağrı olmadı. Sadece bir doluluk hissi oldu rahimde o da ağrısızdı sonrasında ilaç verdiler eve geldim evde de hiç ağrım olmadı. Boşu boşuna o kadar stres yapmışım. Eğer istanbul'daysan Hekimoğlu görüntüleme merkezini tavsiye ederim çok memnun kaldım
16 Temmuz 2024 (17 puan) yorumladı
Bende orda çektirdim sadece film çekildikten yarım sonra karnıma beş dklik bir ağrı girdi adet sancısı gibi sonra geçti çekim sırasında herhangi bir ağrı olmadı
16 Temmuz 2024 (466 puan) yorumladı
Aynen efsanevi durumlar anlatılıyordu bayıldım işte çok kötü oldum Bir daha yapmam falan diye ama belki yapan hekimden kaynaklıdır bilemiyorum ama ben çok memnun kaldım
16 Temmuz 2024 (17 puan) yorumladı
Bnde memnun kaldım ☺️
0 oy
16 Temmuz 2024 (29 puan) cevapladı
Korkulacak bişey değil cnm en fazla 5 dk sürüyor sadece ilaç verildiği zaman hafif adet ağrısı gibi ağrı zaten bittimi  ikinmani istiyecekler ve ağrı bitiyor 
16 Temmuz 2024 (430 puan) yorumladı
Neden ikinmami istiyorlar peki canım
16 Temmuz 2024 (17 puan) yorumladı
Verilen ilacın geri çıkması için
0 oy
16 Temmuz 2024 (195 puan) cevapladı
Bende 1 sene önce cektırdım ama hıc bırsey anlamadım anestezılı oldu devlet hastanesinde . Sonra dan da hıc ağrım olmadı 1 ay sonra hamıle kaldım 
16 Temmuz 2024 (430 puan) yorumladı
Darısı başıma canım
0 oy
16 Temmuz 2024 (99 puan) cevapladı
Merhaba eğer istanbuldaysaniz şişli echomar görüntüleme merkezini tavsiye ederim .3 sene önce çektirdim Cevat bayrak  hocaya ne ağrı ne sizi hicbirsey olmadı hem çok temiz hem çok ilgili hemen sonucu veriyor tıkalı kanal varsa acıyor tek hissettiğin şey ilacın içinde dağılımı işlemi yaparken sende bilgisayardan izleyebiliyorsun  gösteriyor nasıl açtığını 
0 oy
16 Temmuz 2024 (145 puan) cevapladı
Ben devlette yaptırmıştım Şubat ayında anestezi falan veren olmadı ama.hic ağrı da olmadı 5 dk bile sürmedi ince birşey zaten korkulacak hiç birşey yok 
16 Temmuz 2024 (430 puan) yorumladı
İnşallah dediğin gibi olur canım
Peki faydasını gördün mü peki ne zaman hamile kaldın
16 Temmuz 2024 (145 puan) yorumladı
Üzerinden iki kere adet gördüm 3. De hamile kaldım
0 oy
16 Temmuz 2024 (134 puan) cevapladı
3kez çektirdim 4.isterseler hayyatta çekmem dedim bnmki zor geçiyodu 5dakikalık bi işlem bazıları hiç bilmiyo bile 4 hasta yürüyerek çıktı ben sürünerek:)))) ama korkma sadece kendini kasma kısa sürüyo nefes egzersizleri yap o esnada kendini rahat bırak sadece 5dakika 
16 Temmuz 2024 (430 puan) yorumladı
Neden üç defa çekildi ki merak ettim
16 Temmuz 2024 (134 puan) yorumladı
Tüp bebek tedavisi görüyodum bi üç yılda bi istendi son tedaviye başlanacak Ken isterlerse asla çekmem dedim Elhamdülillah gerek kalmadı 15yıl sonra küçük bi mucize yaşadım Allah on izni ile
0 oy
16 Temmuz 2024 (25 puan) cevapladı
Ben daha bu ay çektirdim özelde anestezi ile çekildim acı falan hicbisey hissetmedim sonrasında da aynı şekilde sadece biraz kanamam oldu o kadar çok rahat bı işlem oldu benim için 
16 Temmuz 2024 (430 puan) yorumladı
Peki hamilleik oluştu mu
0 oy
16 Temmuz 2024 (303 puan) cevapladı
Bende 3 ocakta çektirdim özelde anestezi verdiler 5 ay geçti sürpriz bir şekilde hamile olduğumu öğrendim geçen hafta 5+5 de minicik bir kese oluşmuş dedi şuan 6+5 oldum 7 haftalık olunca kendi doktoruma gidecem bakalım inşallah kese gelişimi olmuştur bebiş de vardır bende 5 yıl bitti hiç çocuğum yok nasip olur inşallah dua edin enazından belli ki bir evladınız var şükredin bir komşum var 22 yıldır hiç çocuğu yok hasretlik öyle bişey ki RABBİM isteyen herkese nasip etsin inşallah 
0 oy
16 Temmuz 2024 (6 puan) cevapladı
Korkma bende çekildim kendini kasarsan çok zorlanirsin rahat bırak kendini ki kolay çekim olsun 
0 oy
1 Ağustos 2024 (286 puan) cevapladı
Çektirdin mi rahim filmi canım imkanın varsa özelde anestezili çekil ben öyle yaptırdım sonrasında bile iki üç gün baya ağrım oldu iyi ki canlı yaptırmamışım dedim.
0 oy
1 Ağustos 2024 (220 puan) cevapladı
Korkma ♡ Hamile kalsaydın da normal dogum ve sezeryan korkun olacaktı muhtemelen,bu yollara giden süreçlerde mutlaka korkular oluyor. Hiç korkma, artık teknoloji gelişti öyle can alıcı kötü yöntemler yok çok şükür. Kendini strese sokma, olmayan acıyı hissetmeye başlarsın strese girersen
0 oy
1 Ağustos 2024 (696 puan) cevapladı
3bucuk sene uğraşıyorsunuz şimdi gelecek cocogum inşhallah cektirmesmisin şimdi belli olur hamile kalabilir misin diye
0 oy
1 Ağustos 2024 (3,154 puan) cevapladı
Nazlı naptın bende seni merak ediyordum
0 oy
1 Ağustos 2024 (954 puan) cevapladı
Ben devlette ilaçlı rahim filmi çektirdim benim tüplerin açıkmis o yüzden tek seferde ilaç verildi. İlaç verilirken anlik bı ağrı oldu çok hafif de kanamam oldu sonrasında calisiyodum işime geri döndüm. Flimden sonra 1.5 2 ay sonra da hamile olduğumu ogrendim

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Rahim filmi çekilirken çok acı duyulur mu?
Rahim filmi sırasında hissedilen acı kişiden kişiye değişmekle birlikte genellikle kısa süreli bir adet sancısına benzer. İşlem ortalama 5 ila 10 dakika sürer ve modern cihazlarla yapılan çekimlerde ağrı seviyesi oldukça düşüktür. Eğer çok endişeliyseniz doktorunuzla görüşerek işlem öncesinde hafif bir ağrı kesici alıp alamayacağınızı konuşabilirsiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Rahim filmi çekimi öncesinde nelere dikkat etmeliyim?
Rahim filmi çekimi adet bitiminden sonraki birkaç gün içinde, yani henüz yumurtlama dönemi başlamadan yapılmalıdır. İşlemden önce tok olmanızda bir sakınca yoktur ancak doktorunuz aksi bir durum belirtmediyse özel bir hazırlık gerekmez. Enfeksiyon riskini azaltmak için işlem öncesinde doktorunuzun önerdiği bir antibiyotik kullanmanız gerekebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Rahim filmi gebelik şansını artırır mı?
Rahim filmi sadece tanısal bir yöntem değil, aynı zamanda tüplerdeki hafif tıkanıklıkları açabildiği için tedavi edici bir etkiye de sahiptir. İşlem sırasında verilen kontrast madde, tüplerdeki mukus tıkaçlarını temizleyerek tüplerin açılmasını sağlayabilir. Birçok çift, rahim filmi çekildikten sonraki ilk 3-6 ay içerisinde kendiliğinden gebelik şansının arttığını belirtmektedir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Rahim filmi çekildikten sonra ne zaman normal hayata dönülür?
Rahim filmi çekimi oldukça hızlı bir işlem olduğu için işlem biter bitmez günlük hayatınıza dönebilirsiniz. Çekim sonrasında hafif lekelenme veya kısa süreli kasık ağrısı olması normal kabul edilir ve genellikle birkaç saat içinde kendiliğinden geçer. İşlem günü ağır egzersizlerden kaçınmanız ve doktorunuzun tavsiye ettiği süre boyunca cinsel ilişkide bulunmamanız yeterlidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Rahim filmi neden çekilir ve neyi gösterir?
Rahim filmi, rahim içindeki yapısal bozuklukları ve fallop tüplerinin açık olup olmadığını görüntülemek için kullanılan en temel tetkiktir. Gebelik oluşumunu engelleyebilecek rahim şekil bozuklukları, polip, miyom veya tüplerdeki tıkanıklıklar bu yöntemle net bir şekilde tespit edilir. İnfertilite (kısırlık) araştırmasında teşhisin doğru konulması için rahim filmi altın standart kabul edilen bir yöntemdir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.


1,512,320 soru

24,667,704 cevap

367,079 kullanıcı

...