18 ay aşısından sonra bebeğimde gerileme mi var?

0 oy
397 göst.
29 Temmuz 2024 Hamilelikte Bebek Sağlığı kategorisinde (146 puan) sordu
Sosyal medyada bebek aşıları bilemem domuz ve Maymun hücresi bulunuyor ve yorumlarda okudum çoğu kişi doğru dedi yorumda bı anne yazmıştı bunu.benim çocuğum çok sağlıklıydi 18 ay aşı si sonra çocuğum geriledi falan bende bira araştırdım bı dokturun paylaşımını gördüm aşı olmasaydı 0 otizm 0 sma hastası falan yazmıştı bu konuda sizler ne düşünüyorsunuz  yaptırmalıyım mi aşıları 
Gebelik haftası 4+3
Kapatılma nedeni: sosyal medyadan sağlık öğrenilmez. Sohbet bölümüne gidiniz

4 Cevap

0 oy
29 Temmuz 2024 (380 puan) cevapladı
Ben oğluma tüm aşılarını yaptırdım 3 yaşına gircek şimdi Kasım'da hiçbir sorun ateş hastalık vb yaşamadık zaten zararlı veya riskli olsa sağlık bakanlığı sağlık ocaklarına göndermez denetler diye düşünüyorum 
29 Temmuz 2024 (146 puan) yorumladı
Evet oye ama düzgün denetim yok bence bana göre korona aşısini nasıl kabul ettiler sonra özür diledi kendiside kabul bile etti
29 Temmuz 2024 (380 puan) yorumladı
Valla bilemiyorum ben sorun yaşamadım yaptırınca inşallah kimse de yaşamaz denetimler artar
29 Temmuz 2024 (146 puan) yorumladı
İnşallah
-Reklam-
0 oy
29 Temmuz 2024 (656 puan) cevapladı
Ya bilip bilmeden herkes doktorluk tasliyor en ufak biseydede doktorlara koşuyor. Aşısı olmasa neden bu hastalığın aşısı yok dersiniz aşı var yaptırmayın diyorsunuz. Allah askina zaten çocuk hasta olmasin diye aşı yaptiriyoruz gebelik asisindada ayni şey yapıldı yok sakincaliymis yok tehlikeliymis o cocuk siz aşı yaptırmadiginiz icin hasta olursa yasayacaginiz pismanligi düşünebiliyor musunuz

Hep asilandik zamaninda boyle şeylere itibar etmeyin ne gerekiyorsa yaptirin
29 Temmuz 2024 (146 puan) yorumladı
Bende hiç bı pişmanlık yaşamışım diye araştırıyorum soruyorum benim bı tanee çocuğum yine var 1 yas10 aylık bütün aşılarını yaptırdım 1 hariç oda daha zamanı var. Dedikleri dogusa yaptırsam pişman olmiyim yada yalansa yine pişman olmayim diye araştırıyorum soruyorum ki doğrusu neyse onu yapayım ben bı iki kişinin dediğini yapsaydım zaten ben buraya hiç yazdan aşı yapiycam kararı alırdım bebeğimi korumaya çalışıyorum ALLAH evlatlarımızı korusun
29 Temmuz 2024 (656 puan) yorumladı
Bakin her ilac her aşı için zararli diyip çıkıyorlar bu zmaana kadar kullandigimiz tükettigimiz herşeye kotu diyorlar. Biri yaptiriyor asidan sonra çocukta bir rahatsızlık oluyor hop aşıya bağlıyor artik insanlar supheyle yaklasiyor tedirgin sonra gidip doktorlara hem yardim istiyorlar hem doktor aşı iğne tedavi dediğinde redediyorlar. Biz teslim olmak durumundayiz elimiz mahkum. Bosuna kafa karistirmayin. O bilmislere itibar etmeyin diye diyorum
29 Temmuz 2024 (146 puan) yorumladı
Evet haklısınız doğru ama işte ya dogrusa insan korkmaya başlıyor çocuğumu korumaya çalıyorum bı iki kişinin dediğini de yapmam zaten iki üç doktora sorcam ondan sora kararımi alcam aşı tabiki vururum ama araştırıp içim rahat olsun diye araştırıyorum
0 oy
29 Temmuz 2024 (318 puan) cevapladı
Ben yaptrmadm valla Hamileyken  doğum  yaptm 4 aylık yaptrmiyrm bende çok araştrdm ve hocalara çok danıştm hiç bir hoca yapmıyor tanıdığm hocalar çocuklari maşallah öyle güzel gelişiyrlar bnce gelişimi ve çok şeyi etkiliyor yapanı yapmayanı gözümle gördüm şehittim bizim ve genetiği kız erkek cinsiyeti çok değiştiriyr en büyük etkisiymiş yılar önce yapan aşıların etkisiyle böyle çoğaldı dendi bugün bile gittim aşı yapmıyrm diye imza atım çokta zorluyorlr yapn diye
29 Temmuz 2024 (146 puan) yorumladı
Kime güveneceğizmi de bilmiyorum yaptırıp yaptirmiyim arasındayım hangisi doğru hangisi yalan ALLAH bizlere doğru yol göstersin evlatlarımızı korusun inşallah
0 oy
29 Temmuz 2024 (88 puan) cevapladı
Ben vurulmadim sezeryan doğumumu yaptım bir sorun yaşamadım çok şükür 
29 Temmuz 2024 (146 puan) yorumladı
2 yaşına gelene kadar yapılan aşıları vurmayı düşünüyor munuz
29 Temmuz 2024 (88 puan) yorumladı
Kızıma son aşısını vurdurmadim bunada dusunmuyorum acikcasi

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Bebek aşılarının içeriğinde domuz veya maymun hücresi bulunuyor mu?
Bebek aşılarının üretim süreçlerinde bazı durumlarda hücre kültürleri kullanılsa da, bunlar aşıya ham haliyle aktarılmaz. Aşıların saflaştırılma aşamasında tüm biyolojik materyaller arındırılır ve nihai üründe sadece hedeflenen antijenler ile koruyucu maddeler bulunur. Dünya Sağlık Örgütü, aşıların içeriğindeki tüm bileşenlerin bebek sağlığı için güvenli olduğunu ve yan etkilerin çok düşük oranlarda görüldüğünü belirtmektedir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
18 ay aşısından sonra çocuklarda gelişim geriliği yaşanması normal mi?
18 ay aşıları sonrasında gözlemlenen gelişimsel değişimler, genellikle aşıdan ziyade çocuğun o dönemdeki doğal büyüme süreciyle ilişkilidir. Aşılar otizme veya gelişimsel geriliğe neden olmaz; ancak çocuğunuzda ani bir duraksama veya gerileme fark ettiyseniz, zaman kaybetmeden bir çocuk sağlığı ve hastalıkları uzmanına başvurmanız gerekir. Uzmanlar, gelişimsel tarama testleri ile çocuğun durumunu objektif bir şekilde değerlendirebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Aşılar otizm veya SMA hastalığına neden olur mu?
Aşıların otizm veya SMA (Spinal Müsküler Atrofi) gibi hastalıklarla hiçbir bilimsel bağlantısı bulunmamaktadır. SMA genetik geçişli bir hastalıktır, otizm ise çok faktörlü nörogelişimsel bir durumdur ve aşılarla tetiklenmesi tıbben mümkün değildir. Bilimsel araştırmalar, aşı takvimini tamamlayan çocuklarda bu hastalıkların görülme oranının aşılanmayan çocuklarla aynı olduğunu kanıtlamıştır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebeklerde aşı takvimine uymak neden hayati önem taşır?
Bebeklerde aşı takvimi, bağışıklık sisteminin henüz gelişmediği dönemlerde onları ölümcül bulaşıcı hastalıklardan korumak için tasarlanmıştır. Aşılar, vücuda antikor üretmeyi öğreterek kızamık, çocuk felci ve boğmaca gibi ciddi hastalıklara karşı %95 ile %99 arasında koruma sağlar. Aşı takviminin aksatılması, bebeğin savunmasız kalmasına ve önlenebilir hastalıklara yakalanma riskinin artmasına yol açar.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Çocuğumun aşı sonrası durumundan endişeleniyorsam ne yapmalıyım?
Aşı sonrası çocuğunuzun durumunda bir değişiklik fark ettiyseniz, sosyal medyadaki yorumlar yerine doğrudan aile hekiminizle veya bir çocuk uzmanıyla görüşmelisiniz. Doktorunuz, çocuğunuzun aşı öncesi ve sonrası gelişimini kendi kayıtları üzerinden takip edebilir ve endişelerinizi tıbbi verilerle açıklayabilir. Sağlık kararlarında doğrulanmamış internet bilgileri yerine, bilimsel rehberler ve uzman hekim görüşleri esas alınmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
6 cevap 733 göst.
0 oy
5 cevap 365 göst.
13 Mayıs 2023 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde 29292 (38 puan) sordu
0 oy
2 cevap 370 göst.
0 oy
1 cevap 478 göst.

1,512,747 soru

24,673,323 cevap

367,392 kullanıcı

...