17 haftalık gebeyim alt karnım sızlıyor, bu normal mi?

0 oy
436 göst.
2 Ağustos 2024 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (134 puan) sordu
17 haftadayim alt karnım sızlıyor bıçak saplanmış gibi oluyo korkuyorum. Sizce normalmi yaşayan var mı 
Gebelik haftası 17

1 cevap

0 oy
2 Ağustos 2024 (72 puan) cevapladı
Gebelikte geçmeyen ağrılar normal değil. Eğer uzaninca geçiyorsa ağrın normaldir. Alt karın ağrın varsa idrar yolu enfeksiyonu da olabilir
-Reklam-

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

17 haftalık gebelikte alt karında bıçak saplanır gibi ağrı neden olur?
17 haftalık gebelikte hissedilen bıçak saplanması tarzındaki ağrılar, genellikle rahimin büyümesiyle birlikte gerilen yuvarlak bağların (round ligament) kasılması sonucu oluşur. Bu durum oldukça yaygındır ancak ağrının şiddeti arttığında, dinlenmekle geçmediğinde veya beraberinde kanama, su gelmesi gibi belirtiler olduğunda mutlaka bir doktora danışılmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte 17. haftada alt karın sızlaması normal mi?
Gebeliğin 17. haftasında alt karın bölgesinde hissedilen hafif sızlamalar, bebeğin büyümesi ve rahim çevresindeki dokuların uyum sağlaması nedeniyle normal kabul edilen fizyolojik bir süreçtir. Yine de her anne adayının vücut yapısı farklı olduğundan, ağrı yaşam kalitenizi düşürecek kadar şiddetliyse veya sürekli hale geldiyse uzman görüşü almanız en sağlıklısıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
17 haftalık hamilelikte karın ağrısı ne zaman doktora gidilmeli?
17 haftalık hamilelikte karın ağrısı; vajinal kanama, ateş, yoğun akıntı, idrar yaparken yanma veya ağrının dinlenmeye rağmen geçmemesi durumunda mutlaka doktora gidilmesi gereken bir belirtidir. Ayrıca ağrıya şiddetli kramplar eşlik ediyorsa veya düzenli aralıklarla tekrarlıyorsa vakit kaybetmeden tıbbi destek alınmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte 17. haftada karın ağrısını hafifletmek için ne yapılmalı?
17. haftada yaşanan karın ağrısını hafifletmek için öncelikle ani hareketlerden kaçınmalı, pozisyon değiştirirken yavaş hareket etmeli ve yeterli miktarda su tüketimine özen göstermelisiniz. Rahat bir yastık desteğiyle yan pozisyonda dinlenmek karın kaslarındaki gerilimi azaltabilir ancak ağrınız çok şiddetliyse evde herhangi bir müdahale yerine doktorunuza danışarak hareket etmelisiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
17 haftalık gebelikte yuvarlak bağ ağrısı nasıl anlaşılır?
Yuvarlak bağ ağrısı, genellikle ani hareketler, öksürme veya hapşırma sırasında alt karın veya kasık bölgesinde hissedilen keskin, kısa süreli bıçak saplanması benzeri bir sızıdır. Bu ağrı gebeliğin ikinci trimesterinde çok sık görülür ve genellikle tek taraflı veya her iki tarafta birden hissedilebilir, dinlendiğinizde kısa sürede geçer.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
3 cevap 509 göst.
27 Haziran 2024 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Bejna123 (667 puan) sordu
+1 oy
2 cevap 646 göst.
25 Şubat 2023 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Bejna123 (667 puan) sordu

1,512,441 soru

24,669,200 cevap

367,164 kullanıcı

...