Dörtlü tarama testimde down sendromu riski çıktı, ne yapmalıyım?

0 oy
493 göst.
6 Ağustos 2024 Hamilelikte Bebek Sağlığı kategorisinde (834 puan) sordu

Selam kızlar 4lü test yaptırmıştım az önce doktorumla konuştum down sendromu riski çıkmış yarın gel başka testler de yapmalıyız dedi down sendromu olursa ne oluyor başına gelen varmı ne yapmalıyım korkuyorum 


image

Gebelik haftası 18+1

4 Cevap

+1 oy
6 Ağustos 2024 (135 puan) cevapladı
 
En İyi Cevap
Bu testin amacı sizinle aynı gebelik haftasına ve aynı ozelliklerdeki değerlere sahip olan kişilerin yüzdelik olarak down sendrom riski. Yani orada risk çıktı diye bebeğinizde down sendromu yok. Egerki durumunuz varsa (saniyorim350 dolardı fiyatı) kandan bakılan fetal DNA testi yaptırın ,içiniz rahat etsin
-Reklam-
+1 oy
6 Ağustos 2024 (349 puan) cevapladı
Aldırmamizi isteyecekler muhtemelen 
+1 oy
6 Ağustos 2024 (3,154 puan) cevapladı
Down sendromumlu doğuyor bebek tedavisi olan bir durum değil kromozon eksikliğinden kaynaklı oluşan bir durum yüksek ihtimal size kısaca söyle diyim yarın karından sıvı alıp bakalım diyecekler garanti olması için isterseniz, bu testlerin yabılma payı yüksek ama net yanılmış yanılmamıştır diyemeyiz malesef 
6 Ağustos 2024 (424 puan) yorumladı
Sonuclar ne oldu canim
6 Ağustos 2024 (3,154 puan) yorumladı
İdrar çıkmış sadece benim posta yazıcam çıkınca canım
6 Ağustos 2024 (424 puan) yorumladı
Ayri bir post ac ama canim niye oyle ayri ayri cikiyo ki
6 Ağustos 2024 (3,154 puan) yorumladı
Bütün herşeye baktım bidaha uğraşma dedi çok istem olduğu için işte çıkma süresi uzuyor
6 Ağustos 2024 (424 puan) yorumladı
İyi yapmissin canim
0 oy
6 Ağustos 2024 (382 puan) cevapladı

karninizdan amniyon sıvısı almak isteyecek amniyosentez işlemi yani down sendromunu kesinleştirmek için çünkü bu 4 lu test sadece riski gosteriyor diger sıvı testi kesinlik gösteriyor eğer sıkıntı yoksa zaten normal sekilde ilerleyecek gebeliğinz ama varsa aldırmak isteyip istemediğinizi soracak.
ya da en başından aldıracaksaniz öyle yapalım testi diyebilir.Sonuc ne olursa olsun aldirmicam derseniz teste gerekte duymayabilir. tamamen size bağlı 

ya da kan verilerek yapılan özel bi test var onu da teklif edebilir belki 
benim riskimde 400/1 di kan testi yaptırdım sonuç 1 haftada çıktı.

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Dörtlü tarama testinde down sendromu riski çıkınca ne yapmalıyım?
Dörtlü tarama testinde risk yüksek çıktığında panik yapmadan doktorunuzun yönlendirmesiyle ileri tanı testlerine odaklanmalısınız. Bu testler kesin tanı koydurmaz, sadece bir olasılık belirler; bu nedenle doktorunuz genellikle detaylı ultrason, fetal DNA testi veya amniyosentez gibi seçenekleri değerlendirmenizi isteyecektir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Dörtlü test sonucu yüksek riskli çıkarsa kesin down sendromu mu vardır?
Hayır, dörtlü tarama testinde riskli sonuç çıkması bebeğinizin kesinlikle down sendromlu olduğu anlamına gelmez. Bu testler sadece bir tarama aracıdır ve yüksek riskli sonuçların büyük bir çoğunluğu sağlıklı bebeklerde görülür; kesin teşhis için mutlaka ileri düzey tanı testlerine başvurulması gerekir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Dörtlü tarama testi sonrası yapılan ileri tanı testleri nelerdir?
Dörtlü test sonucu riskli çıkan gebelere genellikle anne kanından bakılan fetal DNA testi (NIPT) veya daha kesin sonuç veren amniyosentez ve koryon villus örneklemesi gibi invaziv tanı yöntemleri önerilir. Hangi testin sizin için uygun olduğuna, gebelik haftanız ve doktorunuzun klinik değerlendirmesi ışığında karar verilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Dörtlü tarama testi sonuçları nasıl yorumlanır?
Dörtlü tarama testi, anneden alınan kanda AFP, hCG, uE3 ve İnhibin-A hormon değerlerinin ölçülmesiyle yapılır ve yaş faktörüyle birleştirilerek bir risk oranı hesaplanır. Elde edilen değerlerin referans aralıklarının dışında olması, hekimin daha detaylı tarama veya tanı testleri istemesini gerektiren bir uyarı sinyali olarak kabul edilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte dörtlü test ne zaman ve neden yaptırılır?
Dörtlü tarama testi genellikle gebeliğin 16. ile 20. haftaları arasında, bebekte oluşabilecek kromozomal anomalilerin (özellikle down sendromu, trizomi 18 ve nöral tüp defektleri) riskini önceden belirlemek amacıyla yaptırılır. Bu test zorunlu değildir ancak bebeğin sağlık durumu hakkında erken dönemde bilgi sahibi olmak isteyen anne adaylarına önerilmektedir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili bir soru bulunamadı


1,512,234 soru

24,666,637 cevap

367,027 kullanıcı

...