Doğumdan 10 gün sonra tansiyonum 17/10 oldu ne yapmalıyım?

0 oy
65 göst.
24 Ağustos 2024 Doğum kategorisinde (2 puan) sordu
Dogum dan 10 gün sonra tansiyon yükselmesi 17/10  düşmüyor acil Dil altı veriyor gönderiyor dahiliyeden randevu alınması gerektiğini söyledi hiper tansiyon başlamış dedi  olup düzelen atlatan varmı
Gebelik haftası Dogum sonrası
Kapatılma nedeni: Burası gebelere aittir, doğum sonrası bebek ve anne ile ilgili soruları bebek bakımını bölümünden sormalısınız

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Doğumdan sonra tansiyon yüksekliği neden olur?
Doğum sonrası tansiyon yüksekliği, genellikle gebelik zehirlenmesi olarak bilinen preeklampsinin doğumdan sonra da devam etmesi veya vücudun gebelik sürecindeki hormonal değişimlere tepki vermesi sonucu oluşur. Doğumdan sonraki ilk 7-10 gün, tansiyonun en çok dalgalandığı ve risk taşıdığı kritik bir dönemdir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğumdan 10 gün sonra 17/10 tansiyon tehlikeli mi?
17/10 gibi yüksek tansiyon değerleri tıbbi olarak hipertansif kriz riski taşır ve mutlaka acil müdahale gerektirir. Bu seviyedeki bir tansiyon, organ hasarına yol açabileceği için evde takip edilmemeli, vakit kaybetmeden en yakın acil servise başvurulmalı ve uzman hekim kontrolünde tedavi düzenlenmelidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğum sonrası tansiyon yüksekliği nasıl tedavi edilir?
Doğum sonrası tansiyon tedavisi, tansiyonun değerine ve hastanın genel sağlık durumuna göre doktor tarafından reçete edilen uygun tansiyon ilaçları ile yapılır. Acil durumlarda dil altı ilaçlar veya damar yoluyla müdahale gerekebilir; sonrasında ise dahiliye veya kardiyoloji uzmanı tarafından uzun süreli ilaç takibi planlanır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğumdan sonra tansiyon ne zaman normale döner?
Doğum sonrası tansiyon yüksekliği genellikle doğumdan sonraki ilk 6-12 hafta içerisinde kendiliğinden normale döner. Ancak bu süreçte ilaç kullanımı gerekebilir ve tansiyonun normale dönüp dönmediği düzenli ölçümlerle takip edilerek, hekimin belirlediği süre boyunca kontroller aksatılmamalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğum sonrası tansiyon yüksekliği için hangi doktora gidilir?
Doğum sonrası tansiyon sorunları için öncelikle kadın doğum uzmanınızla görüşmeli, ancak durumun yönetimi ve ilaç takibi için mutlaka dahiliye veya kardiyoloji bölümlerine başvurmalısınız. Hipertansiyonun vücut üzerindeki etkilerinin değerlendirilmesi için bu branşlar detaylı tetkikleri gerçekleştirecektir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili bir soru bulunamadı


1,512,748 soru

24,673,328 cevap

367,395 kullanıcı

...