30 haftalık gebeyim 2 cm açıklık var, doğum yapar mıyım?

0 oy
324 göst.
25 Ağustos 2024 Doğum kategorisinde (18 puan) sordu
Kizlar tam 30 haftalık gebeyim şuan hastaneden yazıyorum 2 cm açıklık var ve nts de hafif hafif sancı çıkıyor bende sürekli Altan muayne olmak istemesigim için çıkmak istiyorum sizce ne yapayım 

3 Cevap

0 oy
25 Ağustos 2024 (819 puan) cevapladı
Doktor yatış verdimi size bu durum yüzünden aksi bu durum olmadığı halde haftaniz daha erken 2 cm yle kaç hafta doğum yapmayan var ve ne kdr alttan muaniye ederlerse o kdr açılma oluyor benim hiç acilmam yoktu 1 cm filanda alttan baka baka 4 cm oldu en son suni sancı ve rahim açıcı verip doğum yaptırmışlar di bazen işi doktorlara bırakmamak lazım insanın canını çıkartıyorlar gerçektende aksi bı durum olursa canım sancın.filan gidersin tekrardan ama evde olman daha iyi 
25 Ağustos 2024 (18 puan) yorumladı
Bende eve gitmek istiyorum ama tedbir amaçlı bir gece kalayım mı onu bilmiyorum
25 Ağustos 2024 (819 puan) yorumladı
Yani sen bilirsin canım ama belki şuan ki sancıların yalanci sancidir bana çok çektirdiler sırf günüm geçti diye rahim açıcı verdiler mafettiler kendi kendime o gün söz verdim günüm geçse bile sancım gelmeden hastaneye gitmem diye
-Reklam-
0 oy
25 Ağustos 2024 (1,886 puan) cevapladı
37+1 de 1 cm'lik açıklık vardı nstde hafif sancıda vardı bende hemen doğurucam sandım öyle olunca ama 41+3 de doğum yaptım canım hemen olmuyor ama bellide olmaz haftan erkenmiş doktorun ne derse onu yap canım vakti zamanında hayırlısıyla gelsin bebeğin İnşallah
25 Ağustos 2024 (18 puan) yorumladı
Amin çok sağol canım güzel yorumun için
0 oy
25 Ağustos 2024 (42 puan) cevapladı
Haklısın canım alttan muayene bence de açılmaya sebep oluyor ve devamlı kontrol için el atıyorlar serum ve sancı durdurcu verildiyse başkaca bir kalman için sebep yoksa evinde dinlen daha iyi 
25 Ağustos 2024 (42 puan) yorumladı
Birde araştırma Hastanesinde ise gelen el atar giden el atar deney yapar gibi
25 Ağustos 2024 (18 puan) yorumladı
Araştırma Hastanesi'ne geldim canım

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

30 haftalık gebelikte 2 cm açıklık olması normal mi?
30 haftalık gebelikte tespit edilen 2 cm açıklık, erken doğum riski açısından yakından takip edilmesi gereken klinik bir durumdur. Bu aşamada rahim ağzındaki açıklık, vücudun doğuma hazırlık sürecine girdiğini veya erken doğum eyleminin başladığını gösterebilir. Mutlaka hastane ortamında doktor kontrolünde kalınmalı ve bebeğin gelişimi ile sancıların durumu değerlendirilmelidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
30 haftalıkken sancı çıkması erken doğum habercisi midir?
NTS cihazında görülen düzenli ve artan sancılar, erken doğum eyleminin bir belirtisi olabilir ve ciddiye alınmalıdır. 30. haftada sancıların varlığı, rahim ağzındaki 2 cm açıklık ile birleştiğinde doktorlar genellikle doğumu geciktirmek için tokolitik tedavi veya akciğer geliştirici iğneler gibi müdahalelere başvururlar. Bu süreçte hastaneden ayrılmak, acil müdahale gerektiren durumlarda hayati risk oluşturabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Erken doğum riski olan 30 haftalık gebeler ne yapmalı?
Erken doğum riski taşıyan 30 haftalık gebeler, uzman gözetiminde kalarak süreçlerini takip etmelidir. Hastane ortamında yapılan düzenli NTS takipleri ve alttan muayeneler, doğumun ne zaman gerçekleşeceğini ve bebeğin sağlık durumunu anlamak için en güvenilir yöntemdir. Doktorunuzun önerdiği dinlenme pozisyonlarına uymak ve belirtilen tedavi protokollerini eksiksiz uygulamak erken doğum riskini yönetmek adına en kritik adımlardır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
30 haftalık gebelikte alttan muayene neden yapılır?
Alttan muayene, rahim ağzındaki açıklığın boyutunu, kısalma miktarını ve doğum kanalının durumunu en net gösteren fiziksel yöntemdir. Ultrason ile rahim ağzı ölçümü yapılsa da, manuel muayene doktorun bebeğin başının kanala yerleşip yerleşmediğini ve doğum eyleminin aktif olup olmadığını anlaması için gereklidir. Bu muayene, gebelik haftası erken olduğu için doğumun başlamasını engellemek adına hayati veriler sağlar.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Kaçıncı haftadan sonra doğum gerçekleşirse bebek yaşar?
30. haftada doğan bebeklerin yaşama şansı tıbbi olanaklarla oldukça yüksektir ancak bu haftalarda bebekler prematüre kabul edilir ve yoğun bakım desteğine ihtiyaç duyarlar. Gebelik haftası ne kadar ilerlerse bebeğin akciğer ve organ gelişimi o kadar tamamlanmış olur. 30 haftalık bir gebelikte 2 cm açıklık ve sancı durumu varsa, doktorlar bebeğin anne karnında kalma süresini uzatmak için her türlü tıbbi imkanı kullanacaktır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
6 cevap 656 göst.
13 Aralık 2021 Doğum kategorisinde Nlfr Nlfr (430 puan) sordu
0 oy
3 cevap 404 göst.

1,512,150 soru

24,665,560 cevap

366,955 kullanıcı

...