5 haftalık hamileyim, boş kese ve kanama düşük mü demek?

0 oy
379 göst.
31 Ağustos 2024 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (12 puan) sordu
mDoktor bana 5 haftalık genelikte kesen boş bebek yok dedi düşük olur dedi bir kaç güne ( kan gelme ve parça gelme şıkayetiyle gitti ) bugünde yine kanadı ve parça geldi sizce kesemi düştü?

3 Cevap

0 oy
31 Ağustos 2024 (3,154 puan) cevapladı
Acile gidin ultrasonda kontrol ederler düşük yaptın demekte yanliş yapmadın demekte ama bahsettiğiniz belirtiler düşüğe işaret ultrasonda bakar kan alır ona göre cevap verirler geçmiş olsun
-Reklam-
0 oy
31 Ağustos 2024 (17 puan) cevapladı
Kanama için gitmen lazım kesinlikle ama kesen boş bebek yok dediğiyle bebeğin düşecek demesinin alakası yok çünkü bende 5 haftalık iken gttim bana da kesen boş dedi dün hastaneye gttim 7+3 oldum ve çok şükür bebeğimi de gördüm kalp atışını da dinledim ama kanaman için kesinlikle Git geciktirme 
31 Ağustos 2024 (12 puan) yorumladı
sizde kanama ve parça geldimi? artık gitmicem çünkü kendiliğinden kanamayşa düşücek dedi
0 oy
31 Ağustos 2024 (1,961 puan) cevapladı
5 haftalık içinde bebek görünmesi için erken bir zaman canım kese var bebekte oluşur inşallah ama düşük için bilemeyiz acile gitmen lazım düşün bile yapsan öyle düştü gitti olmaz mutlaka doktor görmesi gerekir

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

5 haftalık gebelikte kese boş görülmesi ne anlama gelir?
5 haftalık gebelikte ultrason muayenesinde gebelik kesesinin boş görülmesi, embriyonun henüz izlenemediği veya boş gebelik (anembriyonik gebelik) durumunun söz konusu olabileceğini işaret eder. Bu aşamada doktorlar genellikle gelişim takibi için bir süre beklemeyi veya beta-hCG değerlerini kontrol etmeyi önerirler.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik sürecinde kanama ve parça gelmesi düşük müdür?
Gebelik sürecinde yaşanan yoğun kanama ve parça düşürme durumları, vücudun gebeliği sonlandırdığına dair en belirgin düşük belirtilerindendir. Bu tür bir durumda rahim içindeki dokuların tamamen boşalıp boşalmadığının tespiti için mutlaka bir uzman doktor tarafından ultrason kontrolü yapılması gerekir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Boş gebelik teşhisi sonrası süreç nasıl ilerler?
Boş gebelik teşhisi konulduğunda vücut genellikle doğal yollarla dokuyu dışarı atar ve düşük süreci birkaç gün içinde tamamlanır. Ancak kanamanın çok şiddetli olması, ateş yükselmesi veya geçmeyen ağrılar durumunda enfeksiyon riski göz önüne alınarak tıbbi müdahale gerekebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Düşük sonrası rahimin temizlendiği nasıl anlaşılır?
Düşük sonrası rahimin temizlendiğini anlamanın en kesin yolu, doktor tarafından yapılan ultrason muayenesidir. Eğer ultrason sonucunda rahim içinde parça kalmadığı görülürse müdahaleye gerek kalmaz; ancak içeride doku parçası kaldığı tespit edilirse kürtaj veya ilaç tedavisi gibi yöntemlerle temizleme işlemi yapılır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
5 haftalık gebelik kaybı sonrası ne zaman doktora gidilmeli?
5 haftalık gebelik kaybı belirtileri yaşayan bir kadın, kanama miktarı bir ped dolusunu 1 saatten kısa sürede dolduracak kadar fazlaysa veya şiddetli kasık ağrısı yaşıyorsa vakit kaybetmeden acil servise başvurmalıdır. Ayrıca düşük şüphesinden sonraki 1-2 hafta içinde rutin bir kontrol muayenesi yapılarak rahmin tamamen boşaldığından emin olunmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
1 cevap 315 göst.
20 Eylül 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Gul45 (57 puan) sordu
0 oy
33 cevap 4,087 göst.
0 oy
2 cevap 565 göst.

1,512,160 soru

24,665,709 cevap

366,966 kullanıcı

...