Doğumdan 2,5 ay sonra adet düzensizliği gebelik belirtisi mi?

0 oy
207 göst.
3 Eylül 2024 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (115 puan) sordu
Arkadaşlar bir sorum olacaktı doğum yapali iki buçuk ay oldu 40imdan 10gun sonra adet gördüm 5gun normaldede öyle görüyordum saten sonra adet gördükten 13gun sonra tekrar kanamam oldu busefer az ve 3gun sürdü ertesi gün hapida kullandım bu arada acaba neden olmuş olabilir  çok korkuyorum gebe kalbilirsin dediler sizce öyle birşey olma ihtimali varmı  bu durumu yaşayanlar varmı yada 

2 Cevap

0 oy
3 Eylül 2024 (2,459 puan) cevapladı
Doğum sonrası adet düzensizliği gayet normal bi durum ama şüphen varsa test yap ve mutlaka korun 
-Reklam-
0 oy
3 Eylül 2024 (491 puan) cevapladı
Oğlum 4 aylık ti adetim düzensiz di hamile olduğumu öğrendim dikkat etmek gerek bence doğum sonrası hamile kalmak daha kolay oluyo diye biliyorum

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Doğumdan iki buçuk ay sonra adet düzensizliği yaşamak normal mi?
Doğum sonrası ilk aylarda adet döngüsünün düzensizleşmesi oldukça yaygındır ve vücudun hormonal dengesinin normale dönmesi zaman alabilir. Özellikle emzirme süreci hormonları etkileyerek kanama düzenini değiştirebilir; ancak doğumdan kısa bir süre sonra yaşanan ara kanamalar veya beklenmedik döngüler, vücudun toparlanma evresinde olduğunu gösterir. Yine de bu süreçte yaşanan düzensizlikler kişiden kişiye farklılık gösterdiği için bir kadın doğum uzmanına danışmak en güvenli yoldur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğumdan 2,5 ay sonra gebe kalma ihtimali nedir?
Emzirme dönemi tam bir koruma sağlamaz ve doğumdan kısa süre sonra yumurtlama gerçekleşebileceği için gebelik ihtimali her zaman mevcuttur. Adet görmüş olsanız bile doğum sonrası ilk aylarda döngüler tam oturmadığı için korunmasız cinsel ilişki gebelik riski taşır. Eğer şüphe duyuyorsanız, en doğru sonucu almak için kanda gebelik testi (Beta-HCG) yaptırmanız önerilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Ertesi gün hapı doğum sonrası emzirme döneminde kullanılır mı?
Ertesi gün hapları yüksek dozda hormon içerdiği için doğum sonrası ve emzirme döneminde mutlaka doktor onayı ile kullanılmalıdır. Bu ilaçların kullanımı sütünüzü veya hormonal dengenizi etkileyebilir, ayrıca her zaman %100 koruma sağlamazlar. Eğer acil bir durum yaşadıysanız, ilacı kullanmadan önce bir hekime danışmanız ve ilacın içeriğinin emzirmeye uygun olup olmadığını teyit etmeniz gerekir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğumdan sonra adet gördükten 13 gün sonra kanama olması ne anlama gelir?
Adet kanamasından 13 gün sonra gelen ara kanamalar, doğum sonrası hormonal dalgalanmalardan, yumurtlama dönemine bağlı lekelenmelerden veya rahim içindeki değişimlerden kaynaklanabilir. Bu durum bazen enfeksiyon belirtisi veya hormonal bir düzensizlik olabilir. Eğer kanama yoğunsa, ağrılıysa veya uzun sürüyorsa altta yatan başka bir tıbbi durumu ekarte etmek için muayene olmanız önemlidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğum sonrası korunma yöntemlerine ne zaman başlanmalıdır?
Doğumdan sonra cinsel yaşama dönüşle birlikte, ilk adeti beklemeden korunmaya başlanması önerilir çünkü ilk yumurtlama genellikle adet kanamasından önce gerçekleşir. Emzirme dönemine uygun doğum kontrol yöntemleri (mini haplar, spiraller veya bariyer yöntemler) için 6. hafta kontrolünde doktorunuzla görüşmeniz en sağlıklısıdır. Emzirme tek başına güvenilir bir doğum kontrol yöntemi olarak kabul edilmemelidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

+1 oy
1 cevap 440 göst.
29 Kasım 2022 Doğum kategorisinde Sema233 (1,138 puan) sordu
0 oy
8 cevap 1,746 göst.

1,512,150 soru

24,665,552 cevap

366,953 kullanıcı

...