42 haftayı geçtim, normal doğum yapan var mı?

0 oy
879 göst.
10 Eylül 2024 Doğum kategorisinde (66 puan) sordu
42 hafta ustu normal dogum yapan var mı ?
Gebelik haftası 42+4

5 Cevap

0 oy
10 Eylül 2024 (819 puan) cevapladı
Kız seni bu haftaya kadar nasıl bıraktı doktorlar 41+3 te yaptım iki doğumumu da 
10 Eylül 2024 (66 puan) yorumladı
Benım bebegım masaAllah çok hareketli bu hafta olmasına ragmen
10 Eylül 2024 (66 puan) yorumladı
Benımde sancım bir an once baslar ınseAllah sag salım kucağıma alırım  artık yoruldum
10 Eylül 2024 (819 puan) yorumladı
Maşallah canım benimkinin haraketi yoktu kasılma çok oluyordu toplanıyordu sağ tarafımda taş gibi ondan gittim kalbi hızlı atıyor diye direk doğuma aldikar
10 Eylül 2024 (819 puan) yorumladı
İlk oğlunu kaç haftada doğurdun
10 Eylül 2024 (66 puan) yorumladı
39+6 da doktor başlattı dogumu
-Reklam-
0 oy
10 Eylül 2024 (1,055 puan) cevapladı
Senin doktorların nereye bakıyor böylə şeymi olur Anne cocuk riska atmak bu plasenta kocalmış yazıqsın ya lütfən normal doktor git doğum yapsınlar
10 Eylül 2024 (546 puan) yorumladı
Kontrollerini aksatma her hafta git kontrole Allah sağ saglim kavuştursun hepimizinkini şu narin olayindan sonra bebek ölümü korkutuyor canım
10 Eylül 2024 (66 puan) yorumladı
Allahümme amın haklısınız
10 Eylül 2024 (1,055 puan) yorumladı
Zaten sezeryandan kötü nə varkı əsas cocuk sağlıklıq doğması 3 defe sezeryan oldum cok şükür 3də iyi şimdi 4cu olmayı düşünyorum yeni bunun neresi kötüki
10 Eylül 2024 (122 puan) yorumladı
4 cu defe sezeryan olacaqsiniz? Ne gozel men qorxurdum ele bildim 2 den artiq olmur  :/ sag salamat insallah
11 Eylül 2024 (1,055 puan) yorumladı
Evet şimdi 6 haftalık hamiliyim her şey yolunda giderse inşAllah korkacaq bir şey yok
0 oy
10 Eylül 2024 (470 puan) cevapladı

image

image

bunlari uygula dogursun hemn inşallah günün geçmişte zaten 
0 oy
10 Eylül 2024 (470 puan) cevapladı

image

bunlari uygula
0 oy
10 Eylül 2024 (328 puan) cevapladı
41 sonrasında doktorlar hergün kontrol istiyor bebeğin kaka yapma ihtimali var bu yüzden enfeksiyon kapabilir küvöze alınabilir sizi zehirleyebilir. Normal doğumu çok savunan doktorlar bile 41+3ten sonra riske atmıyor ne anneyi ne bebeği. En son ne zaman kontrole gittiniz doktorunuz birşey demedi mi riskleri anlatmadı mı?
10 Eylül 2024 (66 puan) yorumladı
41 haftalıkken gıttım 37 ile uyumlu cıktı bir sorun yoktu
10 Eylül 2024 (328 puan) yorumladı
1 haftadan fazla olmuş kontrole gitmemişsiniz. Bebeğiniz kakasını yapmış ve yemiş olabilir. Yani ben bu kadar rahat olamazdım şahsen
10 Eylül 2024 (66 puan) yorumladı
Ordan rahat gorunuyor olabılırım ama zor bir süreç
10 Eylül 2024 (328 puan) yorumladı
Ama 1 haftadan fazladır kontrole gitmiyorsunuz. Yorumlarda hep içerde kalacak değil ya elbet doğacak diyorsunuz. Siz de burdan baksaydınız rahat göründüğünüzü anlardınız. Nerdeyse 43 haftalık olacaksınız bebeğinizin nasıl olduğunu merak etmiyor musunuz en azından acilden bile giriş yapıp bakabilirsiniz yani. Neyse bebek sizin bebeğiniz karar da sizin tabii.

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

42 hafta ve üzerinde normal doğum yapmak mümkün mü?
Tıbbi literatürde 42 hafta ve sonrası 'post-term' yani gün aşımı olarak adlandırılır ve bu süreçte normal doğum yapılması riskler nedeniyle genellikle önerilmez. 42. haftadan sonra plasentanın işlevini yitirme riski ve bebekte oluşabilecek sağlık sorunları nedeniyle doktorlar genellikle suni sancı veya sezaryen gibi yöntemlerle doğumu başlatmayı tercih ederler. Bu süreçte anne ve bebek sağlığı yakından izlenmelidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte 42. hafta neden riskli kabul edilir?
Gebeliğin 42. haftasını geçmesi, plasentanın bebeğe oksijen ve besin sağlama kapasitesinin azalmasına neden olduğu için riskli kabul edilir. Bu durum bebekte gelişme geriliği, mekonyum aspirasyonu veya bebeğin stres altına girmesi gibi komplikasyonlara yol açabilir. Bu nedenle gün aşımı durumlarında doktorlar sıkı bir NST ve ultrason takibi ile bebeğin durumunu sürekli kontrol altında tutarlar.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
42 haftalık gebelikte suni sancı ile normal doğum olur mu?
Evet, 42. haftaya ulaşan gebeliklerde eğer bebek ve anne sağlığı uygunsa, doktorlar suni sancı (oksitosin) yöntemiyle doğumu başlatarak normal doğum sürecini deneyebilirler. Ancak bu süreçte bebeğin kalp atışları sürekli takip edilmeli, herhangi bir olumsuz durumda ise sezaryen doğum planlanmalıdır. Karar tamamen muayene bulgularına ve bebeğin güncel sağlık durumuna göre verilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik 42 haftayı geçtiğinde doktorlar ne yapar?
Gebelik 42 haftayı geçtiğinde doktorlar 'doğum indüksiyonu' yani doğumu başlatma yöntemlerine başvururlar. İlk olarak rahim ağzının uygunluğuna bakılır ve suni sancı veya rahim ağzını yumuşatıcı ilaçlar ile doğum süreci tetiklenir. Eğer bu yöntemler sonuç vermezse veya bebeğin kalp atışlarında bir düzensizlik saptanırsa, anne ve bebek güvenliği için sezaryen operasyonuna karar verilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
42 hafta üzerinde doğum yaparken hangi testler yapılır?
42 hafta ve üzerindeki gebeliklerde bebeğin durumunu değerlendirmek için günlük veya gün aşırı NST (Non-Stres Test) ve biyofizik profil (ultrason ile bebeğin hareketleri, solunum, kas tonusu ve amniyon sıvısı miktarı) kontrolleri yapılır. Amniyon sıvısının azalması, bebeğin stres belirtileri göstermesi veya plasenta yaşlanması gibi bulgular saptandığında, doğumun vakit kaybetmeden gerçekleştirilmesi hedeflenir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
11 cevap 1,037 göst.
0 oy
11 cevap 836 göst.
24 Haziran 2023 Doğum kategorisinde Esilaabuse (197 puan) sordu
–1 oy
13 cevap 678 göst.
7 Şubat 2023 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Nazar mesut (76 puan) sordu
0 oy
7 cevap 730 göst.
5 Ocak 2023 Doğum kategorisinde Lunaa (331 puan) sordu

1,512,150 soru

24,665,544 cevap

366,953 kullanıcı

...