33 haftalık hamileyim, sürekli ishal oluyorum normal mi?

0 oy
137 göst.
16 Eylül 2024 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (1,449 puan) sordu
Merhaba kızlar. 33 haftalık hamileyim normalde ishal olmazdım hiç şimdi 3-4 gündür şekerli birşeyler yada meyve yesem ishal oluyorum. Bu normalmi acaba?
Gebelik haftası 33

1 cevap

0 oy
16 Eylül 2024 (45 puan) cevapladı
Aynı haftadayiz canım bende öyleyim yediklerimizden galiba bende çok meyve tüketiyorum ondan olabilir beni ateş çok basıyor klimayı aciyorum üşütmüş de olabilirim belki 
-Reklam-

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

33 haftalık hamilelikte ishal olmak tehlikeli mi?
33 haftalık hamilelikte ishal, vücudun sıvı kaybına uğramasına neden olabileceği için dikkatle takip edilmelidir. Eğer ishalinize ateş, şiddetli karın ağrısı veya kanlı dışkı eşlik etmiyorsa genellikle beslenme kaynaklı geçici bir durum olabilir. Ancak günde 3 defadan fazla sulu dışkılama yaşanıyorsa ve bu durum 24 saati geçiyorsa mutlaka doktorunuza danışarak sıvı kaybını önlemek adına gerekli önlemleri almalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamileliğin son aylarında meyve tüketimi ishale neden olur mu?
Hamileliğin son dönemlerinde sindirim sistemi daha hassas hale geldiği için meyve tüketimi bazen ishal tetikleyicisi olabilir. Özellikle fazla miktarda lifli meyveler, aç karnına tüketilen asitli meyveler veya şekerli gıdalar bağırsak hareketlerini hızlandırabilir. Eğer belirli bir meyveyi yedikten sonra ishal oluyorsanız, vücudunuzun o gıdaya karşı hassasiyet geliştirmiş olma ihtimali yüksektir; bu gıdaları bir süre diyetinizden çıkarmak sindirim sisteminizi rahatlatacaktır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte ishal durumunda nasıl beslenmek gerekir?
Gebelikte ishal yaşadığınızda bağırsakları yormayan BRAT diyeti olarak bilinen muz, pirinç lapası, elma püresi ve kızarmış ekmek gibi gıdalar tüketmek sindirimi kolaylaştırır. Yağlı, baharatlı, çok şekerli gıdalardan ve kafeinden kesinlikle uzak durmalısınız. İshal süresince vücudun elektrolit dengesini korumak için bol su içmek ve ayran, yoğurt gibi probiyotik değeri yüksek gıdalar tüketmek iyileşme sürecini hızlandıracaktır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte ishalin erken doğum belirtisi olma ihtimali var mı?
Hamilelikte ishal tek başına bir erken doğum belirtisi olarak kabul edilmez ancak bazen doğumun yaklaştığı dönemlerde vücudun kendini temizleme süreciyle karıştırılabilir. 33. haftada ishalin yanı sıra düzenli kasılmalar, bel ağrısı veya vajinal akıntıda değişiklik hissediyorsanız bu durumu vakit kaybetmeden doktorunuzla paylaşmalısınız. İshal, rahim kasılmalarını tetikleyebilecek bir durum olduğu için ciddiye alınmalı ve dehidrasyonun önüne geçilmelidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
33 haftalık gebelikte ishal için ne zaman doktora gidilmeli?
33 haftalık gebelikte ishal 24-48 saatten uzun sürerse, şiddetli karın krampları oluşursa veya vücutta aşırı halsizlik ile susuzluk belirtileri görülürse doktora gidilmelidir. Ağız kuruluğu, idrar miktarında azalma ve koyu renkli idrar, vücudun susuz kaldığının en önemli göstergeleridir. Bu belirtilerden herhangi birini fark ettiğiniz an, hem kendi sağlığınız hem de bebeğinizin takibi için bir sağlık kuruluşuna başvurmanız en güvenli yoldur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
0 cevap 126 göst.

1,512,166 soru

24,665,790 cevap

366,970 kullanıcı

...