39+4 haftalık hamileyim, kasık ağrım ve şiddetli öksürüğüm var

0 oy
129 göst.
24 Eylül 2024 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (11 puan) sordu
Merhaba, 

39+4 deyiz. Kasıklarımda eğilirken ve kalkarken çok ağrım oluyor. Bunun sebebi ne olabilir bebek en son kanala girmemişti. Kanala girmiş olabilir mi? 

Bir de son zamanlarda grip oldum çok öksürüyorum buna bağlı karnım istemsizce kasılıyor. Çok öksürmekten kaynaklanır mı? 

Perşembe kontrolüm var doktora gidicem ama yardımcı olursanız sevinirim bu sıkıntı yaratır mı yoksa hemen gitsem mi. İlk gebeliğim ve endişeleniyorum
Gebelik haftası 39

1 cevap

0 oy
24 Eylül 2024 (575 puan) cevapladı
Kaşık ağrısını 1 ay çektim oturup kalkamiyordum evet bebek kanala girmiş olabilir ama ağırlıktan dolayı da olabilir. 
-Reklam-

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

39 haftalık gebelikte kasık ağrısı normal mi?
39. haftada kasık ağrısı, bebeğin doğum kanalına yerleşmeye başlaması ve pelvik taban üzerindeki baskının artması nedeniyle oldukça sık karşılaşılan bir durumdur. Özellikle eğilip kalkarken hissedilen batma veya baskı hissi, bebeğin başının pelvis boşluğuna girmesiyle doğrudan ilişkilidir. Ancak bu ağrılar düzenli, şiddetli ve istirahatle geçmeyen kasılmalara dönüşürse doğum sancısı belirtisi olabileceği unutulmamalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte şiddetli öksürük karın kasılmalarına neden olur mu?
Gebelikte şiddetli öksürük, karın kaslarının ve diyaframın ani kasılmasına yol açarak rahim çevresinde baskı ve ağrı hissi yaratabilir. Özellikle 39. haftada karın bölgesi zaten gergin olduğu için öksürme esnasında yaşanan bu kasılmalar, kasık bölgesinde ani batmalara veya gerilme ağrılarına sebep olabilir. Öksürük nöbetleri çok şiddetliyse karın içi basıncı artırabileceği için mutlaka bir hekime danışılmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebek doğum kanalına girdiğinde hangi belirtiler görülür?
Bebek doğum kanalına girdiğinde, genellikle annenin karnında aşağı doğru bir düşüş, idrara çıkma sıklığında artış ve kasık bölgesinde yoğun bir baskı hissi oluşur. Bu dönemde yürümek zorlaşabilir, bacaklarda ağrı hissedilebilir ve nefes alıp vermek bebek diyaframdan uzaklaştığı için bir miktar kolaylaşır. Eğer bu belirtilere ek olarak nişan gelmesi veya su gelişi gibi durumlar varsa, doğumun yaklaştığına dair önemli işaretler olabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebeliğin son haftalarında ne zaman doktora gidilmelidir?
Gebeliğin 39. haftasında düzenli ve artan şiddette sancılar, suyun gelmesi, vajinal kanama, bebeğin hareketlerinde belirgin azalma veya durma gibi durumlarda vakit kaybetmeden doktora başvurulmalıdır. Şiddetli öksürük nedeniyle oluşan karın kasılmaları bebeği doğrudan etkilemese de, anne adayında aşırı yorgunluk veya erken doğum tetikleyicisi bir durum oluşturmaması adına kontrol edilmelidir. Herhangi bir şüphede hekiminize danışmak en güvenli yoldur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
İlk gebelikte kasık ağrısı doğum habercisi olabilir mi?
İlk gebelikte kasık ağrısı, bebeğin pozisyon alması veya doğum kanalına yerleşmesiyle tetiklenen doğal bir süreç olabilir ancak doğum sancılarıyla karıştırılmamalıdır. Doğum sancıları genellikle düzensiz kasık ağrısından farklı olarak, belirli aralıklarla gelen, süresi giderek kısalan ve şiddeti artan düzenli kasılmalardır. Ağrılarınızın doğum sancısı olup olmadığını anlamak için kasılmaların sıklığını ve süresini not ederek doktorunuza bildirmeniz en doğru yaklaşımdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.


1,512,357 soru

24,668,168 cevap

367,111 kullanıcı

...