31+5 haftalık gebeyim, bir sonraki kontrolüm neden 1 ay sonra?

0 oy
658 göst.
10 Aralık 2024 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (133 puan) sordu
Merhaba 31+5 de doktora gittim bana bir sonraki muayane 1 ay sonra dedi bana çok uzun geldi son haftalarda daha sık gidiliyor diye biliyorum arkadaşlarım sizler nasılsınız 

12 Cevap

0 oy
10 Aralık 2024 (2,527 puan) cevapladı
Genelde 35 den sonra daha sık gıdılıyor aynı haftadayız bende 1 ay sonra gıdıcem sonrakı kontrollere 2 haftada 1 gıderım dıyorum nst ye baslandımı daha
10 Aralık 2024 (133 puan) yorumladı
Yok hayır başkanmadı henüz
-Reklam-
0 oy
10 Aralık 2024 (380 puan) cevapladı
2 hafta da bir gidiyosun canım 1 ay değil ben 32+6 yım şu anda 2 hafta da bir dedi bundan sonra nst falan başladı 
10 Aralık 2024 (133 puan) yorumladı
Çok enteresan ya ben 1 ay sonra neredeyse 36 yı doldurucam inşallah çok uzun geldi
10 Aralık 2024 (380 puan) yorumladı
Aynen öyle nst falan başlıyor hatta ilk nst oldum ben bile 2 hafta sonra git
0 oy
10 Aralık 2024 (504 puan) cevapladı
34 e kadar ayda bir çağırmıştı sonra on günde bir gitmiştik. 34 den sonra nsteye bağlanmaya başlamıştım.

Siz 35.haftaya girdiğinizde gidersiniz olmadı.
10 Aralık 2024 (133 puan) yorumladı
Evet ben randevumu ona göre ayarlıyım en iyisi
0 oy
10 Aralık 2024 (172 puan) cevapladı
Ben de 28 den sonra 32 haftada gittim. Neden 1 ay sonra geldin dedi doktorum.32 den sonra her hafta çağırdı. Kontrol amaçlı zaten. 36 dan sonra nts baktı.37+4 oldum artık nts de sancı da çıkıyor artık 
10 Aralık 2024 (133 puan) yorumladı
Buda çok olmuş sanki
0 oy
10 Aralık 2024 (180 puan) cevapladı
32 de gittim nst bağladı 3 hafta sonra gel dedi 35 bitiminde gidicem sonra 2 hafta da bir çağırıyor 
0 oy
10 Aralık 2024 (218 puan) cevapladı
Benim soracağım soruyu sordunuz .. bende 33 de gittim bir ay sonra gel dedi çok uzun geldi bana de 37 de gideceğim büyük ihtimalle gittiğimde gün verecek demekki herşey yolunda gerek kalmıyor mu acaba şimdi 35 oldum iki hafta sonra gitcem
10 Aralık 2024 (133 puan) yorumladı
Herşey yolunda olduğu içindir tabi çok şükür de ama sıkı takip de göz çıkarmaz baksanıza insanlar 2 haftada bir gidiyor
10 Aralık 2024 (218 puan) yorumladı
Bende endişe ediyorum sürekli hareketlerini takip ediyorum.. biraz da geç gitme taraftarıyım sezeryan olacağı için erken almasınlar istiyorum.. cünkü işlerine geldiği gibiler durumumuz özel hastaneye yetseydi keşke
0 oy
10 Aralık 2024 (101 puan) cevapladı
İki haftada bir gitmen gerekiyor sonra 34 haftadan sonrada her hafta gitcen çünkü haftalik nst girmen lazım bnim doktorum öyle en azından takibi çok iyi
0 oy
10 Aralık 2024 (61 puan) cevapladı
Benimde öyle 31 de gittim bir ay sonra gel dedi bana da çok uzun gelmişti şuan 33+2 deyim 20 Aralık'ta gidecem üc dört gündür bel ağrım artmış sizde var mi 
10 Aralık 2024 (133 puan) yorumladı
Bel ağrım var kuyruk sokumumda fıtık ağrısı. Sanırım benim ama
10 Aralık 2024 (61 puan) yorumladı
Benim dün gece kaburgalarimin hizasinda çok ağrıyordu ben çok korktum haftaya randevum var ama bu hafta mi gitsem diye düşündüm doktora mesaj attım cevap vermedi
0 oy
10 Aralık 2024 (731 puan) cevapladı
Hersey yolundaysa 1 ay diyor sıkıntı yok demekki
0 oy
10 Aralık 2024 (182 puan) cevapladı
Bende gecen hafta 28+6 iken gittim birdaha bi ay sonra gel dedi nerdeyse 33 haftalik olacam ondan sonrada ayda bi gek derss 37 haftalik olucam banada cok uzun geldi kontrol sureniz nst falan baslanmasi lazim bazilari sanci varken anlayamiyor 
0 oy
10 Aralık 2024 (143 puan) cevapladı
Özel hastahaneye gidiyorum en son 28haftalıkken gittim şuan 31+3 üz aralık sonuna yada ocak başı gibi normal muayeneye gideceğiz. Havalar soğuk herkes hasta kalabalığa girmeyeyim diye doktorum acil bir durum olmadıkça gelmene gerek yok aklına takılan bir şey olursa da ara diyor 
0 oy
10 Aralık 2024 (116 puan) cevapladı
Ben hem devlet e hemde araştırma hastanesine gidiyorum devletteki haftalık takibe başlıycaz dedi araştırma hastanesindeki de 15 gün ara ile gel dedi canım 31+2günlüğüz bizde

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

31 haftalık gebelikte doktor kontrolleri ne sıklıkla yapılmalıdır?
Gebeliğin 32. haftasına kadar genellikle ayda bir yapılan kontroller, 32. haftadan itibaren sürecin daha yakından takip edilmesi için genellikle iki haftada bire düşürülür. 36. haftadan sonra ise doktorunuz durumunuzu daha yakından gözlemlemek adına haftalık muayeneler planlayacaktır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
31+5 haftalık hamileyim, bir sonraki kontrolümün 1 ay sonra olması normal mi?
Gebeliğin 32. haftası kritik bir eşik kabul edildiği için, bu dönemden sonra randevu aralıklarının genellikle 2 haftaya düşürülmesi standart bir uygulamadır. Eğer herhangi bir risk durumunuz yoksa doktorunuz 1 ay sonraya gün vermiş olabilir ancak içsel bir şüphe duyuyorsanız veya bebeğin hareketlerinde bir değişim hissediyorsanız durumu doktorunuzla tekrar görüşerek randevunuzu öne çekebilirsiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Son aylarda doktor kontrolleri neden daha sık yapılır?
Son aylarda kontrollerin sıklaşmasının temel nedeni, bebeğin gelişimini, su miktarını, plasenta sağlığını ve anne adayının tansiyon gibi değerlerini yakından takip etmektir. Bu süreçte oluşabilecek erken doğum riski veya gebelik zehirlenmesi gibi durumların erken teşhisi için 32. haftadan itibaren iki haftada bir, 36. haftadan sonra ise haftalık takipler büyük önem taşır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebeliğin 32. haftasından sonra hangi sıklıkla muayeneye gitmeliyim?
Gebeliğin 32. haftasından 36. haftasına kadar olan dönemde rutin kontroller genellikle 2 haftada bir gerçekleştirilir. 36. haftayı doldurduktan sonra doğum gerçekleşene kadar ise doktorlar genellikle haftalık muayeneleri tercih ederler. Bu rutinler sağlıklı bir gebelik süreci geçiren anne adayları için standarttır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doktor randevu aralıkları neye göre belirlenir?
Randevu aralıkları gebelik haftanıza, genel sağlık durumunuza ve bebeğin gelişim seyrine göre doktorunuz tarafından belirlenir. Düşük riskli gebeliklerde standart protokoller uygulanırken, eğer gebeliğinizde tansiyon, şeker veya gelişim geriliği gibi özel bir durum varsa doktorunuz çok daha sık aralıklarla takip edilmenizi isteyebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
19 cevap 1,553 göst.
13 Haziran 2020 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde ♥️♥️ (190 puan) sordu
0 oy
38 cevap 3,744 göst.

1,512,267 soru

24,666,944 cevap

367,044 kullanıcı

...