30 haftalık hamileyim, kaşıntım var ve değerlerim normal mi?

0 oy
142 göst.
8 Ocak 2025 Hamilelikte Anne Sağlığı kategorisinde (42 puan) sordu
30+2 haftalık hamileyim bir kaç gündür kaşıntı var ılık duş alıyorum ama geçmiyor karaciğer enzimler kaç olması lazım AST 7ALT 11 NORMALMI
Gebelik haftası 30+2

Bu soruya cevap vermek için lütfen giriş yapınız veya kayıt olunuz.

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Hamilelikte kaşıntı neden olur ve ne zaman doktora gidilmeli?
Hamilelikte kaşıntı genellikle cilt gerilmesi veya hormon değişimlerine bağlı olsa da, şiddetli ve geçmeyen kaşıntılar gebelik kolestazı gibi karaciğer sorunlarına işaret edebilir. Özellikle avuç içi ve ayak tabanındaki yoğun kaşıntılarda vakit kaybetmeden kadın doğum uzmanınıza başvurmalısınız. Kaşıntının şiddeti, yayılımı ve eşlik eden başka belirtiler olup olmadığı doktorunuz tarafından klinik olarak değerlendirilmelidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte karaciğer enzimleri AST ve ALT kaç olmalı?
Gebelik sürecinde karaciğer enzimleri AST ve ALT değerleri genellikle normal referans aralıklarında seyretmelidir. Sağlıklı bir gebelikte AST ve ALT değerlerinin genellikle 40 IU/L'nin altında olması beklenir, ancak bu değerler laboratuvardan laboratuvara küçük farklılıklar gösterebilir. Sizin değerleriniz (AST 7, ALT 11) referans aralıklarının alt sınırında veya normal kabul edilen aralıkta yer almaktadır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik kolestazı belirtileri nelerdir?
Gebelik kolestazının en belirgin özelliği, genellikle geceleri artan ve özellikle el içi ile ayak tabanında hissedilen şiddetli kaşıntıdır. Kaşıntıya bazen sarılık, idrar renginde koyulaşma veya dışkı renginde açılma eşlik edebilir. Ciltte döküntü olmaksızın gelişen bu kaşıntı durumu, karaciğer enzimlerinin yükselmesiyle teşhis edilir ve anne ile bebek sağlığı için yakından takip edilmelidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte kaşıntı nasıl geçer ve ne iyi gelir?
Hamilelikte kaşıntıyı hafifletmek için ılık duş almak, cildi nemlendirmek ve pamuklu kıyafetler tercih etmek rahatlatıcı olabilir. Ancak kaşıntı geçmiyorsa bu durum basit bir cilt kuruluğu değil, tıbbi müdahale gerektiren bir durumun belirtisi olabilir. Evde uygulanan yöntemler kaşıntıyı geçici olarak dindirse de, altta yatan karaciğer veya safra yolu sorunlarını tedavi etmeyeceği için mutlaka uzman bir hekim görüşü alınmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
30 haftalık hamileyim, kaşıntı olması normal mi?
30. haftada görülen kaşıntı, gebeliğin bu döneminde artan hormonlar ve cilt gerilmesi nedeniyle sık rastlanan bir durumdur. Bununla birlikte, kaşıntının şiddeti ve süresi önemlidir; ılık duş gibi yöntemlere rağmen geçmeyen kaşıntılar ihmal edilmemelidir. Karaciğer enzimleriniz normal olsa bile, kaşıntı şikayetiniz devam ediyorsa doktorunuzdan safra asitleri testi (total safra asidi) talep edebilirsiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.


1,512,234 soru

24,666,637 cevap

367,027 kullanıcı

...