13 haftalık hamileyim, su gelmesi normal mi?

0 oy
201 göst.
11 Ocak 2025 Hamilelikte Bebek Sağlığı kategorisinde (1 puan) sordu
Kızlar merhaba 13 haftalık hamileyim ve bugün temızlık yaparken balon patlar gibi su geldi asırı degıldı ama bacaklarımdan aktı sonra lavobaya gıttım bırazda orda geldi ama onun sonrasında hıc bır agrım sızım yada kanamam olmadı kafama takıldı doktora gıtmelımıyım yoksa çiş olabılırmı
Gebelik haftası 13

3 Cevap

0 oy
11 Ocak 2025 (287 puan) cevapladı
Suan bunu burda sorman bile hata hemen gitmelisin 
-Reklam-
0 oy
11 Ocak 2025 (2,527 puan) cevapladı
Tabıkı gıtmelısın ama ben o senin hafta da o kadar fazla bı şu gelısı olacagını sanmıyorum 
0 oy
11 Ocak 2025 (8,866 puan) cevapladı
Bu haftalarda bir bardak kadar anca oluyor bebeğin suyu belki yok bile burdada çok gördüm su zannetim aslında idrar kaçırmış olan kişileri yinede hastaneye gitmelisiniz 

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

13 haftalık hamilelikte su gelmesi normal mi?
13 haftalık hamilelikte vajinal bölgeden kontrolsüz su gelmesi normal bir durum değildir ve mutlaka ciddiye alınmalıdır. Bu durum amniyotik sıvı sızıntısı veya erken membran rüptürü (zar yırtılması) belirtisi olabileceği için zaman kaybetmeden bir kadın doğum uzmanına başvurulmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte su sızıntısı ile idrar kaçırma nasıl ayırt edilir?
İdrar kaçırma genellikle hapşırma, öksürme veya fiziksel zorlanma sırasında istemsizce gerçekleşir ve idrar kokusuna sahiptir. Amniyotik sıvı ise genellikle kokusuzdur, rengi berrak veya hafif sarımsıdır ve durdurulması mümkün olmayan, bazen ıkınma ile artan bir akış hissi yaratır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Erken gebelik haftalarında su gelmesi durumunda ne yapılmalı?
Gebeliğin hangi haftasında olursanız olun, su gelişi şüphesinde hijyenik bir ped kullanarak sıvının rengini ve miktarını gözlemleyin ve hemen doktorunuzla iletişime geçin. Enfeksiyon riski nedeniyle vajinal bölgeye herhangi bir tampon yerleştirmeyin veya cinsel ilişkiye girmeyin, doğrudan tıbbi muayene için hastaneye gidin.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
13 haftalık hamileyim, su gelmesi bebeğe zarar verir mi?
13. haftada suyun erken gelmesi, bebeğin gelişimi için gerekli olan amniyotik sıvının azalmasına ve enfeksiyon riskinin artmasına yol açabilir. Bu durum erken müdahale gerektiren tıbbi bir acil durumdur, bu yüzden sıvının miktarı az olsa bile bebeğin durumunun ultrasonla kontrol edilmesi hayati önem taşır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte su gelmesi şüphesinde doktor hangi testleri yapar?
Doktorunuz, su gelişi şüphesini doğrulamak için öncelikle steril bir spekulum muayenesi yaparak sıvı çıkışını gözlemler ve 'nitrazin testi' veya 'amnisure' gibi özel ped testleri ile sıvının amniyotik sıvı olup olmadığını analiz eder. Ayrıca bebeğin kalp atışlarını ve amniyotik sıvı seviyesini değerlendirmek için detaylı bir ultrason taraması gerçekleştirir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular


1,512,240 soru

24,666,697 cevap

367,037 kullanıcı

...