Beta değerim neden yükselmedi ve kürtaj olmam gerekti?

0 oy
281 göst.
20 Ocak 2025 Hamilelikte Testler kategorisinde (179 puan) sordu
Merhaba beta düzenli atmadığı için daha 5 haftalıkken kürtaj olmamı istediler oldum ve olur olmaz betam düştü dış gebelik değilde sağlıksız mış yani olmasaydım bebek olucak ve sağlıksız mı olacakdi ne demek oluyor bu

2 Cevap

0 oy
20 Ocak 2025 (3,154 puan) cevapladı
Hayır sağlıksız olduğu için brbek oluşmayacaktı beta düzenli artsa zaten bebek oluşur sağlıklı ilerlerdi ama bu bebek oldu sağlıklı oldu anlamınada gelmiyor o süreç ileriki süreç 
-Reklam-
0 oy
21 Ocak 2025 (364 puan) cevapladı
Böyle bir durumla bende karşılaştım kürtaj olmadım bekledim zaten kanam oldu düşük yaptım sağlıksız gebelik olduğu için zaten ilerlemiyor

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Beta hCG değeri neden düzenli artmaz ve kürtaj gerektirir?
Beta hCG değerinin beklenen oranda (genellikle 48 saatte bir iki katına çıkma) artmaması, gebeliğin sağlıklı ilerlemediğinin en önemli göstergelerinden biridir. Bu durum embriyonun gelişiminin durduğunu, kromozomal bir anomali olduğunu veya gebeliğin sağlıklı bir şekilde devam edemeyeceğini işaret eder. Doktorlar bu aşamada, hastanın sağlığını korumak ve olası komplikasyonları önlemek amacıyla kürtaj işlemini önermektedir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
5 haftalık gebelikte sağlıksız gebelik tanısı nasıl konulur?
5 haftalık gebelikte sağlıksız gebelik tanısı, kandaki beta hCG artış hızının izlenmesi ve ultrason bulgularının değerlendirilmesi ile konulur. Beta değerinin beklenen artışı göstermemesi veya belirli bir değerin üzerine çıkmasına rağmen ultrasonda gebelik kesesinin görülmemesi, gebeliğin sağlıklı olmadığını kanıtlar. Bu süreçte dış gebelik ihtimali de dahil olmak üzere tüm riskler doktor tarafından titizlikle takip edilerek tanı netleştirilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Sağlıksız gebelik kürtaj edilmeseydi kendiliğinden düşer miydi?
Sağlıksız gebeliklerin bir kısmı vücut tarafından doğal yollarla tanınarak kendiliğinden düşükle sonuçlanabilir; ancak bu durum her zaman güvenli değildir. Gebeliğin sağlıksız olduğu kesinleştiğinde, vücudun süreci tamamlamasını beklemek enfeksiyon, kanama veya rahim içinde parça kalması gibi ciddi riskler doğurabilir. Bu nedenle, sağlıksız gebeliklerde tıbbi müdahale (kürtaj), hastanın sağlığını riske atmamak için planlı ve kontrollü bir şekilde gerçekleştirilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Kürtaj sonrası beta hCG değeri ne zaman sıfırlanır?
Kürtaj işlemi başarılı bir şekilde gerçekleştikten sonra kanda bulunan beta hCG hormonu hızla düşmeye başlar ve genellikle birkaç hafta içinde sıfırlanır. Değerin düşüş hızı, işlemin yapıldığı gebelik haftasına ve kişinin metabolizmasına bağlı olarak değişebilir. Doktorlar genellikle işlemden sonra değerin düzenli olarak takibini yaparak, hormonun beklenen sürede tamamen sıfırlandığından emin olmak isterler.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Sağlıksız gebelik tanısı konulması bebeğin durumu hakkında ne anlatır?
Sağlıksız gebelik tanısı, embriyonun yaşamla bağdaşmayan genetik veya gelişimsel sorunlara sahip olduğunu ifade eder. Yani bu gebelik devam etseydi, büyük ihtimalle ya gelişimi duracak ya da ilerleyen dönemlerde kendiliğinden sonlanacaktı. Bu tür gebelikler, genellikle bebeğin sağlıklı bir şekilde dünyaya gelmesini engelleyen temel biyolojik veya kromozomal hatalar nedeniyle doğal bir seçilimle sonlanmaktadır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular


1,512,222 soru

24,666,390 cevap

367,001 kullanıcı

...