4. ay aşısı sonrası bacağımda sertleşme oldu, normal mi?

0 oy
154 göst.
17 Nisan 2025 Doğum kategorisinde (4 puan) sordu

Hanımlar 4. Ay aşısından sonra aşının yapıldığı yerin kızarması normal mi bide taş gibi oldu aşının yapıldığı yer

1 cevap

0 oy
17 Nisan 2025 (157 puan) cevapladı

Ewet normal ilk doz oyle oluyor

-Reklam-

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

4. ay aşısı sonrası bacakta sertlik ve kızarıklık olması normal mi?
Bebeklerde 4. ay aşısı sonrası aşı yapılan bölgede kızarıklık, şişlik ve sertlik oluşması oldukça sık karşılaşılan normal bir yan etkidir. Vücudun aşıya karşı bağışıklık yanıtı oluşturduğunun bir göstergesi olan bu durum, genellikle aşıdan sonraki ilk 24-48 saat içinde belirginleşir ve kendiliğinden geriler.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebeğimin aşı yerindeki sertlik için ne yapabilirim?
Aşı yerindeki sertlik ve hassasiyet için bölgeye temiz, soğuk bir bezle hafif kompres yapmak bebeği rahatlatabilir. Sertleşen bölgeyi ovalamaktan, masaj yapmaktan veya üzerine herhangi bir krem, losyon ya da ilaç sürmekten mutlaka kaçınmalısınız; çünkü bu tür müdahaleler bölgedeki tahrişi artırabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Aşı sonrası oluşan sertlik ne kadar sürede geçer?
Aşı sonrası oluşan sertlik ve kızarıklık genellikle 3 ile 5 gün içerisinde kendiliğinden tamamen kaybolur. Eğer sertlik bölgesi genişliyorsa, dokunulduğunda aşırı sıcaklık hissediliyorsa veya bebekte bu duruma eşlik eden 38 derece ve üzeri yüksek ateş gözlemleniyorsa mutlaka doktorunuza danışmalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Aşı yerindeki sertlik bebeğimin canını yakar mı?
Aşı yerindeki sertlik doku hassasiyetine neden olduğu için bebeğiniz o bacağına dokunulduğunda veya hareket ettirdiğinde huzursuzluk yaşayabilir. Bu süreçte bebeğinizin üzerini çok sıkmayan, yumuşak kıyafetler tercih etmek ve bölgeye baskı yapmamaya özen göstermek bebeğinizin kendini daha konforlu hissetmesine yardımcı olacaktır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hangi durumlarda aşı sonrası sertlik için doktora gidilmeli?
Aşı yerindeki sertlik giderek büyüyorsa, bölgeden irin veya sıvı akışı oluyorsa, bebeğinizde geçmeyen bir huzursuzluk varsa veya ateş düşürücülere rağmen düşmeyen yüksek ateş görülüyorsa vakit kaybetmeden bir uzmana başvurulmalıdır. Bunlar nadiren de olsa enfeksiyon veya alerjik reaksiyon belirtisi olabileceği için tıbbi değerlendirme gerektirir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.


1,512,198 soru

24,666,164 cevap

366,986 kullanıcı

...