5+2 haftalık hamileyim, ne zaman doktora gitmeliyim?

0 oy
466 göst.
18 Nisan 2025 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (68 puan) sordu

Kızlar merhaba  Adetime 8 gün kala test yaptım silik olarak çıktı. Daha doktora gitmedim. Ama bu üçüncü gebeliği ilk iki gebeliğimde ikisi de iki aylıkken kalp atışı alamadığımız için kürtaj oldum. Şuan son adet tarihime göre 5+2 hamile görünüyorum. Sizce ne zaman doktora gitmeliyim. Şimdi gidersem kese yok bebek yok diye stres olacağım gitmesem de gitmedim diye stres oluyorum. Sizden fikir almak istedim. Teşekkür ederim şimdiden. 


5 Cevap

0 oy
18 Nisan 2025 (1,065 puan) cevapladı

Bnmde son adet tarihim 13 Mart bn bugün gttim gorulmedi 

18 Nisan 2025 (125 puan) yorumladı
Merhaba , vajinal de de gorulmedimi
18 Nisan 2025 (1,065 puan) yorumladı
Vajinal muayne etmedi. Zaten izin vermem o sekilde
18 Nisan 2025 (1,065 puan) yorumladı
Evt erken demkki
18 Nisan 2025 (125 puan) yorumladı
Gamzecim benimde son adet tarihim 13. Haftaya cumaya randevum var. Sence görünümü karından?

Sizin kese göründü mu karından
18 Nisan 2025 (1,065 puan) yorumladı
Bnm görünmedi ozele gttigim halde. Siz devlete gideceksnz hiç gorulmz. Yani şöyle söyliyim son adet tarihi13 Mart ama zaten 5 6 gün adet suruyor daha snra ilişki olduğunda tutarsa döllenme zamanı oluyor aşamalar oluyor. Adeti bı 10 gün geçmesi gerekiyor ki snradan gtmek gerekiyor aslnda ben Acele ettim görünür belki diye ama daha yeni oluşuyor
-Reklam-
0 oy
18 Nisan 2025 (29 puan) cevapladı

Benimki de öyleydi gittim kese yavaş yavaş oluşuyor canlılık var dedi aklında soru işareti kalmasın git bence 7+3 kende kalp atışını duydum inşallah sağlıklı bir şekilde kalp atışını da duyarsın 

18 Nisan 2025 (68 puan) yorumladı
İnşallah sağlıkla kucağına alırsın bebişini. İlk ikisi stresten öyle oldu şimdi de uzak durmaya çalışıyorum stresten ama bu süreçte stresli oluyor o yüzden fikrinizi almak istedim çok teşekkür ederim cevabın için
0 oy
18 Nisan 2025 (1,086 puan) cevapladı

Normlde bekle 7 8 haftaya kadar diyecektim ama 2 tane kaybın var belki bir çözümü vardır istersen git canım rabbim sağlıkla kavuştursun inşallah 

18 Nisan 2025 (68 puan) yorumladı
Teşekkür ederim canım. İşte bende o sebepten emin olamadım. Şiödi gitsem kese görülmeyecek daha da stres olurum bilemedim fikir sormak istedim teşekkür ederim tekrardan
18 Nisan 2025 (1,086 puan) yorumladı
Haklısın canım inşallah herşey yolunda gider stres  yapmamaya çalış stres en büyük düşmanın
18 Nisan 2025 (68 puan) yorumladı
Teşekkür ederim evet ilk iki gebeliğimde strese dayalı denildi. Bütün testlere bakıldı pataloji hiçbir sebep bulunamadı her şey olması gerektiği gibi dendi. Umarım bunda kucağıma alabilirim
18 Nisan 2025 (1,086 puan) yorumladı
İnşallah canım inşallah
0 oy
18 Nisan 2025 (193 puan) cevapladı

Betaya bakıldı mı? 

Hafta olarak evet erken, heyecanınızı da çok iyi anlıyorum. Bence bir önümüzdeki haftaya randevu alın.

Benimde o haftalarda kese yeni yeni görülmüştü. Sağlıkla gelsin inşallah

18 Nisan 2025 (68 puan) yorumladı
Hayır daha hiç gitmedim adetime üç dört gün var daha en azından geçsin diye bekliyorum bende haftaya gitmeyi düşündüm ama bilemedim. Teşekkür ederim cevabınız için
18 Nisan 2025 (193 puan) yorumladı
Rica ederim.
Adetinizi beklemek iyi olacaktır tabi
0 oy
18 Nisan 2025 (125 puan) cevapladı

Bence hemen acile gitmelisn. Kan sulandırıcı kullanman gerek. Bildigm kadariyle testlerde ciksada cikmasada kan sulandırıcı ve aspirin baskiyorlar

18 Nisan 2025 (68 puan) yorumladı
Evet ilk ikisinde de verdiler ama düşük ile sonuçlandı bunda da korkuyorum. Teşekkür ederim cevabınız için

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

5 haftalık gebelikte doktora ne zaman gidilmeli?
5 haftalık gebelikte ilk muayene için en ideal zaman, son adet tarihinizden itibaren 6. veya 7. haftadır. Bu dönemde doktora gitmek, transvajinal ultrason ile gebelik kesesinin ve genellikle bebek kalp atışlarının net bir şekilde görülmesini sağlar. Daha erken yapılan muayenelerde kese henüz oluşmadığı için yanlış bir endişe yaşanabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik kesesi kaçıncı haftada ultrasonda görülür?
Gebelik kesesi, sağlıklı bir hamilelikte genellikle son adet tarihinden itibaren 5. haftanın sonu ile 6. haftanın başlarında ultrasonda görülmeye başlar. Beta HCG değerlerinin 1500-2000 mIU/mL seviyelerine ulaşması, kesenin görüntülenmesi için tıbbi olarak beklenen eşik değerdir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Daha önceki kayıplardan sonra hamilelikte doktor kontrolü nasıl olmalı?
Daha önce kalp atışı alınamaması gibi kayıplar yaşadıysanız, doktorunuzla iletişime geçerek durumu bildirmeniz ve size özel bir takip planı oluşturulması önemlidir. Genellikle bu tür durumlarda doktorlar, gelişim takibi için 6. veya 7. haftada erken bir randevu planlayarak süreci daha yakından izlemeyi tercih ederler.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Erken dönem gebelikte kalp atışı ne zaman duyulur?
Bebek kalp atışları, sağlıklı bir gebelikte genellikle 6. haftanın sonu ile 7. haftanın başı itibarıyla ultrason ile tespit edilebilir. Bu dönemden önce yapılan kontrollerde kalp atışının duyulamaması her zaman bir sorun olduğu anlamına gelmez, bazen geç döllenme nedeniyle süreç birkaç gün sapabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte ilk muayenede stres olmamak için ne yapılmalı?
İlk muayenede stres yaşamamak için gebeliğin en az 6-7 haftalık olmasını beklemek, bebeği ve kalp atışını görme ihtimalinizi artırarak süreci daha huzurlu geçirmenizi sağlar. Erken dönemde yapılan testlerde silik çizgi çıkması gebeliğin başladığını gösterir; ancak kesin ve net bir sonuç için sabırlı olup doktorun önerdiği ideal muayene zamanını beklemek psikolojik olarak daha sağlıklıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.


1,512,194 soru

24,666,133 cevap

366,984 kullanıcı

...