39+5 haftalıkken randevuya gitmeli miyim, suni sancı verirler mi?

0 oy
1,782 göst.
5 Mayıs 2025 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (596 puan) sordu

Kızlar şuan 37+5 haftalık hamileyim. Tam 2 hafta sonra 20 Mayıs'a randevu buldum. O zamanda 39+5 olacak. O randevuya gitsem nst'ye falan bağlarlar belki bırakmazlar beni suni sancı verirler diye korkuyorum. İlk doğumum kendi sancımla doğum yapmak istiyorum. Sizce o randevuya gitmeli miyim? 

Bı yandan da gideyim bebek hakkında bilgi alayım diyorum ne yapmalıyım sizce

Gebelik haftası 37+5

16 Cevap

+1 oy
5 Mayıs 2025 (847 puan) cevapladı

Aslında 35 haftadan sonra kontrollere hafta da bir gidilmeli bence 

5 Mayıs 2025 (596 puan) yorumladı
Randevu bulamıyorum ki. Acil bölümünden gidersem bakarlar mı
5 Mayıs 2025 (847 puan) yorumladı
Acilden giriş yapabilirsin ama bizim burdaki devlet hastanesi 35 haftadan sonraki haftalık kontrollerde randevuya gerek yok diyolar gidiyorum haftami söylüyorum sekreterine nst için geldim diyorum önce ultrasonla muayene ediyo doktor sonra nstye gönderiyo
6 Mayıs 2025 (596 puan) yorumladı
Acaba burda da böyle midir bilmiyorum ki öyle olduğunu bilsem her hafta aksatmadan giderim
-Reklam-
+1 oy
6 Mayıs 2025 (8,866 puan) cevapladı

Hic cnm.bekleme 40 haftaya yaklasmissin 40 haftadan sonra bebeklerin kaka yapma ihtimali basliyor sunni sancidan neden korkuyorsun 2 normal.dogum yaptim ikisindede sunni sanci aldim inan tum acı bebeşi gorene kadar rabbim yardimcin olsun bence ihmal etme

6 Mayıs 2025 (596 puan) yorumladı
İçimi rahatlattınız gerçekten çok teşekür Ederim
6 Mayıs 2025 (8,866 puan) yorumladı
Cnm sunni sancinin iyi yanida dogum sonrasi rahim toparlanmasınĵda hizlandiriyor rabbim yavrunla sag saglim.kavustursun insallah
6 Mayıs 2025 (596 puan) yorumladı
Allah razı olsun inşAllah çok heyecanlıyım 2 seneden fazladır evliyim evimize neşe olacak huzur olacak çok heyecanlıyım ama birazda korkuyorum tabi
6 Mayıs 2025 (8,866 puan) yorumladı
Hurma ye cnm dogumu kolaylastiriyor ben cok faydasini gordum ve sancı cekerken yerin musaitse sürekli yürü cömel kalk cabuk olur açılman ilk gebeligimde 32 haftalikti riskliydik  21 saat mecburen yatarak sancı cektim acilmam geç oldu ama ikincide iyiydim hep ayaktaydim oldu bittiye geldi  insallah senin dogumunda çok kolay geçer
6 Mayıs 2025 (596 puan) yorumladı
Çok teşekür Ederim tavsiyeleriniz için. Ben hurma asla yiyemem sevmiyorum zorlarsam midem bulanır ama sancım olunca çömelip kalkarım, yürüdüm umarım kolay bı doğum olur
0 oy
5 Mayıs 2025 (132 puan) cevapladı

Gitmelisin tabi zaten acil bebekte yada sizde herhangi anormal durum yoksa sizin kendi doğumunuzun gelmesini beklerler 

5 Mayıs 2025 (596 puan) yorumladı
Öyle mi dersiniz. Bende belki beni bırakmazlar suni sancı verirler diye korkuyorum
0 oy
5 Mayıs 2025 (146 puan) cevapladı

39 haftalik olduktan sonra gidişat yönünden bilgi verebilir belki doktor suni sancı niye versinler ki durduk yere 

6 Mayıs 2025 (596 puan) yorumladı
Anladım çok teşekür Ederim yorumunuz için
6 Mayıs 2025 (847 puan) yorumladı
Tabiki bağlan bnm 20 dkika da üç tane sancım çıktı biri yüzü geçik çıktı ama yatış vercz doğuma alcaz demedi anca nasıl alırlar düzenli çıkarsa yada bebeğin kalp atışlarında sorun çıkarsa öyle kontrol amaçlı yatış verilir bnce
6 Mayıs 2025 (596 puan) yorumladı
Anladım çok teşekür Ederim umarım bı sıkıntı çıkmaz eve gönderirler. Evde de kendi sancım olur öyle hastaneye giderim umarım
6 Mayıs 2025 (847 puan) yorumladı
İnşallah içini ferah tut
6 Mayıs 2025 (596 puan) yorumladı
İnşAllah ❤️
0 oy
6 Mayıs 2025 (143 puan) cevapladı

Git tabi cnm nst bakarlar, vakit gelmis zaten, once onlarda kendi sancin gelmesini bekliyorlar zaten.

6 Mayıs 2025 (596 puan) yorumladı
İşte diyorum ki kendi sancım olsun açılmam da en az 6 7 olsun öyle hastaneye giderim
7 Mayıs 2025 (143 puan) yorumladı
2 gun beklettiler beni hastanede kendi acilmam olsun diye, 3 cu gun artık bebegi tehlikeye atmamak icin suni sanci verdiler ama ilerleme olmadi, sonu sezeryan oldu. Yani o an ki duruma gore hareket ediliyor, en azindan bana hemen dayamadilar sancıyı
7 Mayıs 2025 (847 puan) yorumladı
Bildiğim kadarıyla serum takılan hepsinde suni sancı var die biliyorum hafifte olsa desteklemesi amaçlı fitil yada hap olark olanlar ağır tabi
7 Mayıs 2025 (143 puan) yorumladı
bilgi veriyorlar mecburen sanci verildigi zaman aslinda. Bana en azindan bilgi verilmisti. Serumdan ise yaramayinca fitil olarak verdiklerini anlattilar.
8 Mayıs 2025 (847 puan) yorumladı
Bana bişey denmemişti fitil vs vermediler ebe bı tanıdığım var o demişti taktığmz her serumda destekleyici suni sancı var diye
0 oy
6 Mayıs 2025 (122 puan) cevapladı

Canım devlete gidiyorsun sanırım ilk gebeliğin olduğu için normal doğumunu bekliyorlar. Ben ilk gebeliğimde  bazı sağlıksal nedenlerden dolayı başka bir hastaneden sezeryan sevki ile gitmeme rağmen yapmadılar normal olabilmesi için beklettiler hatta suni sancı verdiler suyumu açtılar 9 cm açıklığa rağmen olmayınca mecbur sezeryana döndüler. O yüzden kontrollerini aksatma lütfenn ağrın olursa acile git baksınlar mutlaka sağlıkla gelsin bebişin :) 

6 Mayıs 2025 (596 puan) yorumladı
Anladım çok teşekür Ederim. Evet devlete gidiyorum. Belki biraz sancı çıkarsa beni bırakmazlar suni sancı verirler diye korktum. Ama istemezsem sanırım eşim imza verirse çıkışımı verebiliyorum değil mi
7 Mayıs 2025 (122 puan) yorumladı
Tabiki de istemez isen sen kağıt imzalayıp çıkıyorsun canım (ilk doğumumda benimde kağıt imzalayıp çıktığım oldu)
0 oy
6 Mayıs 2025 (25 puan) cevapladı

Araştırma hastanesine görmediğiniz sürece bişey olmaz onlar bırakmıyor genelde normal devlet bir sorun görmese sancin olunca gel diyorlar acile gidip ağrım var deseniz direk bakarlar zaten 

6 Mayıs 2025 (596 puan) yorumladı
Anladım çok teşekür Ederim yorumunuz için
0 oy
6 Mayıs 2025 (480 puan) cevapladı

Bence iki haftayı bekleme kontrolüne haftalık git. İkinci hafta gittiğinde de acilman yoksa eve gitmek istiyorum dersin 

6 Mayıs 2025 (596 puan) yorumladı
Haftalık git dediniz ya randevu bulamadım acilden mı gideyim bakarlarmi ki
7 Mayıs 2025 (480 puan) yorumladı
Sabah gidip normal sırada alabilirsiniz hastaneden
0 oy
6 Mayıs 2025 (7 puan) cevapladı

Bencede git ve göster benim suyum kalmamıştı tedbiren de olsa git eğer herşey yolundaysa zaten suni sancı  vermezler ve doğal sancı ile doğuma gelmeni söylerler    en azından ben öyle düşünüyorum o şekilde olmuştu .

6 Mayıs 2025 (596 puan) yorumladı
Çok teşekür Ederim yorumunuz için tamam öyle yapacağım
0 oy
6 Mayıs 2025 (169 puan) cevapladı

Kimseyi zorna doğuma almazlar gebelik haftanız büyük olduğu için erken saatte  gideceksiniz 8 gibi o sekreter sizi kaydeder ultrason nts bağlarlar 11.12 gibi saatlarda gitmeyin erken saatte gidin

6 Mayıs 2025 (596 puan) yorumladı
Randevum öğleden sonra 14.20'de
0 oy
6 Mayıs 2025 (1 puan) cevapladı

Bence gitmelisin ilk dpgumun olduğu için bekleyebilirler benim ilk doğumumda 42. Haftaya kdr bekledikler

6 Mayıs 2025 (596 puan) yorumladı
Kendi sancınızla mı doğum yaptınız peki. Bebeğin kaka yutma gibi durumu olabileceği için korkuyorum
0 oy
6 Mayıs 2025 (73 puan) cevapladı

Tabii ki randevuna gitmelisin sakın ihmal etme son hafta artık 39 40 haftaya geliyorsun randevu gününde Allah korusun bebeğine bir şey olabilir sakın ihmal etme

6 Mayıs 2025 (596 puan) yorumladı
Peki tamam çok çok teşekür Ederim
0 oy
6 Mayıs 2025 (1,065 puan) cevapladı

Gtmelisin tabiki ben 40+6 da gtmistim 2 cm acilmam varmış ertesi gün suni sancı ile doğum yapmistm

6 Mayıs 2025 (596 puan) yorumladı
Neden kendi sancınızı beklemediniz riskli miydi
6 Mayıs 2025 (1,065 puan) yorumladı
Açılma olduğu için o şekilde bekleymzsin bebek kakasini yer demişti doktor
6 Mayıs 2025 (596 puan) yorumladı
Yaa öyle mi işte birde o var tabi. Bakalım benim nasıl olacak doğumum
6 Mayıs 2025 (1,065 puan) yorumladı
Hayirlisyla doğar inşallah
6 Mayıs 2025 (596 puan) yorumladı
Allah razı olsun inşAllah
0 oy
6 Mayıs 2025 (207 puan) cevapladı

39+4 bugün gittim nst ye 36 37 den aonra bağlıyorlar. Bugün ben 3 sefer girdim hafif ağrı çıktı açılma yok 2 gün sonraya gün verdiler cumaya tekrar gideceğim. Doktor kendin evde xek sancini burada perişan olma dedi duş al çömelme hareketi yap dedi. Ben de cumaya yatış yaparlar die korkuyorum suni ile açılma olmazsa die 

6 Mayıs 2025 (596 puan) yorumladı
Ay inşAllah cumaya kadar kendi sancılarınız gelir kendi sancınızla doğum yaparsınız. Açılmanızda hızlı olur. Bende suni sancı almak istemiyorum
6 Mayıs 2025 (207 puan) yorumladı
İnşallah. Artık gidene kadar bol bol yürüyüş hareket. Bizde doktor randevu yok dersek kağıt yazıp veriyor gittiğinizde isteyin inşallah. Birde haftanız ilerde randevusuz gidince size normal sıra verebilirler
6 Mayıs 2025 (596 puan) yorumladı
Anladım çok teşekür Ederim
0 oy
6 Mayıs 2025 (13 puan) cevapladı

Kimse size zorla bișey yaptıramaz.. Açılma var mı diye baktırın, duruma göre hareket edin bence. Ama suni sancı almamak en mantıklısı

Randevuya gidip bebeğin durumuna kesinlikle baktırın 

6 Mayıs 2025 (13 puan) yorumladı
Kendi sancınızla doğum yapmak istiyorsanız da bolca yürüyüş yapın, hergün birkaç saat falan yürüyün yani
6 Mayıs 2025 (596 puan) yorumladı
Anladım tamam çok teşekkür ederim
0 oy
6 Mayıs 2025 (43 puan) cevapladı

Gidim ama uyanık olun suni sancıyı hemen kabul etmeyin evde sancı çekmek istiyorum diyin aynı şeyi yaşadım suni sancı bebeği strese sokuyor kalbi yavaşlıyor hep pişmanlığını yaşıyorum son haftalariniz bebeğin takip edilmesi gerek başka bi hastanede muayene olup burda dogurmicam da diyebilirsiniz 

6 Mayıs 2025 (596 puan) yorumladı
Anladım çok teşekür Ederim yorumunuz için

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

39+5 haftalık hamileyken doktor randevusuna gitmek zorunlu mu?
39. haftadan itibaren yapılan randevular, bebeğin gelişimini ve amniyotik sıvı miktarını takip etmek için hayati önem taşır. Bu haftalarda doktorunuz bebeğin kalp atışlarını (NST) ve plasenta sağlığını değerlendirerek doğum sürecinin güvenli ilerlediğinden emin olmak ister. Randevuya gitmemek, bebeğin sağlık durumundaki olası değişimlerin gözden kaçmasına neden olabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
NST sonucu suni sancı verilmesi ne zaman gerekli olur?
Suni sancı kararı genellikle sadece NST sonuçlarına göre değil, bebeğin kalp ritmindeki bozulmalar, amniyotik sıvının azalması veya gebelik haftasının 41-42 haftayı geçmesi gibi tıbbi gereklilikler durumunda alınır. Sadece 39+5 haftalık olduğunuz için rutin bir kontrolde doğrudan müdahale yapılması tıbbi bir zorunluluk değildir; doktorunuzla doğum tercihleriniz hakkında açıkça konuşarak planlama yapabilirsiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
İlk gebelikte kendi sancımla doğum yapmak için ne yapmalıyım?
Kendi sancınızın başlamasını beklemek istiyorsanız, doktorunuzla bu isteğinizi paylaşarak 'beklenen doğum yönetimi' hakkında bilgi alabilirsiniz. Eğer bebeğin ve sizin sağlık değerleriniz normalse, doktorlar genellikle 41. haftanın sonuna kadar kendiliğinden doğum sürecini destekler. Bu süreçte düzenli hareket etmek, bol su tüketmek ve doktorunuzun onayıyla NST kontrollerini aksatmamak en sağlıklı yoldur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
39. haftadan sonra yapılan kontrollerde neler kontrol edilir?
39. haftadan sonraki kontrollerde doktorunuz bebeğin kalp atışlarını ölçen NST, bebeğin içinde bulunduğu amniyotik sıvı seviyesi ve plasentanın yaşlanma durumu gibi temel parametreleri inceler. Ayrıca rahim ağzındaki açıklık ve yumuşama durumu da değerlendirilerek doğumun ne kadar yakın olduğu hakkında size bilgi verilir. Bu kontroller, doğumun güvenli bir şekilde başlaması için gereken en önemli verileri sağlar.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğum yaklaşırken doktor kontrolüne gitmenin avantajları nelerdir?
Düzenli kontroller, bebeğin oksijen seviyesini ve genel iyilik halini takip ederek olası riskleri önceden tespit etmenizi sağlar. Doğum sürecinde kendi sancınızı beklemek isteseniz bile, bebeğin sağlık durumundan emin olmak hem sizin hem de bebeğinizin güvenliği için şarttır. Doktorunuzla kuracağınız güvene dayalı iletişim, doğum sürecindeki korkularınızı azaltmanıza ve daha bilinçli bir doğum deneyimi yaşamanıza yardımcı olur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.


1,512,250 soru

24,666,793 cevap

367,042 kullanıcı

...