25. haftada gebelikte insülin kullanmaya başladım, riskli mi?

0 oy
150 göst.
13 Mayıs 2025 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (853 puan) sordu

Arkadaşlar ilk defa insulun kullancam hastaneye yatış yapacaklar onun için korkuyorum.bu insülinnin zararı var mı kullanınca şekerim çok düşer veya çıkar diye yatış verecekler 25. Haftadayz henüz 

2 Cevap

0 oy
13 Mayıs 2025 (56 puan) cevapladı

Ben 3. Aydan itibaren başladım insülin kullanmaya ama yatış falan vermediler hiç şuan 7 aylık olduk allahin izniyle hiç Bi sıkıntı da olmadı aksine bebeğe hiç Bi zararı yok insülinin şeker daha zararlı 

Açlık tokluk ölçüyomusun kac cikiyo cnm 

-Reklam-
0 oy
13 Mayıs 2025 (717 puan) cevapladı

İnsülin kullanan çok kişi var asıl kullanmazsanız şekerin daha çok zararı olur. Zararlı olan ilacı yapmaz hiç bir doktor.

13 Mayıs 2025 (853 puan) yorumladı
Çok teşekkürler

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

25. haftada gebelikte insülin kullanmak bebeğe zarar verir mi?
Gebelikte kullanılan insülin bebeğe doğrudan geçmez ve bebeğin gelişimi üzerinde olumsuz bir etkisi yoktur; aksine, kan şekerinin dengelenmesi bebeği yüksek şeker kaynaklı risklerden korur. İnsülin, vücudun doğal olarak ürettiği bir hormonun takviyesi olduğu için gebelik döneminde güvenle kullanılan standart bir tedavi yöntemidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte insülin tedavisi için neden hastaneye yatış yapılır?
Hastaneye yatış süreci, insülin dozunun vücudunuza en uygun şekilde ayarlanması ve kan şekeri takibinin uzman kontrolünde yapılması için gereklidir. Bu süreçte hem ilaca karşı gelişebilecek tepkiler gözlemlenir hem de kan şekerinizin düşmesi (hipoglisemi) veya yükselmesi durumunda hızlı müdahale ile doğru doz aralığı belirlenir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
İnsülin kullanırken kan şekerinin çok düşmesi nasıl engellenir?
Kan şekerinin aniden düşmesini engellemek için doktorunuzun belirlediği insülin dozunu aksatmamalı ve öğünlerinizi düzenli tüketmelisiniz. Özellikle karbonhidrat içeriği dengeli öğünler seçmek, ara öğünleri atlamamak ve kan şekeri seviyenizi gün içinde düzenli aralıklarla ölçerek doktorunuzla paylaşmak en etkili yöntemdir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik şekerinde insülin doz ayarlaması nasıl yapılır?
İnsülin dozu, günlük açlık ve tokluk kan şekeri değerleriniz baz alınarak hekiminiz tarafından bireysel olarak belirlenir. Hastanede kaldığınız süre boyunca farklı doz denemeleriyle vücudunuzun verdiği yanıt izlenir ve kan şekerinizi hedef aralıkta (genellikle açlık için 95 mg/dL altı) tutacak en güvenli miktar saptanır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
İnsülin kullanırken şekerim aniden çıkarsa ne yapmalıyım?
Kan şekeriniz aniden yükselirse panik yapmadan önce doktorunuzun size öğrettiği insülin düzeltme dozunu uygulamalı ve şeker değerinizi tekrar ölçmelisiniz. Eğer yüksek seyretmeye devam ederse veya beraberinde mide bulantısı, yoğun susama gibi belirtiler eşlik ederse vakit kaybetmeden takip eden hekiminize durumu bildirmelisiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.


1,512,157 soru

24,665,644 cevap

366,961 kullanıcı

...