19 haftalık hamileyim, 5 kez ultrasona girmek çok mu?

0 oy
145 göst.
14 Haziran 2025 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (736 puan) sordu

19 hafta hamilelikte toplam 5 usg kontrolune girmişim. Acaba çok mu? 

2 Cevap

0 oy
14 Haziran 2025 (8,866 puan) cevapladı

Haftada bir girdigim bile pluyordu cnm.usgni. bebege bir zarari yok merak etme 

-Reklam-
0 oy
14 Haziran 2025 (1,047 puan) cevapladı

Ben 11 haftalıkken daha 5 kere girdim ölcem meraktan gün geçmiyoki gideyim 1 hafta oldu daha ehehehehhe

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

19 haftalık hamilelikte 5 kez ultrasona girmek normal mi?
Gebelikte ultrason kontrol sıklığı doktorun takibine ve gebeliğin risk durumuna göre değişir; 19. haftaya kadar 5 kontrol, özellikle erken dönemde yakın takip gerektiren durumlarda veya rutin taramalar nedeniyle normal kabul edilebilir. Sağlıklı bir gebelikte genellikle ilk trimesterde 1-2, sonrasında ise daha seyrek kontroller yapılır ancak çoğul gebelik veya riskli durumlar varsa bu sayı hekim tarafından artırılabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelik takibinde rutin ultrason muayeneleri ne zaman yapılır?
Rutin gebelik takibinde genellikle ilk 12 haftada bir, 18-22 haftalar arasında detaylı ultrason, 32. haftada gelişim takibi ve 36. haftadan sonra haftalık veya iki haftalık kontroller gerçekleştirilir. Ancak doktorunuz bebeğin gelişimi, plasenta durumu veya annenin sağlık geçmişi nedeniyle daha sık ultrason muayenesi planlayabilir. Bu kontroller bebeğin sağlığını yakından izlemek için en güvenli yöntemdir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Sık ultrasona girmenin bebeğe bir zararı var mı?
Ultrason cihazları iyonlaştırıcı radyasyon içermez, ses dalgaları ile çalıştığı için hem anne hem de bebek için güvenli kabul edilir. Bilimsel araştırmalar, tıbbi gereklilik dahilinde yapılan ultrason kontrollerinin bebek üzerinde kanıtlanmış herhangi bir zararı olmadığını göstermektedir. Bu nedenle doktorunuzun önerdiği kontrol sıklığına güvenle uyum sağlayabilirsiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hangi durumlarda hamilelikte daha sık ultrason istenir?
Daha sık ultrason muayenesi; çoğul gebelikler, anne adayında diyabet veya tansiyon gibi kronik hastalıklar, bebeğin gelişim geriliği şüphesi, plasenta yerleşim sorunları veya erken doğum riski gibi durumlarda tercih edilir. Eğer doktorunuz sizi daha sık çağırıyorsa, bu bebeğinizin gelişimini daha yakından izlemek ve olası riskleri erken dönemde tespit edebilmek içindir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik takibinde kaç ultrason kontrolü yeterlidir?
Sorunsuz ilerleyen standart bir gebelikte 19 haftaya kadar genellikle 2 veya 3 ultrason yeterli görülür ancak bu sayı her gebelik için standart değildir. Doktorunuzun klinik tecrübesi ve bebeğinizin durumuna göre belirlediği kontrol takvimi en doğru olanıdır. 19. haftada 5 ultrasona girmiş olmanız, doktorunuzun takibinin titiz olduğunu veya sürecinizde özel bir durumun izlendiğini gösterir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular


1,512,168 soru

24,665,829 cevap

366,971 kullanıcı

...