Doğum sancılarım başladı, ne zaman hastaneye gitmeliyim?

0 oy
330 göst.
6 Temmuz 2025 Doğum kategorisinde (7 puan) sordu

Merhaba arkadaşlar galiba doğumum baslicak 30 dakika 7 sancım oldu sancılar 30 saniyelik ama geçiyor hemen nasıl olmalı sizler nasıl olunca doktora gittiniz

Gebelik haftası 39+4

4 Cevap

0 oy
6 Temmuz 2025 (111 puan) cevapladı

Benim hiç sancım yoktu suyum gelmişti gittim yatırdılar 39+4 de doğum yaptım suni sancı vermişlerdi

-Reklam-
0 oy
6 Temmuz 2025 (73 puan) cevapladı

Sancılar 5 dk da bir düzenli şekilde oluyorsa git hastaneye muhtemelen açıklık da olmuştur sağlıkla gelsin

0 oy
6 Temmuz 2025 (44 puan) cevapladı

30 dakikada 7 diye değilde kaç dakika da bir geliyor sancı onu kontrol edin. Benim ilk doğumumda 5 6 cm açıklık vardı sancım 5 dk da 1 geliyordu ilk doğumum diye doktorum senin daha 7 8 saat sürer diye gelip kontrol etmedi 30 dk sonra hemşirelere hemen pıt diye dogurmam değil mi dedim aa yok canım senin ilk doğumun daha var diyerek çıktılar odadan. Hemen 2 3 dk sonra eşime ben doguruyorum galiba dedim ebeyi çağırdı açılmama bakarken bir telaşla doğumhaneye aldılar 5 dakika içinde bebek geldi. Hatta hemşireler neredeyse başımız yapacaktı diye konuşuyorlardı 🤭 Bende iyi ki kimseyi dinlememişim dedim evde sancını bekle 3 dakikada 5 dakikada 1 gelince git diyorlardı bazende böyle istisnalar oluyor galiba.

0 oy
6 Temmuz 2025 (515 puan) cevapladı

Telefonda sancı takip programı var onu indirin. Sancı geldikçe o şekilde sayın kaç dkda bir geliyor

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Doğum sancısı ile yalancı sancı arasındaki fark nasıl anlaşılır?
Doğum sancısı düzenli aralıklarla gelir, giderek şiddetlenir ve pozisyon değiştirmekle geçmez. Yalancı sancılar ise genellikle düzensizdir, dinlenince veya pozisyon değiştirince hafifleyip kaybolabilir. Eğer sancılarınız 30 dakikada bir geliyorsa ve zamanla sıklığı artıp süresi uzuyorsa bu gerçek doğum sancısı olabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hastaneye gitmek için sancı sıklığı ne olmalı?
Genellikle sancıların 5 dakikada bir geldiği, 1 dakika sürdüğü ve bu düzenin yaklaşık 1 saat boyunca devam ettiği durumlarda hastaneye gidilmesi önerilir. İlk doğumunu yapan anneler için sancılar düzenli hale geldiğinde vakit kaybetmeden doktorunuzla iletişime geçmeniz en güvenli yoldur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Su gelmesi durumunda sancı beklenmeli mi?
Hayır, suyunuzun geldiğinden şüpheleniyorsanız sancıların başlamasını beklemeden derhal hastaneye gitmelisiniz. Suyun gelmesi enfeksiyon riskini artırabileceği için bebeğin takibi açısından doğumun başlamış olması şartı aranmaksızın tıbbi müdahale gerektirir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğum sancısı başladığında evde neler yapılmalı?
Sancılar başladığında sakin kalmaya çalışın, hafif yürüyüşler yapın ve hastane çantanızın hazır olduğundan emin olun. Sancılar sıklaşana kadar ılık bir duş almak kasların gevşemesine ve süreci daha rahat yönetmenize yardımcı olabilir, ancak sancı takibini mutlaka bir saat veya uygulama üzerinden yapın.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Nişan gelmesi nedir ve hemen hastaneye gidilmeli mi?
Nişan gelmesi, rahim ağzını tıkayan mukus tıkacının atılmasıdır ve doğumun yaklaştığının en önemli belirtilerinden biridir. Nişan geldikten sonra doğum hemen başlamayabilir; ancak kanama miktarında artış veya sancılarda düzenli bir artış varsa doktorunuza durumu bildirmeli ve hastaneye gitmeye hazır olmalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
1 cevap 180 göst.
0 oy
5 cevap 816 göst.
0 oy
1 cevap 225 göst.

1,512,225 soru

24,666,450 cevap

367,010 kullanıcı

...