32 haftalık hamileyim, devlet hastanesinde prenses doğum olur mu?

0 oy
1,235 göst.
8 Temmuz 2025 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (189 puan) sordu

Merhaba 32 haftalık hamileyim ilk kez hamile kaldım bu yüzden doğumdan çok korkuyorum özellikle normal dogumdan canım çok taze bünyem çok zayıf ya masa da kalırsam ya çocuğa birşey olursa diye endiseleniyorum üstüne hem panik atak hem aksiyetem var doktorumda normal doğum yapacağımı söyledi zaten devlette başka çare bırakmıyorlar prenses doğum diye birsey varmış sadece sezeryan değil normal doğumda yapıyormussun ve hiç bir acı cekmiyormussun illa özele mi gitmek lazım bilgisi olan var mı

Gebelik haftası 32

13 Cevap

+2 oy
8 Temmuz 2025 (276 puan) cevapladı

Anne bebek dostu devlet  hastanesinde yapılıyor diye biliyorum ama prenses dogum da da belli bi sanciyi çekip belli bi açıklığa ulaşınca uyusturuyorlar ve pek mantıklı gelmiyor bana o kadar sancı çekip acilman oluyo köprüden önceki son çıkışta sana en çok lazım olan yerde uyusturulmak istiyorsun bence kendine ve bedenine güven dogum muhteşem bi olay dünyaya bir canlı getiriyorsun ve bedenin bu canlıyı çıkarmak için çok güzel şekil aliyo.bi avazda kurtulalım inşallah 

8 Temmuz 2025 (189 puan) yorumladı
Okuduğum ve duyduğum doğum hikayeleri beni çok korkuttu zaten panikatak ve anksiyetem var doğum yaklaştıkça daha da korku başladı dayanamazsam ya da beceremeyip bebeğe birsey olursa diye korkuyorum
8 Temmuz 2025 (681 puan) yorumladı
Sen öyle anormal davranışlar yaparsan bacaklarını falan açmazsan zaten seni devlette de sezeryana alırlar
9 Temmuz 2025 (276 puan) yorumladı
Bak bu çok yanlış işte heryerde diyorlarlar kimsenin dogum hikayesini dinlemeyin diye sana verebileceğim en iyi tavsiye devlet hastanelerinde ücretsiz gebe okulu var oraya git eminim bir nebze için rahatlar ben 33. Haftadayim şükür dogum kaygım yok ilk doğumum bir şekilde hallolacak Allahin izniyle normal doğumu çok istiyorum ama bu süreçte ne olacak bilemeyiz zaten olası bor olumsuzlukta bebegin normal yollarla gelmek istemezse sezeryana alıyorlar. Kendine güven bedenini rahat bırak belkide umdugundan daha kolay olacak
-Reklam-
+1 oy
8 Temmuz 2025 (14,029 puan) cevapladı

özele gitmen gerekiyor. devlette yok

0 oy
8 Temmuz 2025 (1,217 puan) cevapladı

Ozel haric devlet yapmaz ozelde dogum ucretinden haric ucret oduyorsun

0 oy
8 Temmuz 2025 (584 puan) cevapladı

Özel de yapıyorlar ama mesela benim açılmam çok hızlı olduğu için yapamamislardi prenses doğum yapmak için özele gitmiştim kısmet işi 

8 Temmuz 2025 (189 puan) yorumladı
Epiduralsiz mi dogurdunuz yanii
9 Temmuz 2025 (584 puan) yorumladı
Evet istememe rağmen olmadı ebeler kontrol ettiğinde 6 cm geçmiş artık yapamayız demişti
0 oy
8 Temmuz 2025 (179 puan) cevapladı

Canım seni çok iyi anlıyorum benimde canım çok tatlıydı maddi durumlardan ötürü devlete gidiyordum sezeryan istememe rağmen doktor normal doğuma müsait olduğumu söyledi bende prenses doğum istiyordum devlette öyle bir imkan yoktu 12 saat sancı çektim şükür doğumum oldu bi şekilde Allah sabrını kuvvetini veriyo 

8 Temmuz 2025 (189 puan) yorumladı
Anlamıyorum ki her kadının bedeni acı eşiği bünyesi veya piskolojisi aynı değil neden kadınların doğum sekline karışıyorlar Doktorumda tutturmus normal doğum diye başka da birsey demiyor panik atağı olduğunu söylediğim halde
8 Temmuz 2025 (179 puan) yorumladı
Artık devlet keyfi sezeryanı yasaklamış ama sizide panik atak varsa çok zor
0 oy
8 Temmuz 2025 (141 puan) cevapladı

İzmir de sehir hastanesinde var hangi şehirdeysem arastirmalisin olabilir

8 Temmuz 2025 (189 puan) yorumladı
Marmaristeyim her devlet hastanesinde olmuyor demekki
0 oy
8 Temmuz 2025 (959 puan) cevapladı

Panik atağı varsa özele git devlette ne işin var

8 Temmuz 2025 (189 puan) yorumladı
Keşke gidebilsem maddiyatlar el vermiyor burda sadece doğum ücreti 50bin 60bin arası ekstra bisey olmazsa tabi
8 Temmuz 2025 (959 puan) yorumladı
Ben devlet terfih edicem canım
9 Temmuz 2025 (828 puan) yorumladı
50 60 binle keske kurtulsan ilk dogumumu yapan doktora gidiyorum mecburi sezeryan olacak plesanta yukari cikmadi rahim agzini kapatoyor doktorum 57 bin anesteji ekibi 20 bin losanta 2 geceye 38 bin memorial 2 geceye 45 bin istiyor 120 den asagiya cikamiyorsun baska hastaneye gidemiyorum cunku doktorum sadece bu iki uerle calisiyor imkanlar cok zorluyor ama bebisimi kolay yollarla elde etmedim o yuzden elimizde avucumuzda ne varsa cikardik biz... devlette rahim agzimin kapali oldugunu soyluyor ama 40ci haftaya kadar bekleriz dogum gerceklesmezse o zaman sezeryana aliriz dedi. Ozel deki doktorum 40 i goremezsin 40 i zorlarsan rahim agzi kapali bebek baskisi artarsa kanama yasarsin bebegi kqybetme riskin olur dedi 38 oldugum gun sezeryan olcam 8 hafta sonra
9 Temmuz 2025 (276 puan) yorumladı
@_tired_mother_benim arkadasjmda da plesantasi rahmi kapatıyorsun hatta çok riskli dediler yat kalkma vs konyaya sevk edeceğiz dediler ki öyle de oldu konya ya gitti oradaki doktor   bekletti bir kac hafta daha sezeryan oldu  2 3 gün içinde evine döndü kızıyla beraber maddi olarak çok uygun değilseniz bunu da dusunebirsinjz
9 Temmuz 2025 (189 puan) yorumladı
Tamda bu yüzden devlette doğurmak istemiyorum risk olduğunu bile bile normal doğuma zorlamak nedir Allahından bulsunlar
0 oy
8 Temmuz 2025 (230 puan) cevapladı

Ben özelde yaptım epidural anestezi altında İnan Allah'a hiç bişey hissetmedim hiç öylesine uzanmisim da biri ikin diyo bnde ikiniyom zaten 5dk sürmedi bn ki

9 Temmuz 2025 (189 puan) yorumladı
Ne güzel maddi durum olsa 1 saniye düşünmem özele gider prenses doğum yaparım devlet hastanesi mezbaha gibi acımıyorlar insana
9 Temmuz 2025 (230 puan) yorumladı
Valla özeldi evet ama 1500lira vermişim bir sene önce şimdi bilmiyorum
0 oy
8 Temmuz 2025 (10 puan) cevapladı

Cnm devlet hastanesi isteğe bağlı yapmio ilk olduğu için sizin normal yaptırıyorlar sezeryan değil. Ama özelde isteğe bağlı sezeryan olabilirsin prenses doğum fiyatları yüksek ama bilginiz olsun

9 Temmuz 2025 (189 puan) yorumladı
Evet burdaki özelde fiyat sordum 60bin tl civarı prenses doğum gerçekten pahalı mümkün değil bu parayı veremem o yüzden devlette varmidir belki sigorta karşılar gibisinden düşündüm ama yokmuş malesef napıcam bilmiyorum devlet hastanesi mezbaha gibi çok korkuyorum
0 oy
8 Temmuz 2025 (56 puan) cevapladı

Ankara şehir Hastanesi'nde takipliyim anne bebek dostu hastanelerde prenses doğum var. Ancak açılman 4 cm'i geçerse istesende yapmıyorlar.

9 Temmuz 2025 (189 puan) yorumladı
Anne bebek dostu hastane farklı mı oluyor yani devlet hastanesi değil mi
10 Temmuz 2025 (56 puan) yorumladı
Anne bebek dostu hastane daha kapsamlı ve doğum için tüm ekipmanlara sahip hastaneler oluyor. Doğum öncesi ve sonrası her türlü danışmanlık hizmeti veriyorlar. Bu unvanı devlet hastaneleri alıyor. Özel de var mı bilmiyorum. Gittiğin hastanenin gebe okullarından da rahatlıkla bilgi alabilirsin.
10 Temmuz 2025 (56 puan) yorumladı
Ayrıca sana tavsiyem doğum ile ilgili negatif hikayeleri dinlememen yönünde. Lütfen kendine pozitif duyguları barındıran bir balon oluştur ve o balonun içine kötü hikâyeleri sokma. Bebeğine sağlık ve güzellikle kavuşmanı diliyorum.
0 oy
8 Temmuz 2025 (134 puan) cevapladı

Seni korkutmak istemiyorum bir saglikciyim ve n'olacak ki herkes benim gibi yapıyordur görevini düşüncesiyle devlette doğum yaptım.bide yoğun bakıma ihtiyacimiz vardı tek boş hastane devlette idi sansima.ben hayatımda benimki gibi bı doğum hikayesi duymadim görmedim tek başına doguruyorsun resmen boş bir odada.agzina siciyorlar.o an ölsem İnan daha iyi olurdu benim için.suan yine hamileyim biraz daha zaman geçsin özelde doğurmaya dusunuyorum bir dogumun mukemmel bir mucize olduğunu bilirdim hep ama devlet Hastanesi'nde ki muamele savaş meydanindaki düşmana bile yapilmiyor hiçbir yaptıkları hakaretleri usulsüzlükleri aklımdan cikmiyor.allah sinamasin ins acil yoğun bakım ihtiyacım olmazsa özele gidicem para bulunur ama yasattiklar8nin etkisinden ikinci gebeliğime sevinemiyorum.zona oldum stresten üzüntüden.bu arada ben asla canı tatlı biri degilim böbrekten kum taş dökerken Ağrı kesici kullanıp çalışmaya devam etmiş her gün ölen hastalarla ilgilenen biriydim çalışırken 

9 Temmuz 2025 (189 puan) yorumladı
Böyle hikayaler hep görüyorum bende bu yüzden korkuyorum bence sorun doğurmakta değil hastanede dogururken ebelerin veya doktorun sana yaşattıkları hatta devlette doktor girmiyormus doğuma madem zor geliyor ebelere bu iş başka meslek secselerdi doğum yapan kadına kötü davranmak insanlığa sığar mı bunu düşündükçe sinirlerim hopluyor
10 Temmuz 2025 (134 puan) yorumladı
Şehir Hastanesi'nde doğurdum asistan girdi,benim eğitim hayatım boyunca bunlari asla yapmamalısınız anne de bebekte ölebilir denen herşeyi denedi.ilk defa böyle kötü davranan insanlar gördüm,doğum un her türlüsü mucize gibi karar senin yine de.rabbim sinamasin kimseyi bu davranışlarını görünce özelde doğuma gireyim dedim şansıma tek bir hastanede bile yenidoğan yoğun bakımda yer yoktu.33 haftada dogurdm.bide hani neye uzulecegimi şaşırmıştım,devlette de doktorlar iyi ama doğum aşamasıni böyle dusunmemistim.dogumum resmen birinci Dünya Savaşı'nda bir başına ahırda bağıra çağıra kendi kendine doğuran kadınlar gibiydi.son anda girdiler,gelmiyorlar da yanına.
0 oy
8 Temmuz 2025 (4 puan) cevapladı

Benim yengem oldu prenses doğum ama çok kötü makata kadar kesmişler bebeği ikinip istemediğin için maalesef onlar kendi imkanlarıyla çıkarıyor oda kesi çok oluyo makata kadar gidiyo o yüzden önermiyorum çok çekersin snradan mantıklı da değil bnce

9 Temmuz 2025 (189 puan) yorumladı
Aslında memnun kalanları da duydum yanii acaba doktorun hatası olabilir mi makara kadar kesmek nedir el insaf
10 Temmuz 2025 (4 puan) yorumladı
Olabilir haklısınız. Ama riskli biraz
0 oy
19 Temmuz 2025 (53 puan) cevapladı

Ben 2021 de ilk cocugumu araştırma hastanesinde prenses doğumla yaptım çokta memnunum ikinci cocugumu da aynı şekilde yapmayı düşünüyorum. Açıklık 3-4 cm olduktan sonra anestezi yapıldı 9 cm ulaşınca doğuma aldılar çokta rahat dogum yaptım erken doğum olmasına rağmen 

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Devlet hastanelerinde normal doğumda prenses doğum uygulanıyor mu?
Prenses doğum olarak bilinen epidural analjezi yöntemi, devlet hastanelerinin büyük çoğunluğunda anestezi uzmanı ve donanım uygunluğu olduğu sürece normal doğumlarda uygulanabilmektedir. Ancak bu hizmetin her hastanede rutin bir prosedür olmadığını, hastanenin imkanlarına ve o anki anestezi uzmanı durumuna bağlı olduğunu bilmek önemlidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
32 haftalık hamileyim, normal doğum korkusu için epidural talep edebilir miyim?
32 haftalık hamilelik sürecinde doğum korkusu yaşamanız oldukça doğaldır ve bu durumu mutlaka takip eden doktorunuzla paylaşmalısınız. Normal doğum sırasında ağrıyı hafifletmek için uygulanan epidural analjezi, doğum sancıları başladığında ve açıklık belirli bir seviyeye geldiğinde uzman hekim onayıyla gerçekleştirilen bir yöntemdir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Prenses doğum nedir ve normal doğumda nasıl uygulanır?
Prenses doğum, tıbbi literatürde epidural analjezi olarak adlandırılan ve bel bölgesinden ince bir kateter yardımıyla ağrı kesici verilmesi işlemidir. Normal doğumun aktif evresinde, rahim ağzı açıklığı yaklaşık 4 santimetreye ulaştığında uygulanır; bu sayede anne adayı doğum sancılarını minimum düzeyde hissederken ıkınma refleksini kaybetmez.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Panik atak ve anksiyetesi olan hamileler normal doğum yapabilir mi?
Panik atak ve anksiyete tanısı olan anne adayları, doktor kontrolünde uygun destek ve bilgilendirme ile normal doğum yapabilirler. Doğum sürecindeki endişelerinizi azaltmak için nefes egzersizleri, doğum koçluğu desteği veya anestezi uzmanı ile görüşerek ağrı yönetimi planı oluşturmak doğum deneyiminizi oldukça kolaylaştıracaktır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Normal doğumda prenses doğum için özel hastane şart mı?
Prenses doğum için özel hastaneye gitmek bir zorunluluk değildir, çünkü bu yöntem devlet hastanelerinin doğumhane ve anestezi birimlerinde de tıbbi endikasyon doğrultusunda uygulanmaktadır. Önemli olan, doğum yapacağınız hastanenin anestezi imkanlarını ve doğumhane koşullarını önceden öğrenerek doktorunuzla doğum planınızı detaylıca konuşmaktır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
0 cevap 96 göst.
0 oy
6 cevap 516 göst.
0 oy
3 cevap 535 göst.

1,512,452 soru

24,669,314 cevap

367,168 kullanıcı

...