0 oy
165 göst.
Diğer kategorisinde (1,932 puan) tarafından

Kızlar annem diyorki 

Oruç ta regl olunca annem yiyormuş 3 gün olur abdest alır biterim diyor sakamisin anne 3 gün adet nasıl oluyorsun dedim 
He dedi peceten tertemiz çıkıyor mu dedim 
Ha sen önümü diyon kız o.bulasigi dedi kahverengi lekelenme oluyor ara sıra dedi abdest alıyorum yoğun kanama bitince devam ediyorum dedi ben şok geçirdim yanlış yapıyorsun oruç bu dedim tertemiz çıkacak peceten dedim kız sen oruçları tüm yiyorsun ya dedj öyle ne borç biter nede oeuc olur dedi seninki 61 dedi hayır dedim benimki değil asıl seninki 61 dedim hastayken ne demeye niyetleniyon + banada aynısını yap diye ısrar ediyon dedim.kixlar bilgisi olan yazsın benimki doğru değil mi  annemki yanlış dimi 
Hani ben tertemiz olana kadar niyetlenmem eğer niyetlendim tekatar oldum tutarım ama yerine tekrar yazarım defterime tutarım 

5 Cevaplar

+1 oy
(2,561 puan) tarafından
tarafından seçilmiş
 
En İyi Cevap
Seninki dogru tabiki adetin tamamen bitip gusul alinip tertemiz olman lazim eger adet kanaman 10 gunu gecerse gene gusul alip tutabilirsin ama namaz kilamassin
(1,932 puan) tarafından
Diyorum anlamıyor ki onları yaz dedim hatırla en az 10. gün cik aman diyor
(2,658 puan) tarafından
10 günü geçerse her namaz vakti girince abdest almak şartıyla namaz da kılar.
(2,561 puan) tarafından
Onu bilmiyorum kanama devam ettiginden dolayi ben kilmam ama kiliniyormus onu ogrenmis olduk sagol canim
(2,658 puan) tarafından
Kanamanın devam etmesi kişiyi özür kılar. Bu da her namaz vakti girdiğinde abdesti bozulur demektir. (Gusül değil abdest)
O sebeple ezan okunmasıyla kalkar abdestini alır ve namazını kılar. Özrü kesilene dek böyle yapar.
-Reklam-
0 oy
(7,612 puan) tarafından
Kımının âdeti 3 gün bitiyor   kimi 6 gün 10 günü aşan hastalık oluyor
(1,932 puan) tarafından
Canım işte bittiğini sanıyor 3 gün yoğun kanama azalınca abdest alıp.oruc tutuyormuş
0 oy
(76 puan) tarafından
61 gün kefaret söylediklerijiz için geçersiz. Gerçeği bazı hocalar oruç kasten bozmanın kefaretinin sadece 1 gün olduğunu söyluyor da ne siz ne annenız 61 gün nıye tutacak? Annenız bence dogru olanı yapıyor ben de olsam aynı şekilde devam ederdim. 
(1,932 puan) tarafından
Anlamadım neyi doğru yapıyor kız adeti tam bitmiyor
Ama leke geliyor diyo kahverengi tertemzi olmak lazım o akıntı beyaz olması lazım.
(2,561 puan) tarafından
Nasil yani lekelenme olurken mi oruc tutacaksin
(1,932 puan) tarafından
Bende bunu anlamadım inanki akıntı beyaz olması lazım lekelenme olurken oruç olmaz ki.
(2,561 puan) tarafından
Evet bende oyle biliyorum ki annemde oyle der her zaman
(1,932 puan) tarafından
Anlamadım canım bilemiyorum hani ben dikkat ediyorum borcum hatta çok olur benim
(76 puan) tarafından
Kanaması bıtınce abdest alıp orucuna devam ediyormuş lekelenmeyı göz ardı edıyor aslına bakarsanız o lekeli günler de regl devamı ama kan akışı bıttığı için bu şekilde tercıh edıyor. Ben de olsam öyle yapardım diyorum
(1,932 puan) tarafından
Tamam da canım lekelenme devam ederken gusül olmaz ve halen hasta oluyorsun
(76 puan) tarafından
Evet tutulur. Hatta reglin oruç ile alakası ne olabilir ki? Saglam bı delil yok kı neden tutamayalım yogun günlerde bile.
(76 puan) tarafından
Hayır lekelenme sureklılık halinde akmaz yanı gusül ederken o lekeli akıntı gelmediği sürece gusül abdesti yerıne gelir
(1,932 puan) tarafından
Ne desem bilemedim ama söyledikleriniz den Allah'a siginin çünkü hasta iken oruç tutulmaz
(2,561 puan) tarafından
Adetliyken kildigin namaz kabul olmazken oruc nasil olsun
(1,932 puan) tarafından
Akıntı beyaz olduğunda oruç tutulur ama her vakit lekelenme varsa 10. Günü geçmişse her vakit abdest alınır öyle namaz kılınır
(2,561 puan) tarafından
Soru: Kadınlar Özel Günlerinde Oruç Tutabilirler Mi? Cevap: Özel günlerindeki bir kadının namaz kılması ve oruç tutması haramdır. Bu durumdaki kadının namazı ve orucu sahih olmaz. Fakihler bu konuda görüş birliği içindedirler. Âdet süresince terk edilen namazların kazâ edilmeyeceği, oruçların ise temizlendikten sonra tutulacağı hususlarında da bütün mezheplerin görüş birliği vardır. Söz konusu icmânın (görüş birliğinin) dayanağı, Hz. Peygamberin (s.a.s.) hadisleri ve sahabe uygulamasıdır. Nitekim Hz. Âişe bu konuda kendisine sorulan bir soru üzerine; Resûlullah döneminde âdet gördüklerinde tutmadıkları oruçları kaza etmekle emrolunduklarını, kılmadıkları namazları ise kaza etmekle yükümlü tutulmadıklarını söylemiştir (Buhârî, Hayız, 20; Müslim, Hayız, 69).
(76 puan) tarafından
Niye oruç tutarken daha mı mühim beden temizliği?
(76 puan) tarafından
Genel kanı böyledir zaten siz bu şekilde devam edebilirsiniz ben bu hususta saglam delil olmadı için şüpheliyım
(2,561 puan) tarafından
Kendin bilirsin herkez kendi dogrusunu yapar sonucta
(2,658 puan) tarafından
Yo yo, tahirbebek bilgileriniz komple yanlış. Sağlam delil soruyorsunuz ancak hiçbir fıkıh kitabında sizin dediğinize benzer bir şey yazmıyor. Emin olun 8den fazla kitap bitirdim, bir yerde bile geçmez bu dedikleriniz. Kanıtınız nedir?
Adet ve lohusalık halinde, namaz kılınmaz, oruç tutulmaz, Kabe tavaf edilmez, kuran okunmaz ve dokunulmaz, cinsi münasebette bulunulmaz.
Kişi ne zaman kendi öz akıntısı olan krem rengi akıntıyı TERTEMİZ halde görürse o zaman adet ve lohusalıktan kesilmiş olur.
Hanefiyseniz, imamı azam. Şafiyseniz, imamı Şafi. Bu 2 müctehidin de AYNI hükmettiği konu hakkında nasıl hayır öyle değil diyebiliyorsunuz? Fetva vermek ateşten gömlek giymek demektir. Kanıtınız yok, var deseniz bile inanmam çünkü sizin yazdığınız bilgiye 18 senedir hiçbir yerde rastlamadım.
Aksine bunca sene boyunca gerek ayet, gerek hadis, gerek fıkıh hükümleri içerisinde binlerce kez geçer ki ADETTEN KESİLMEYEN ORUÇ TUTAMAZ, NAMAZ KILAMAZ. Kesilirse de kılar ve tutar.
Lütfen, doktor değilseniz reçete yazmayın. Yarım doktor candan, yarım hoca dinden eder.
(2,561 puan) tarafından
Agzina saglik alaska Allah razi olsun
(76 puan) tarafından
Ben hiçbir bilgi sunmadım doğru ya da yanlış olsun. Abdest konusunda söylediğimde bı yanlışlık yok. Boy abdestı esnasında kan, lekelenme yoksa abdest yerine gelir ama sonradan lekelenme olursa tekrar bdest gerekır. Ben o an için abdest hali için konuştum. Başka da desiklerğmn kendi görüşüm olduğunu ifade ettim kimseyi ıkna etme çabam yok.
(2,658 puan) tarafından
Siz müctehid değilsiniz, bizim gibi. Kendi görüşünüz olamaz.
Neticede Kuranı kerim Allah'ın kitabıdır, hüküm Allah'ındır. 23 senede açıklasın diye bize değil Allah'ın Rasulüne (sav) inmiştir ve bize O (sav) açıklamıştır.
Ayrıca Allah Rasulünü (sav) biz değil, sahabeler görmüştür, buna göre onun izinden en iyi gidenler ve hükmü de ona göre doğru veren müctehidler biz değil, onlardır.
Sonuca gelirsek, İslamda bence diye bir şey yoktur. Bence bu koltuk güzel değil diyebilirsiniz. Bence bu akılda kalıcı diyebilirsiniz. Bence sen tatlı birisin diyebilirsiniz. Ama Bence islamda bu böyledir diyerek KENDİ GÖRÜŞÜNÜZÜ sanki bir fetvaymış gibi ifade edemezsiniz. Çünkü siz, biz gibi İslamın hükümleri üzerinde hiçbir hakka sahip değilsiniz. Yarın ahirette Allah size sorduğunda nasıl cevap vereceğinizi düşünün, savunmanızda Allahım bence bu mesele şöyleydi diyerek mi savunacaksınız kendinizi?
Lütfen beni yanlış anlamayın, size sadece kuralları koyanın Allah olduğunu, onu bize anlatanın da Rasulullah (sav) olduğunu, Bence diye bir şeyin islamda yeri olmadığını anlatmak istiyorum.
(76 puan) tarafından
Siz müçtehid misiniz anlamadım
(2,658 puan) tarafından
Biz gibi derken siz de biz de aynıyız manasında. Estağfirullah, ayrıca bu devirde HİÇ KİMSE müctehid olamaz. Müctehidlik kapısı çoktan kapandı. Kıyamete kadarki tüm hükümler çoktan verildi. Devenin arabaya kıyası gibi de kıyası ümmet olayı var sadece, onda da fakih olmayan hiçbir hoca fetva vermez.
(76 puan) tarafından
Hadis rıvayetlerine iman ederız ama kesin olarak emin olamayız sahihliğinden. Neler neler hadis diye müslümanlara inandırıldı neyse onu gecelim. Kuranda bahsi varsa delil nettir diyebilriz. Kuranda muayyen gunle alâkalı konu cinselliğe olan yasaktır. Kadının muayyen gununun ibadete engel oldugunu Allah ayetle bildirmemiş bıze. İnkar etmiyorum. Engel değildir demiyorum dikkatınzı çekerim. Bilmiyoruz emin olamayız ayet yok. Hadis var evet ama bu konuda ayet olmaması düşündürüyor beni hepsi bu. Bize böyle öğretildiği için böyle devam edicez yapacak bir şey yok. Kuranda bahsi geçmeyen bir konuda( reglin ibadete engel oldugu) kurandan delil yok diyebiliriz herhalde ha ne dersiniz? Siz daha ıyı bilirsiniz(!) daha da cevap veremem konu çok uzadı iyi geceler
(2,658 puan) tarafından
Çok güzel, kimlerden öğrendiyseniz gidip sorun o halde. Bundan çekinmezsiniz diye umuyorum. Neticede kendi kafanızdan bence diyeyek hükmettiğiniz meselelerin değil, gerçeğin peşindesiniz değil mi? Ayette de var ayrıca, biliyorsunuz ama eksik biliyorsunuz. Üstelik hadisler de ravi meselesi vardır, sahihliğini tesciller. Doktor değilsiniz ama kolayca bence bu ilaç değil, şu ilaç hipokrat böyle dememiş çünkü diyebiliyorsunuz. "Ateşte yanmaya cesaretin varsa fetva ver." Demişler. Kimse en iyisini bildiğini de iddia etmedi ayrıca DOĞRU 1 TANEDİR. O da yazılıdır. İyi geceler.
(76 puan) tarafından
Benim ıddam yok hala anlamıyorsunuz. İddaa sahıbı sizsiniz ben değilim. İddaa ettıgınız konunun ayetınıgösterin yazın ayet numarasını hadı diyorsunuz ya ayet var yazın. Bulamasanız zaten cevap vermenize gerek yok.
(2,658 puan) tarafından
Öncelikle iddia edilen hiçbir şey yok, iddia etmek demek teoride bir meseleyi sunup, bu vardır veya böyledir diyerek kesin olmayan bir şeyi dile getirmek demektir. Ben kesin olanı, doğru olanı, esas olanı söylüyorum. VE BU BENİM BENCE DİYEREK VERDİĞİM HÜKMÜM DEĞİL. ALLAHIN VERDİĞİ HÜKÜM.
Cahil, bilmeyen ama gerçeği öğrenmeye açık olan demektir. Echel, bilmediği halde bildiğini sanıp gerçeği öğrenmeye açık olmayana denir. Hangisi olduğunuzu anlamaya çalışıyorum. Alınacağınız veya ilerleyeceğiz biri değilim, kişisel algılamayın. Söylediklerinize binaen yazdım.
Kanıtlara gelirsek; Hayız (adet) olan kadının oruç tutmamasını anlamadığınızı söylemiştiniz. (Tam olarak "Reglin oruç ile ne alakası olabilir ki?" Dediniz.) Üstüne adetken oruç tutulabileceğini de "iddia" ettiniz. Ama tutulacağına dair kurandan ayetten bir kanıt sunmadınız. Sunmamanıza rağmen de "iddianızın" doğru olduğunu savundunuz.
Allahü teala Bakara suresi 183. Ve 184. Ayette "Ey iman edenler! Sizden öncekilerin üzerine yazıldığı gibi sakınasınız diye sizin üzerinize de sayılı günlerde oruç yazıldı. İçinizden "HASTA" veya yolcu olan, başka günlerden sayısınca tutar. Orucu tutmakta zorlananlar için bir yoksulun (günlük) yiyeceği kadar fidye yeterlidir. Bir iyiliği mecbur olmadan yapan için bu (yaptığı) iyidir. Ama orucu tutmanız -bilirseniz- sizin için daha hayırlıdır." Buyurur.
Burada hastalıktan kasıt 2 türlüdür. Biri ölme tehlikesi olan hastalık, diğeri hayız, nifas gibi kanın bedenden ayrıldığı, kişiyi güçsüz bıraktığı hastalık. Bunu da sahabeden Aişe validemizin (ra) bize anlatmasıyla biliriz.
"Biz Rasûlullah (s.a.s) devrinde âdet görüyorduk. Namazı kaza etmekle emrolunmadığımız halde, tutamadığımız orucu kaza etmekle emrolunuyorduk." (Buhârî, Hayz, 20; Ebu Dâvud Tahâre,104; Tirmizî, Savm, 67; Nesaî, Hayz,17; Siyâm, 64)
Peki hadisin sahih olduğuna bir delil arıyorsak o zaman neye bakılır? Râvî'sine. İlk Ravi Aişe validemiz. Sonra Buhari hadisiymiş, kaynakta da görüldüğü üzere. Ebu Davud, Tirmizi ve Nesai'de de geçiyormuş. Yani bu hadisi duyan en az 5 kişi varmış. Bunu öğrendik. Peki bu kimselerin salahiyetini merak edecek olursak neye bakarız? Şahıslarına. Buhari kimdir? Ebu Davud, Tirmizi kimdir? Hadis rivayetleri ve ravi silsilesi hakkında bilginiz varsa zaten bu şahısları çoktandır tanıyorsunuzdur. Ha eğer yoksa o zaman bilmediğiniz konu hakkında neden konuştunuz?
Madem ki hadislere ayetler kadar güvenmiyorsunuz, o halde size bir diğer ayeti kerimeyi açıklayalım. "Resul size neyi verdiyse onu alın, neyi de size yasak ettiyse ondan vazgeçin." (Haşr, 7)
Bu da demektir ki, Allah Rasulü (sav) bize neyi emrettiyse onu yapacağız, neyden sakındırdıysa ondan kaçacağız demektir. Bunu nasıl öğreniriz? Hadisi şeriflerle. Hadis ilmini en yakın zamanda almanızı tavsiye ederim, orada zayıf hadislerde bile raviler öyle kuvvetli ki, bir hadiste bile en ufak meselede kuvvetli veya zayıf hükmünün nasıl incelendiğine şaşarsınız. Aylarca yürüyerek bir zattan Hadis dinlemek isteyen bir başka zat, aç susuz ve yorgun vardığı yerden "hadisi dinleyeceği kişi sırf atı elinde şeker varmış gibi kandırdığı için" dinlemeden geri dönmüştür. Atı kandıran, beni de kandırır diye düşünür. Böyle de ince eleyip sık dokurlar.
"Sağlam bir delil yok ki, neden tutamayalım yoğun günlerde bile?" Demiştiniz. Buyurun sağlam kanıtı sundum size. Ancak siz ne kadar uğraşırsanız uğraşın, adetken oruç tutulabileceğine dair 1 tane zayıf Hadis dahi getiremeyeceksiniz çünkü yok.
Gelelim diğer meseleye; "Kadının muayyen gününün ibadete engel olduğunu Allah ayetle bildirmemiş bize." Dediniz.
Vakıa suresinde Allahü teala Vakıa suresinde 79. Ayette "Ona temizlenenlerden başkası el süremez." Buyurur. Bundan kasıt demek ki temiz olmayan (ki islamda temiz olmamak demek ya adet, ya lohusa ya da cünüplüktür) biri kurana el bile süremez, okuyamaz, ibadet edemez.
Bizde bir laf vardır, imamı Rabbani (ks) söyler. "Akıllı adama bir söz kafidir." Diye.
Ayrıca inşallah muhalefet için değil, öğrenmek için okursunuz. Sizi tanımam etmem, yarın bir gün ahirette Allah bana "Biliyordun neden söylemedin?" Demesin diye yazıyorum yoksa oğlum hasta başında sabahlayacağım.
İyi geceler.
(76 puan) tarafından
Siz bana cevap vermeye o kadar odaklanmışsınız ki beni anlamak istemiyorsunuz hanımefendi benı size cevap vermeye zorluyorsunuz yine söylüyorum benim bir ıddam yok iddia sahıbı sizsiniz? Bir şeyi sorguluyorum ve kurandan açık delil yok diyorum. Açık delil net demek herkesin aynı anladığı yoruma kapalı bir ayet yok tıpkı bakara 222deki gıbı. Bu ayetı okuyan herkes bilir regl hali kadın ile cinsi munasebet olmaz. Bakara 183'de hadıs lere dayanarak burdakı hastalık halının regli de kapsadığını söyluyorsunuz iddanızın kaynağının hadislere dayandırıyorsunuz. Bu gurüş güçlü ya da zayıf bir ihtımaldır. Kisindir diyemezsınız işte siz net konusuyorsunuz siz referansınıza güvenerek regli de kapsıyor diyorsunuz anlatamıyorum ki. Evet bu sizin görüşünüz değil İslam alimlerinın ekserıyetı bu kanaatte diye bunu kabul edebiliriz. Ayrıca bu ayette hastalık halindeki hastalıgı regl olarak kabul edelim ayetı okur musunuz tekrar ben tutmasının yasak olduguna, gunah olduguna dair bir cümle okumuyorum daha çok bir ruhsat verme ayeti değil mi? Ben desem ki oruç tutuyorum adetlıyken hepınız beni günahkar ilan edersiniz ama Kuran'da açık olarak kadınların adetliyken oruç tutmanın yasak olduğuna dair bi ayet sunamadınız bana. Vicdanımı rahatsız etmeye çalışıyorsunuz benı cahillikle itham ediyorsunuz haddınızı bilin! Cevaplarınız ve örneklerınız için de tesekkur ederim. Bilmediğim şeyler değil. Geçmiş olsun ayrıca
(2,658 puan) tarafından
Daha da söyleyecek şey kalmadı, ayetin tefsirinden bile bihabersiniz. Kuranı kerim yüzeysel sadece kelime manasıyla tefsir edilmez. Edilecek olsaydı sahabe ederdi. Hadisin de sahih olduğu APAÇIK AŞİKAR. Hala salahiyet sorguluyorsunuz. Benden bu kadar, ben çabaladım.
0 oy
(5,211 puan) tarafından
Kahverengi akıntıda adete dahildir. Yani daha adeti bitmemiş iken annen adetli halde oruç tuttugunu sanıyor malesef. 
(1,932 puan) tarafından
Bende öyle diyorum ama bu doğru diyor birde sizlere sorayım dedim
(5,211 puan) tarafından
Peçeteye temiz akıntı gelene kadar gusül olmaz zaten sen anneme soylemeye devam et ibadetleri bosa gider Allah muhafazq
(1,932 puan) tarafından
Diyorum ama anlamıyor hatta en musluman sensin diyorlardı bana
0 oy
(2,658 puan) tarafından
Her kadının normal zamanlarda gelen bir akıntısı olur, geneli krem rengidir. Adet ve lohusalığın bittiğini ancak kan ve lekelenme kesilip bu akıntı geldiğinde anlarız. Krem rengi akıntının içinde damar gibi ince bir pembelik bile adet sayılırken kaldı ki insanlar leke gelirken kendini temiz sayıyor.
(2,658 puan) tarafından
Kimden fetva almış sor bakalım.
(1,932 puan) tarafından
Zamanında aile büyüklerinden
(2,658 puan) tarafından
Sizin aile büyükleri imamı azam mıymış kız? Annene nazikçe bak hanefiyse imamı azam, şafiyse imamı Şafi bunda şu şekilde söylüyorlar diye açıkla.
İstersen benim adet hakkında bir postum var onu okuyabilirsin ona
(328 puan) tarafından
su yukardaki tahir bebege de cevap verir misiniz alaska hanim o baya israrci bu konuda sizi dinler
(1,932 puan) tarafından
Canım anlaşamıyoruz ki sorayım nu konuda j i dediğim diyor Tahir hanım gibi aynı

İlgili sorular

0 oy
4 cevap 93 göst.
31 Mart 2022 Diğer kategorisinde misafir tarafından soruldu
0 oy
4 cevap 81 göst.
5 Nisan 2023 Diğer kategorisinde Bitanecikoglum (319 puan) tarafından soruldu
0 oy
4 cevap 77 göst.
30 Nisan 2022 Diğer kategorisinde yılmaz. (306 puan) tarafından soruldu
0 oy
4 cevap 104 göst.
13 Nisan 2022 Sağlık-Diyet-Spor kategorisinde Linkin (17,600 puan) tarafından soruldu

398,225 soru

11,909,090 cevap

36,039 kullanıcı

...