Bebeğim var ama kendimi çok mutsuz hissediyorum, normal mi?

0 oy
315 göst.
önce Aile & Aşk kategorisinde (33 puan) tarafından

Bır bebeğim var Hersey güzel aslında ama ben mutsuzum 

9 Cevaplar

+1 oy
önce (1,905 puan) tarafından

Valla suan issiz bi sahilde tek basima uyumak isterdim kimseyi goresim yok herkese sinirliy8m 

önce (699 puan) tarafından

Al benden de o kadar 

-Reklam-
0 oy
önce (14,680 puan) tarafından

dönem dönem oluyor. bazen bebekle bu kadar çok iç içe olmak da boğuyor. 

geçen biri diyordu anneyle bebek birlikte vakit geçirmiyor artık, birbirine çok maruz kalıyor diye. 

küçücük evlerde tek başımıza bebek büyütüyoruz çünkü, üstelik annelerimiz gibi de değil daha farkındayız her şeyin bu da haliyle hem ruhen hem bedenen yoruyor. 


eşler de anlayışsızsa zaten iş daha da zor

önce (33 puan) tarafından

Aynenoyle eşten yana degıl de işte 


0 oy
önce (7,803 puan) tarafından

Evet şu anda mesela 

önce (33 puan) tarafından

Nasıl geçer Bılmıyorum 

önce (7,803 puan) tarafından

Geçmiyor . Katlanarak artıyor. Sen geçti sanıyorsun yada o duygunu öteliyorsun 

0 oy
önce (546 puan) tarafından

Daha geçen gün eşime hiç kendime vaktim kalmıyor diye ağlayıp sinir boşalması yaşadım. Bebeğim benimle bir yatıp benimle bir kalkiyor, gündüz uykularında bir çay vs mi içeyim duş mu alayım yemek mi yapayım şaşıyorum zaten 2 uyku uyuyor. Oturup rahat bir dizi izleyemedim kitap okuyamadım kac aydır, eşim zaten hep yorgundur veya bir tarafı agriyordur nadir yardimci olur

önce (33 puan) tarafından

Çok ıyı anlıyorum eşlerimiz işe gıdıyolar sonra hep bıze yük biniyor Hıc gücüm yok 

0 oy
önce (1,281 puan) tarafından

Ben nereye gitsem iş se benle geliyor haliyle çok yoruluyorum. 

0 oy
önce (451 puan) tarafından

Şuan çok istiyorum 2 gündür hiç iyi değilim 😔

0 oy
önce (5,181 puan) tarafından

şuan ağlamak istiyorum ama o duygum bile korerdi  annem bile dert anlatasim yok kimse istemiyorum 

0 oy
önce (11 puan) tarafından

Kimseyle ne konuşacak ne uyuyacak nede gezecek bı durumum yok çok yorgunum hem vucud olarak hemde beynim yorgun uyumak bile o yorgunluğumu almıyor maalesef 

0 oy
önce (4,423 puan) tarafından

Mutsuzluğun ana sebebi yorgunluk kendine vakit ayıramamadır 

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Bebek sahibi olduktan sonra sürekli her şeyden uzaklaşmak istemek normal mi?
Bebek sahibi olduktan sonra her şeyden uzaklaşma isteği, yeni annelerin %50'den fazlasının deneyimlediği bir süreçtir. Bu durum genellikle doğum sonrası hormonal değişimler, uyku düzensizlikleri ve yeni sorumlulukların getirdiği ağır stres yükünden kaynaklanır. Eğer bu his günlük işlevlerinizi tamamen kısıtlıyorsa, profesyonel bir destek almak sürecin daha sağlıklı yönetilmesine yardımcı olur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Yeni doğum yapmış bir annede mutsuzluk hissi ne zaman bir depresyon belirtisidir?
Mutsuzluk hissi, bebeğin doğumundan sonraki ilk iki hafta içinde geçmiyorsa ve giderek derinleşerek yaşam kalitesini düşürüyorsa klinik bir depresyon belirtisi olabilir. İştah kaybı, bebekle bağ kurmakta zorlanma, aşırı suçluluk duygusu veya uyku problemleri eşlik ediyorsa mutlaka bir uzmana danışılmalıdır. Erken müdahale, annenin toparlanma sürecini hızlandırır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Yeni annelerde görülen bu mutsuzluk ve yalnızlaşma isteği nasıl geçer?
Bu mutsuzluk hissiyle başa çıkmak için öncelikle mükemmel anne olma baskısını bırakıp küçük molalar planlamak önemlidir. Gün içerisinde sadece 15-20 dakikalık kişisel alanlar yaratmak, günlük rutini basitleştirmek ve yakın çevreden duygusal destek istemek iyileşme sürecini destekler. Sosyalleşmeyi kademeli olarak artırmak ve dinlenmeye öncelik vermek zihinsel sağlığı korumak için gereklidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebeğimle ilgilenirken hissettiğim bu mutsuzluk neden kaynaklanıyor olabilir?
Bebeğin bakımıyla ilgilenirken hissedilen mutsuzluk, genellikle karşılanmayan kişisel ihtiyaçlar ve kronik yorgunluktan kaynaklanan tükenmişlik sendromunun bir parçasıdır. 7/24 süren yoğun bakım süreci, biyolojik saatteki bozulmalar ve sosyal izolasyon, beynin ödül mekanizmasını olumsuz etkileyerek boşluk hissi yaratabilir. Bu durum bir yetersizlik değil, sadece fiziksel ve duygusal bir kapasite zorlanmasıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebekli anneler kendi ruh sağlıklarını korumak için hangi adımları izlemeli?
Ruh sağlığını korumak adına ilk adım, 'her şeyi tek başına yapma' düşüncesinden vazgeçip yardım talep etmektir. Günlük uyku düzenini mümkün olduğunca bebeğin uyku saatlerine göre optimize etmek ve haftada en az bir gün sevilen bir hobiye zaman ayırmak stres hormonlarını düşürür. Ayrıca, diğer annelerle deneyim paylaşmak yalnızlık hissini azaltan en etkili yöntemlerden biridir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
5 cevap 483 göst.
22 Haziran 2022 Aile & Aşk kategorisinde bebek2020 (796 puan) tarafından soruldu
0 oy
3 cevap 427 göst.
4 Aralık 2021 Diğer kategorisinde Gurmeanne (769 puan) tarafından soruldu
0 oy
5 cevap 389 göst.
1 Haziran 2021 Diğer kategorisinde Nrgz (829 puan) tarafından soruldu
0 oy
5 cevap 537 göst.
2 Nisan 2020 Aile & Aşk kategorisinde misafir tarafından soruldu

Kategoriler


1,512,737 soru

24,673,083 cevap

367,375 kullanıcı

...