Hamilelikte kasık ağrısı ve batma normal mi, ne yapmalıyım?

0 oy
202 göst.
7 Ekim 2025 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (478 puan) sordu

Kızlar kasıklarım çok ağrıyor sürekli karnım böyle batma gibi oluyor ilk hamileligmde yoktu böyle birşey birde bu hamileliğimden önce düşük yaptım o yüzden her agridikca korkuyorum doktora gittim normal dedi kanaman olmadığı sürece ama normal mi gerçekten başına gelen var mı böyle birşey 

Gebelik haftası 14+4

2 Cevap

0 oy
23 Ocak (158 puan) cevapladı

Kese dışında kanama alani yoksa korkma ama başka bir doktora daha görün bence 

23 Ocak (478 puan) yorumladı
Progesteron kullanıyorum 32 hafta olunca bıraktıracagini söyledi
23 Ocak (158 puan) yorumladı
Bırakma sakın bende ilk gebelimde kullandım faydasını gördüm cok şükür
-Reklam-
0 oy
23 Ocak (75 puan) cevapladı

Ben şu An 31 haftalığim 20 haftadan beri kasık ağrısı var bazen yürüyemez hale geliyor banada hep normal dediler sadece Bebek olması gerektiği yerden aşağıya yerleşmiş o yüzden şiddetli dediler 

23 Ocak (478 puan) yorumladı
Bana öyle demedi önce normal dedi ağrım şiddetlenince progesteron verdi onu kullanıyorum 32 haftada bıraktıracagını söyledi yeni yeni hafifledi ağrılarım ama yürüyünce bazen bebek böyle düşücekmiş gibi oluyor
24 Ocak (75 puan) yorumladı
Bende öyleyim ama bana vermedi sadece magnezyum takviyesi başladık

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Hamilelikte kasık ağrısı ve batma hissi neden olur?
Hamilelikte kasık ağrısı ve batma hissi genellikle rahmin büyümesine bağlı olarak bağ dokularının gerilmesinden kaynaklanır. Gebeliğin ilerleyen dönemlerinde rahim çevresindeki kasların esnemesi, ani hareketlerde veya hapşırma gibi durumlarda hissedilen batma tarzı ağrıları tetikleyebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte kasık ağrısı ne zaman tehlikeli kabul edilir?
Kasık ağrısı ile birlikte vajinal kanama, su gelmesi, şiddetli ateş veya geçmeyen kasılmalar görülüyorsa vakit kaybetmeden bir uzmana başvurulmalıdır. Özellikle düşük öyküsü olan gebelerde, ağrının şiddetlendiği veya düzenli aralıklarla devam ettiği her durum mutlaka tıbbi olarak değerlendirilmelidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
İkinci hamilelikte kasık ağrısı yaşamak normal midir?
İkinci hamilelikte kasık ağrısı yaşamak oldukça normaldir ve genellikle vücudun önceki gebelikten daha fazla esnemiş olmasından kaynaklanır. İlk gebeliğe göre karın kasları daha gevşek olabileceği için kasık bölgesindeki baskı ve batma hissi daha erken dönemlerde hissedilebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte kasık ağrısını hafifletmek için ne yapılmalı?
Kasık ağrısını hafifletmek için ani hareketlerden kaçınmalı, oturduğunuz yerden kalkarken yavaş hareket etmeli ve destekleyici hamile yastıkları kullanmalısınız. Gün içerisinde dinlenmeye özen göstermek, vücudun ağırlık merkezindeki değişimlere uyum sağlamasına yardımcı olarak ağrı şiddetini azaltabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Düşük sonrası hamilelikte kasık ağrısı korkutmalı mıdır?
Düşük öyküsü olan annelerin gebelikte her ağrıyı endişeyle karşılaması psikolojik olarak normaldir ancak her ağrı düşük belirtisi değildir. Doktorunuz kanama olmadığı sürece bu ağrıları normal kabul ediyorsa, bu durum genellikle rahmin büyüme sürecinin bir parçasıdır; yine de içinizin rahat etmesi için ağrının karakterini doktorunuza detaylıca raporlayın.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.


1,512,166 soru

24,665,790 cevap

366,970 kullanıcı

...