Hamilelikte ateş basması yaşıyorum, ne yapmalıyım?

0 oy
536 göst.
24 Şubat Hamilelikte Anne Sağlığı kategorisinde (165 puan) sordu

Merhaba arkadaşlar ayaklarda ve tüm vücutta ateş basma nedeni nedir bu konuda tecrübesi olan yâda aynı durumu yaşayan varsa yardımcı olabilir mi su içiyorum banamısın demiyor atletle geziyorum ev 23 derece ama cam pencere dayalı olsun istiyorum onuda yapamıyorum çocuklar var 

Gebelik haftası 37+4

9 Cevap

0 oy
24 Şubat (1,645 puan) cevapladı

Hamilelikten maalesef aynı sekildim doğum yaptım şimdi üşüyorum 

-Reklam-
0 oy
24 Şubat (29 puan) cevapladı

35+ 3 haftalik hamileyim bende senin gibiyim evde herkes usurken beni ates basiyo ya icimden sanki yangi geliyo demekki son haftalarda oluyo boyle

28 Şubat (165 puan) yorumladı
Aman allahım aynı ben biraz araştırdım gece vücüt sıcaklığı biraz daha artıyormuş o yüzden de olabilir
0 oy
25 Şubat (29 puan) cevapladı

Canım bende 36.1 sürekli ateş basıyor dışarı cikiyorum bu sefer üşüyorum sanırım hepimiz aynı durumdayiz 

0 oy
25 Şubat (197 puan) cevapladı

Valaha aynı durum bende de var bende atlet gezip yatıyorum

0 oy
25 Şubat (270 puan) cevapladı

Gayet normal ilk gebelıgımde oyleydım elımde sureklı yelpaze vardı hıc yanımdan ayırmazdım sımdı gene hamıleyım 25 haftalık olduk şuanlık bir sıkıntı yk bakalım genellıkle son aylarda oluyor ateş basması

0 oy
25 Şubat (34 puan) cevapladı

36+4 teyim. Normalde de ayaklarıma yangın olur ama şu bir kaç aydır ara ara daha çok oluyor. Uzun ve yumuşak bir çorabı ayağımı yıkayıp ayağıma bağlıyorum. Öyle sıkmana gerek yok tutsun yeter. Kan dolaşımı ayaklara çok iniyor sanırım onu azalınca rahat uyuyor insan. Vucut için sıcak basması hormonal zaten 

0 oy
25 Şubat (3,110 puan) cevapladı

doğum yaptığım halde hala ateş basiyor beni bide bebeğimi emzirince

0 oy
25 Şubat (342 puan) cevapladı

Bende öyleyim kısakol olmama ragmen evde dersin kova ile su döküyorlar üstğme sırılsıklam oluyorm. Gece pencere acıyorm. Öyle yapa yapa hasta oldm aman dikkat et hormonlardn dolayı oyle  oluyor

0 oy
25 Şubat (384 puan) cevapladı

Onun çözümü doğurmak. Kızımin son 3 ayı yaza gelmişti artık ağlıyordum uyuyamıyorum diye. Kendi kendime bir daha doğurursam kışın hamilelik geçirecem dedim ve dediğim oldu, şuanda 28 haftalık hamileyim ama aynı derece yanıyorum. Tişört giyip dışarı çıkıyorum. Çünkü kazak giydiğim zaman mont giyemiyorum.

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Hamilelikte vücutta ve ayakta ateş basması neden olur?
Hamilelikte vücutta ve ayakta ateş basması, hormonal değişiklikler ve artan kan dolaşımı nedeniyle yaygın bir durumdur. Vücut ısısını düzenlemekte zorlanabilir, bu da ani sıcaklık hissi ve terlemeye yol açar. Özellikle gebeliğin ilerleyen dönemlerinde bu his artabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte ateş basması hissini azaltmak için neler yapılabilir?
Hamilelikte ateş basması hissini azaltmak için serin ortamlarda bulunmak, kat kat giyinmek ve bol, pamuklu kıyafetler tercih etmek önemlidir. Serin suyla duş almak, yüzünüze veya bileklerinize soğuk su uygulamak ve bol sıvı tüketmek de rahatlama sağlayabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte ateş basması ne zaman geçer?
Hamilelikte ateş basması genellikle doğumdan sonraki birkaç hafta içinde azalır ve normale döner. Vücudun hormon seviyelerinin dengeye oturmasıyla birlikte bu belirtiler de ortadan kalkar. Ancak bu süre kişiden kişiye değişiklik gösterebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte ateşim yükselirse ne yapmalıyım?
Hamilelikte ateş basması ile yüksek ateş karıştırılmamalıdır. Eğer ateşiniz 38.5 derece ve üzerindeyse mutlaka doktorunuza danışmalısınız. Doktorunuzun önerdiği güvenli ilaçları kullanabilir veya soğuk kompres gibi yöntemlerle ateşinizi düşürmeye çalışabilirsiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte ateş basmasının ayaklarda yoğunlaşmasının sebebi nedir?
Hamilelikte artan kan dolaşımı ve ödem, özellikle ayaklarda ve bacaklarda sıcaklık hissinin artmasına neden olabilir. Geceleri bu durum daha belirginleşebilir. Ayakları yüksekte tutmak ve serin tutmaya çalışmak bu hissi hafifletebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.


1,512,194 soru

24,666,133 cevap

366,984 kullanıcı

...