39 haftalık hamileyim, doktor neden 38 hafta dedi?

0 oy
638 göst.
10 Temmuz 2018 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (75 puan) sordu

Mrb Arkdslr her zaman gorundgm dr olmadgi için farklı bi dr göründüm normalde 39 haftaligm ama 38 dedi tabi aralarda gelişimin 39.6 haftaya uyumlu dedi kilosu 3800 nst göründm 2 hafta sonra gel olmasa suni sancı vercz dedi diğer dr her hafta gel derdi yani son haftam ve iki hafta sonra gel dedi ndn böyle canım sıkıldı agrilrm var zaten 

Gebelik haftası 39

3 Cevap

0 oy
10 Temmuz 2018 (1,049 puan) cevapladı

Canim sakin onu dinleme 39. Haftandasın şuan bile doğum yapabilirsin 40 haftada doğuran insan çok az. Ve ayrıca sık sık çağırmalı seni heran doğumu düşünerek. Sen onu boşver bak bebegin sağlıklı kilosu çok iyi.. Ve ayrıca iki hafta sonraya belki bebek gelecek bile nedir bu dekarın suni sancı aski anlamadim yani. Sen haftaya başka bir dra görün canim.

10 Temmuz 2018 misafir yorumladı
Geceleri çok ağrım oluyr suan iyiyim normalde son haftam ama dr iki hafta sonra gel dedi bnde anlamdim çok yogunlr başından atylr
10 Temmuz 2018 (67 puan) yorumladı
Bide acile gitsen
10 Temmuz 2018 (75 puan) yorumladı
Acille gitsm alttan muane ederlr iki hafta önce gitmstm cnm yandı ki şuan iyiyim haftaya yine gdcm umarım drm gelir
10 Temmuz 2018 (67 puan) yorumladı
Istemedigin surece alttan bakmiyolarki istemiyorum dersin imza attıriyolar sadece istmediginden dolayı
10 Temmuz 2018 misafir yorumladı
Tsk ederim cnm
-Reklam-
0 oy
10 Temmuz 2018 (146 puan) cevapladı

Canını sıkmaya değmez hepsi aynı şeyi söylüyor yok geride görünüyor yok ileride sen son adet tarihine göre takip et gününü. Kilosu da gayet iyi yakında doğar bebegin merk etme insaallh

10 Temmuz 2018 misafir yorumladı
Sağol cnm inşallah
0 oy
10 Temmuz 2018 (741 puan) cevapladı

can sıkacak bir sey yok aslında. 2 hafta içinde normal doğum yapmanı bekliyor belliki, 2  hafta normal doğmazsa suni sancı ile doğurtacak

10 Temmuz 2018 (75 puan) yorumladı
Diğer dr her hafta gel derdi ama bu dr iki hafta sonra dedi

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

39 haftalık hamilelikte doktor neden 38 hafta dedi?
Ultrason ölçümleri bebeğin baş çevresi, karın çevresi ve uyluk kemiği uzunluğu gibi verilerin ortalamasına göre belirlenir. Farklı doktorlar ölçüm alırken milimetrik farklılıklar yapabilir veya cihaz kalibrasyonları değişkenlik gösterebilir. 39 haftalık bir gebelikte ultrasonun 38 haftalık çıkması, bebeğin gelişiminin durduğu anlamına gelmez; ölçümdeki küçük sapmalar klinik olarak genellikle normal kabul edilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebeliğin son haftalarında neden iki hafta sonraya randevu verilir?
Gebeliğin son dönemlerinde bebek gelişimini tamamladığı için doktorlar genellikle haftalık takip önerir. Ancak bebeğin gelişimi, su miktarı ve NST sonuçları gayet iyiyse, doktorlar risk görmediği durumlarda takip aralığını 10-14 güne çıkarabilir. Eğer NST ve ultrason sonuçlarınızda herhangi bir olumsuz bulgu yoksa, bu durum bebeğin durumunun stabil ve güvenli olduğu şeklinde yorumlanabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
3800 gram bebek için suni sancı ne zaman verilir?
Suni sancı kararı genellikle 40 veya 41. haftayı dolduran gebeliklerde, doğumun kendiliğinden başlamaması durumunda verilir. Bebeğin kilosunun 3800 gram olması, gelişiminin tamamlandığını gösterir ancak tek başına suni sancı için bir gerekçe değildir. Doktorlar genellikle NST verileri, rahim ağzı açıklığı ve amniyotik sıvı miktarı gibi kriterleri değerlendirerek doğumun başlatılmasına karar verir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
39 haftalık hamilelikte sancılar varken ne zaman hastaneye gidilmeli?
Doğum sancıları düzenli hale geldiğinde, yani yaklaşık 5-10 dakikada bir gelen ve şiddeti giderek artan sancılar hissedildiğinde hastaneye başvurulmalıdır. Suyun gelmesi, kanama olması veya bebeğin hareketlerinde belirgin bir azalma fark edilmesi durumunda ise vakit kaybetmeden uzman bir hekime gidilmelidir. Özellikle 39. haftada bu belirtiler doğumun başladığının habercisi olabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Ultrason haftası ile gerçek gebelik haftası neden farklı çıkar?
Son adet tarihine göre hesaplanan gebelik haftası ile ultrason ölçümü arasında 1-2 haftalık farklar son derece doğaldır. Ultrason, bebeğin o anki fiziksel gelişimini ölçerken, adet tarihi takvimsel bir süreçtir. Eğer bebeğin gelişimi genel büyüme eğrilerine (persentil) uygunsa, birkaç günlük veya haftalık farklar bebek sağlığı açısından bir risk teşkil etmez.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
7 cevap 415 göst.
0 oy
18 cevap 1,708 göst.
0 oy
3 cevap 459 göst.
8 Mart 2024 Doğum kategorisinde Maztmazell (44 puan) sordu

1,512,157 soru

24,665,644 cevap

366,961 kullanıcı

...