Normal doğum yapanlar pişman mı, zorluk yaşadınız mı?

0 oy
1,067 göst.
16 Ağustos 2019 Doğum kategorisinde (185 puan) sordu
ne gibi  skntilariniz  oldu keske normal yapmasaydim dediginiz  oldumu 

10 Cevap

0 oy
16 Ağustos 2019 (112 puan) cevapladı
Keşke yapmasaydim denilmez sanırım :) çünkü sonrasında hiç agri falan kalmıyor benim başıma gelen sıkıntı ebeden kaynaklaydi yaşlıydı yani emeklilik gününü dolduruyormus  herneyse bebegin başını tutarken elinden kayiyo tekrar içeri girer gibi oluyo o sırada oksijen olayından dolayı bebekde morarma olmstu birazck  oda bebeği tutmak için beni çok kesmişti dikisim coktu yani sonrasında bebekte hiç bisey yoktu çok şükür ben biraz çektim sadece. ..
16 Ağustos 2019 (185 puan) yorumladı
ay ne kadar  surede geceti dikislerim sonra dan sarkma flen  oldumu  agirsi cokmuydu
16 Ağustos 2019 (112 puan) yorumladı
1hafta siddetliydi çünkü coktu  baya kesmisti  toparlandı herhangi sarkma olayı yok cnm güzel dikmişler :D
16 Ağustos 2019 (112 puan) yorumladı
16 gun kaldı son tarih olarak erken gelmezse oglusumu almama nasipse bende en çok ışte bu dikiş olayından korkuyrm başka biseydn değil agri sancı geciyo sonrasında zaten
16 Ağustos 2019 (185 puan) yorumladı
ya icmden normal dogum  geciyor  ama sezryanda olablir diye düşünüyorum o yüzden karasiz kaldm
17 Ağustos 2019 misafir yorumladı
Canim dikislerin olsada sen dikkat edersen enfeksiyon falan kapmazsan ozel bolge deki yaralar çabuk iyilesir genelde
-Reklam-
0 oy
16 Ağustos 2019 (551 puan) cevapladı
Son anda evet artık kesin beni yeter dediğim oldu ama pişman değilim vücut çok çabuk toplanıyor  normal doğumdan sonra ve geçten doğumu tadiyorsun
16 Ağustos 2019 (185 puan) yorumladı
kaç günde topluyor kendi eski haline dönüyor dmi dikis izi felan
18 Ağustos 2019 (551 puan) yorumladı
Benim üç haftada toparladı canım ne çatlak ne karin kalmadı hiç emzir bol bol ben 12 kilo almıştım yine eski kilomdayim
0 oy
16 Ağustos 2019 (555 puan) cevapladı
Hıc keske demedim ıyıkı dedim hatta mutlu bile olmıstum agrım sızım hıcbısı yoktu ve bebegım kıcagımda bana bakıyordu 
0 oy
17 Ağustos 2019 (393 puan) cevapladı
Çok şükür bi sıkıntım olmadı 3 ay sonra ikinci bebeğime kavuşacam nasipse oda normal.olsun istiyorum
0 oy
17 Ağustos 2019 misafir cevapladı
Ben dedim suni sancı yüzünden şuan ikinciye hamileyim banada sürpriz oldu kendiliğinden olmasa bir daha asla doğurmayacaktım ama oldu o yüzden sezeryan veya spinal normal doğum onların haricinde asla hatta sezeryan ağır basıyor şuan
17 Ağustos 2019 (393 puan) yorumladı
Aynen sezeryan istemiyorum bi aksilik olup mecbur kalmadıkça
17 Ağustos 2019 (517 puan) yorumladı
Spinal normal nasıl oluyor
17 Ağustos 2019 (393 puan) yorumladı
Bana iğne vurmadılar bu konuda bi bilgim yok cnm ama beline iğne vuruldu için dogum sonrası bikac gün ağrı oluyomuş diye bilyorum
0 oy
17 Ağustos 2019 (388 puan) cevapladı
Ben ilk oğlumu 17 yaşında doğurdum sabah 9 da hastaneye gittim saat 3 te oğlum dogdu saat 2 ye kadar hersey güzel. Son 1 saat sancı siddetliydi  oda bebek doğsun diye çatala yattım 2 ikindim doğdu doğunca zaten herşey bitti dikissim vardı ama sancı yanında hiç kalır hemen ayağa kalktım akşamına taburÇÜ oldum ertesi gün gelen giden olur diye temizlik yaptım 2 buçuk yaşına kadarda emzirdim ne kilo ne sarkma tabi o zaman 17 yaş farkıda var simDi 30 yaşında 2. Oğluma hamileyim bakalım bunda ne olacak☺kısaca normal doğum güzelde saçının son evresi kötü haa ben hiç bağırmadim sadece allahım yardım et diyip ağladım ağrı esiginizede bağlı baş baş bagiranlarida duydum yani
17 Ağustos 2019 (517 puan) yorumladı
Benimkiyle çok benziyor saati bile aynı :) dediğiniz gibi son saat çok zordu çoğunu hatirlamiyorum. Şuan 30yasindayim ve 2.geliyor 38.4 yine de insan korkuyor :D
17 Ağustos 2019 (388 puan) yorumladı
Bende 35 haftalığım 2.yehayırlı doğumlar canim
17 Ağustos 2019 (517 puan) yorumladı
İns hepimize cnm bugün gittim Dr a yoldaymis geliyormus perşembeye kadar bekle gelmezse suni ile yine sanırım :( çok korkuyorum
0 oy
17 Ağustos 2019 (717 puan) cevapladı
Normal doğumda herşey dogurana kadar :) bebek çıktığı anda ne ağrı ne sancı kalıyor hele kucağına koyduklarinda ❤️❤️
0 oy
17 Ağustos 2019 (31 puan) cevapladı

Sadece sanci sıkıntılıydi onuda herkes yasiyo ztn geri kalan hersey guzeldi hele cocugun ilk cıkış ani harikaydi ne agri kaliyo ne sanci :D 4 dikisim vardi ztn hem ic hem dis oda 15 gune tamamen iyilesmisti ilk gunden ayaga kalkip yurudum 

0 oy
17 Ağustos 2019 (1,139 puan) cevapladı
Hemoroid sıkıntım oldu öldüm öldüm dirildim doğumda  zor oldu o benim için o an dedim Niy e normal doğurdum diye onun dışında çok memnum kaldm
17 Ağustos 2019 (776 puan) yorumladı
Canım benimde ilj doğumda cıktı hemoroid şimdi yine hamileyim doğumu zorlaştırıyomu hemoroid
17 Ağustos 2019 (1,139 puan) yorumladı
Dogum zorlasmaz ama doğum dan sonra sıkıntı olur ağrı
0 oy
17 Ağustos 2019 (4,900 puan) cevapladı
5,5 ay oldu doğum yapalı hala çok pişmanım sezeryan olsam çoktan iyileşirdim
17 Ağustos 2019 (185 puan) yorumladı
niye ne olduki
17 Ağustos 2019 (4,900 puan) yorumladı
Dikişlerim iyileşmedi Algoloji bölümüne gitmemi söyledi doktorum o bölgedeki sinirler yakılıcakmış
17 Ağustos 2019 (185 puan) yorumladı
ay çok gecmis olsun bilmedim ki benimde ilk  dogum acba sezeryanmi yapsma
17 Ağustos 2019 (4,900 puan) yorumladı
Herkese göre değişiyor canım benimki doktor şanssızlığı

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Normal doğum sonrası iyileşme süreci ne kadar sürer?
Normal doğum sonrası fiziksel iyileşme süreci kişiden kişiye değişmekle birlikte genellikle 6 ile 8 hafta arasında tamamlanır. İlk 1-2 hafta dikiş bölgesi veya vajinal hassasiyet en yoğun hissedilen dönemdir; bu sürede otururken dikkatli olmak ve hijyene özen göstermek iyileşmeyi hızlandırır. Tam toparlanma süreci ise pelvik taban kaslarının güçlenmesiyle birlikte yaklaşık 3 ay sürebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Normal doğumda dikiş ağrısı kaç gün sürer?
Normal doğumda uygulanan epizyotomi veya oluşan yırtıklar nedeniyle atılan dikişlerin ağrısı genellikle ilk 7 ile 10 gün içerisinde ciddi oranda azalır. Dikişlerin kendiliğinden erimesi 2-4 hafta sürebilir; bu dönemde bölgeyi kuru tutmak ve doktorunuzun önerdiği ılık oturma banyolarını uygulamak ağrıyı hafifletmek için en etkili yöntemdir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Normal doğum korkusuyla sezaryen tercih etmek mantıklı mı?
Normal doğum korkusu pek çok anne adayının yaşadığı bir durumdur ancak her iki doğum yönteminin de kendine has riskleri ve avantajları bulunur. Normal doğumda iyileşme süreci sezaryene göre çok daha hızlıdır ve anne doğumdan kısa süre sonra ayağa kalkıp bebeğiyle ilgilenebilir. Sezaryen ise bir cerrahi müdahale olduğu için karın bölgesindeki kesi nedeniyle iyileşme süreci daha uzun ve ağrılı olabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Normal doğumun uzun vadede vücuda etkileri nelerdir?
Normal doğumun uzun vadeli etkileri arasında en sık karşılaşılan durum pelvik taban kaslarında gevşemedir. Bu durum idrar kaçırma veya cinsel yaşamda hassasiyet gibi sorunlara yol açabilir ancak düzenli yapılan Kegel egzersizleri ile bu kaslar kısa sürede güçlendirilebilir. Normal doğumun vücut üzerinde sezaryene kıyasla daha az kalıcı fiziksel iz bıraktığı klinik olarak kabul edilmektedir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğum sonrası dikiş bölgesinde enfeksiyon nasıl anlaşılır?
Doğum sonrası dikiş bölgesinde enfeksiyon geliştiğini anlamak için bölgedeki belirtilere dikkat edilmelidir. Eğer dikiş yerinde aşırı kızarıklık, kötü kokulu akıntı, geçmeyen şiddetli ağrı veya 38 dereceyi aşan ateş gibi durumlar varsa enfeksiyon riski olabilir. Bu tür belirtilerle karşılaşıldığında vakit kaybetmeden bir uzmana başvurulmalı ve bölge temizliğinde doktorun önerdiği antiseptik solüsyonlar kullanılmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
10 cevap 937 göst.
0 oy
10 cevap 1,091 göst.

1,512,391 soru

24,668,538 cevap

367,128 kullanıcı

...