Bebeğim doğumda kakasını yemiş, ne yapmalıyım?

0 oy
1,136 göst.
24 Kasım 2019 Hamilelikte Bebek Sağlığı kategorisinde (165 puan) sordu
Arkadaşım dun gece dogum yapti bebek kakasini yemis midesini yıkamışlar sonuç ne olur. Neden kakasini yemiştir ki

9 Cevap

0 oy
24 Kasım 2019 (1,223 puan) cevapladı
Cnm oluyor öyle benim bi akrabamda yeni.dogum yaptı onunda öyle olmuş gözetim altında tutuyorlar bebeği ama bisi olmaz heralde bizimki sağlıklı. 
-Reklam-
0 oy
24 Kasım 2019 (25 puan) cevapladı
Doğumu yaklaşan her kadında yaşanabilen aslında riskli bi durum. Benim bildiğim kadarıyla yanlışım varsa affolsun, bebeğin suyu azalınca yada doğum başlayıp su boşalınca bebek kakasını yaparmış anne rahminde. Doğumun hemen gerçekleşmemesi de o süreçte bebeğin içerde kaka yemesine sebep oluyormuş. Bazen doğum esnasında yaşanan aksaklıklar da sebep olabiliyor. Herkesin başına gelrbilir. Zeka geriliğine bazı özürlere sebep olabiliyor. İnşallah Rabbim korumuştur çok geçmiş olsun
0 oy
24 Kasım 2019 (475 puan) cevapladı
Benimkide yemişti zamanında ama bi sıkıntu olmuo yani sonuçta hemen müdahale ediolar 
0 oy
24 Kasım 2019 (767 puan) cevapladı
Haftası geçince genelde öyle oluyor
0 oy
24 Kasım 2019 misafir cevapladı
Birsey olmaz, canım yazık yaaa...

Korkma çok sık oluyor
0 oy
24 Kasım 2019 (108 puan) cevapladı
Benim ilk oglum da haftasi gectigi icin kakasini yemis kordon dolanmis suyu bitmisti sezeryan oldum ve cocugun midesini falan yikadilar 3 gun kuvezde kaldi hic bi sorun olmadi simdi 14 yasinda birde 5.5 yasinda oglum var  ucuncuye hamileyim 16+5 kizim olucak insllh.sizde sikinti yapmayin hicbirsey olmaz gecmis olsun
0 oy
24 Kasım 2019 (1,400 puan) cevapladı
Erkek mi bebeği.  ? Halam da doğum yaptı haftası geçti artık bebek anne karninda fazla kalınca olurmuş. 2 hafta hava verdiler nefesi acilsin diye sonra taburcu ettiler korkmayın bir şey olmaz. Cok geçmiş olsun.
0 oy
24 Kasım 2019 (570 puan) cevapladı
Fazla kalınca yada doğum uzayınca olabiliyo canım, benim abimde olmuş, kordonda boynuna dolanmış vaziyette morarmş biraz öyle doğmuş
0 oy
24 Kasım 2019 (801 puan) cevapladı
Benim yeğenimde yemisti masallah hic birsey olmadi korkmayin. Dogum zamani gelmis ama dogumu gecikmis bebeklerde oluyor bu durum doktorlar yapilmasi gerekeni yapmistir.

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Bebek neden anne karnında kakasını yapar?
Bebeklerin anne karnında kakasını yapması, genellikle miadını doldurmuş gebeliklerde veya bebeğin oksijensiz kalması gibi stresli durumlarda gerçekleşen bir tepkidir. Tıpta mekonyum aspirasyonu olarak adlandırılan bu durum, bebeğin ilk dışkısı olan mekonyumun amniyon sıvısına karışması ve bebeğin bunu solumasıyla oluşur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Mekonyum yutan bebeğe midesi yıkanırken ne yapılır?
Bebek mekonyum yuttuğunda mide yıkama işlemi, bebeğin midesinde kalan dışkı kalıntılarının temizlenmesi ve kusma yoluyla akciğerlerine kaçmasını önlemek amacıyla yapılır. Sağlık personeli, nazogastrik bir tüp yardımıyla mide içeriğini nazikçe boşaltır ve bebeğin solunum yollarının açık kalmasını sağlamak için gerekli tıbbi takibi yapar.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Mekonyum aspirasyonu geçiren bebekler ne kadar sürede iyileşir?
Mekonyum aspirasyonu geçiren bebeklerin iyileşme süreci, aspirasyonun şiddetine ve akciğerlerde oluşan tahrişe bağlı olarak birkaç gün ile birkaç hafta arasında değişebilir. Bebekler genellikle yoğun bakım ünitesinde oksijen desteği, antibiyotik tedavisi veya solunum cihazı yardımıyla takip edilir, ciddi bir durum yoksa hızlıca toparlanma gösterirler.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebek mekonyum yutarsa ileride kalıcı sağlık sorunu olur mu?
Zamanında müdahale edilen ve uygun tedavi uygulanan bebeklerin büyük çoğunluğu, herhangi bir kalıcı sağlık sorunu yaşamadan sağlıklı bir şekilde büyürler. Ancak aspirasyonun şiddetine bağlı olarak, akciğerlerde kısa süreli enfeksiyon riski olabileceği için doktorlar bebek taburcu olduktan sonra da bir süre yakından takip edilmesini önerir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğumda bebeğin mekonyum yuttuğu nasıl anlaşılır?
Doğum sırasında amniyon sıvısının berrak değil, yeşil veya koyu renkli olması bebeğin dışkısını yaptığının en önemli belirtisidir. Bebek doğar doğmaz yapılan muayenede, eğer bebek mekonyum yuttuysa nefes darlığı, hızlı solunum, ciltte morarma veya solunum güçlüğü gibi belirtiler gözlemlenerek teşhis konulur ve hemen tedaviye başlanır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
3 cevap 618 göst.
0 oy
0 cevap 154 göst.
0 oy
15 cevap 1,453 göst.
4 Mayıs 2021 Doğum kategorisinde Adana0001 (147 puan) sordu

1,512,160 soru

24,665,678 cevap

366,963 kullanıcı

...