37 haftalık hamileyim, karnımdan neden gaz sesi geliyor?

0 oy
1,516 göst.
11 Ocak 2020 Hamilelikte Bebek Sağlığı kategorisinde (89 puan) sordu
37+3 haftalıkız arkadaşlar. İki kez karnmdan gaz çıkar gibi ses geldi acaba bebek gaz çıkarır mı anne karnında. Bildğin pırt gibiydi hani

2 Cevap

0 oy
11 Ocak 2020 (1,314 puan) cevapladı
:)) ilginc bi soru cevabini bilemedm ama merak ettm
11 Ocak 2020 (89 puan) yorumladı
Oysaki bende bir heyecanla yorumunuzu açmıştım :pp
-Reklam-
0 oy
11 Ocak 2020 (602 puan) cevapladı
Su içerisinde gaz çıksa bile duyulmaz ki suyun ses bastırma özelliğinden :) sizin bağırsaklarınızdan geliyordur o ses ya da midenizden :)
11 Ocak 2020 (89 puan) yorumladı
O zaman bağırsaklarımda veya midemde bı problem mi var acaba. Kimin organları gaz gibi ses çıkarır ki

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

37 haftalık hamileyim karnımdan gaz sesi geliyor, bebek gaz çıkarıyor olabilir mi?
Anne karnındaki bebeklerin sindirim sistemi henüz dış dünyadaki gibi çalışmadığı için bebeklerin anne karnında gaz çıkarması tıbben mümkün değildir. Karnınızdan duyduğunuz bu sesler genellikle bağırsak hareketleriniz, mide asidi akışı veya bebeğin hareketleri sırasında amniyotik sıvının yer değiştirmesi sonucu oluşan doğal vücut sesleridir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte karından gelen pırt sesi benzeri sesler neden olur?
Hamilelikte karın bölgesinden gelen pırt benzeri seslerin temel nedeni, büyüyen rahmin bağırsakları sıkıştırması ve sindirim sistemindeki gazın hareket etmesidir. Bu sesler bebeğin gaz çıkarması değil, annenin sindirim sistemindeki hava kabarcıklarının bağırsak duvarlarında yer değiştirmesi sonucu ortaya çıkan akustik yansımalardır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Anne karnındaki bebeklerde gaz sancısı olur mu?
Anne karnındaki bebeklerde sindirim sistemi henüz aktif olarak çalışmadığı ve besinler plasenta yoluyla doğrudan kana karıştığı için dış dünyadaki gibi bir gaz sancısı oluşmaz. Bebekler doğumdan sonra ilk kez emmeye başladıklarında ve bağırsakları hava ile temas ettiğinde gaz üretmeye ve gaz sancısı yaşamaya başlarlar.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamileliğin son haftalarında karından gelen sesler neyi ifade eder?
Hamileliğin 37. haftası ve sonrasında karından gelen sesler, genellikle bebeğin hareketliliği ile amniyotik sıvının dalgalanması veya annenin sindirim sistemindeki gaz hareketliliğidir. Bu tür sesler tamamen normaldir ve bebeğin sağlıklı gelişimiyle ilgili herhangi bir olumsuz durumu işaret etmez.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebek anne karnında ses çıkarır mı?
Bebek anne karnında ağlama veya gaz çıkarma gibi sesler çıkaramaz çünkü akciğerleri doğum anına kadar amniyotik sıvı ile doludur ve hava ile temas etmemiştir. Karnınızdan gelen tüm sesler annenin sindirim sistemi, bağırsak hareketleri veya bebeğin amniyotik sıvı içindeki fiziksel hareketlerinin bir sonucudur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular


1,512,149 soru

24,665,533 cevap

366,953 kullanıcı

...