37+1 haftalık acil sezaryen ile doğum yaptım, ne yapmalıyım?

0 oy
1,936 göst.
29 Mayıs 2020 Doğum kategorisinde (126 puan) sordu
Bugün kontrolüm vardı acilen sezeryana alındım çok şükür kızım yanımda şimdilik 37+1 günlük doğdu.
Gebelik haftası Doğdummmm

17 Cevap

0 oy
29 Mayıs 2020 (63 puan) cevapladı
Gözün aydın canim 
-Reklam-
0 oy
29 Mayıs 2020 (31 puan) cevapladı
Hayırlı olsun.Anne babasına hayırlı evlat olsun inşallah :) Neden erken doğdu bebeğiniz özel değilse 
29 Mayıs 2020 (126 puan) yorumladı
Kalp atışları düşüktü canm ntsde hemen ameliyata aldılar
0 oy
29 Mayıs 2020 (274 puan) cevapladı
Gözün aydın canım niye acil oldu aciklarmisin
0 oy
29 Mayıs 2020 (5,749 puan) cevapladı
Hayirli olsun gozun aydin.. neden direk acil sezeryana alindin cnm ? Hani kontrolmüs ya
0 oy
29 Mayıs 2020 (463 puan) cevapladı
gözün aydın cnim allah analı babalı büyütsün inşallah 
0 oy
29 Mayıs 2020 (463 puan) cevapladı
ñgözün aydın cnim allah analı babalı büyütsün inşallah 
0 oy
29 Mayıs 2020 (230 puan) cevapladı
Neden acilen alındın cnm bende yarın git cem sancım var doktorum acil çagirdı
0 oy
29 Mayıs 2020 (230 puan) cevapladı
Neden acilen alındın cnm bende yarın gitcem sancım var doktorum acil çagirdı...
0 oy
29 Mayıs 2020 (523 puan) cevapladı

Gozun aydın güze annee darısı başımıza inşallah son 14 gün :) 

0 oy
29 Mayıs 2020 (520 puan) cevapladı
Ayy kzmı erkekmi yaa gözünüz aydn
29 Mayıs 2020 (126 puan) yorumladı
Kız canm
0 oy
29 Mayıs 2020 (1,527 puan) cevapladı
Hayırlı olsun darısı bizlere
0 oy
29 Mayıs 2020 (731 puan) cevapladı
Kontrole gidince neden aldilar canim bi sıkıntı mi vardi 

Bu arada gözün aydin 
0 oy
29 Mayıs 2020 (213 puan) cevapladı
Hayırlı uğurlu olsun inşallah canım.saglikla huzurlu büyüt bebeğini
0 oy
29 Mayıs 2020 (126 puan) cevapladı
Hepinizden allah razı olsun darisi  sizlerin basina kalp atışları düşüktü almaları gerekti hemen sezeryana acilen aldılar
0 oy
29 Mayıs 2020 (2,905 puan) cevapladı
Gözünüz aydın çok sevindim rabbim evladını sana bağışlasın inşallah ❤️
0 oy
29 Mayıs 2020 (73 puan) cevapladı
Gözün aydın canım Allah analı babalı büyütsün inşbebeğin durumu iyimi kaç kilo doğdu
30 Mayıs 2020 (126 puan) yorumladı
Iyi çok şükür yanımda şimdi 2 900 gram doğdu.
0 oy
29 Mayıs 2020 (227 puan) cevapladı
Hayırlı uğurlu olsun canım

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

37+1 haftalık sezaryen doğum erken doğum sayılır mı?
Tıbbi literatürde 37. haftayı tamamlamış gebelikler 'term' yani zamanında doğum olarak kabul edilir. 37+1 haftalık bir bebek, prematüre kabul edilmez ve genellikle akciğer gelişimi tamamlanmış, dış dünyaya uyum sağlayabilecek düzeydedir. Yine de her bebeğin gelişim süreci farklı olduğundan, doktorlar yenidoğan takibinde bebeğin genel sağlık durumunu ve solunum fonksiyonlarını kontrol altında tutarlar.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Sezaryen ile doğum yaparken spinal anestezi nasıl uygulanır?
Spinal anestezi, bel bölgesinden yapılan tek dozluk bir iğne ile vücudun alt kısmının uyuşturulması işlemidir. İşlem sırasında hasta oturur ya da yan yatar pozisyondayken, bel omurları arasındaki aralıktan girilerek anestezi ilacı omurilik sıvısının olduğu bölgeye verilir. Bu yöntem sayesinde anne adayı doğum anında uyanık kalır, bebeğinin ilk ağlamasını duyabilir ve doğum sonrası bebeğiyle hemen ten tene temas kurabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
37 haftalık doğan bebeklerin hastanede kalması gerekir mi?
37 haftalık doğan bebekler genellikle zamanında doğmuş kabul edildikleri için özel bir yoğun bakım ihtiyacı duymazlar. Ancak doğumun acil sezaryen olması veya bebeğin adaptasyon sürecinde solunum güçlüğü yaşaması gibi durumlarda doktorlar gözlem amaçlı hastanede kalmayı tercih edebilir. Genel sağlık durumu iyi olan ve emme refleksi gelişmiş bebekler, rutin kontrollerin ardından genellikle anne ile aynı odada kalabilirler.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Acil sezaryen kararı hangi durumlarda alınır?
Acil sezaryen kararı, bebeğin kalp atışlarında düşüş olması, kordon dolanması, plasentanın erken ayrılması veya annenin hayati risk taşıması gibi durumlarda verilir. Planlanmış bir doğum süreci yerine, bebeğin veya annenin sağlığını korumak adına sürecin hızlandırılması gerekir. Bu tür durumlarda amaç, en kısa sürede ve en güvenli şekilde bebeğin dünyaya gelmesini sağlayarak olası komplikasyonları önlemektir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Sezaryen sonrası iyileşme sürecinde nelere dikkat etmeliyim?
Sezaryen sonrası iyileşme sürecinde en önemli adım, ameliyattan birkaç saat sonra doktorunuzun onayıyla kısa yürüyüşlere başlamaktır. İnsizyon bölgesini kuru ve temiz tutmak enfeksiyon riskini önlerken, ağır kaldırmaktan kaçınmak karın kaslarının iyileşmesini hızlandırır. Ayrıca ağrı kesicileri düzenli kullanmak, hareket kabiliyetinizi artırarak bağırsak hareketlerinizin normale dönmesine ve gaz sancılarının azalmasına yardımcı olur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
3 cevap 1,452 göst.
3 Ağustos 2019 Doğum kategorisinde cans (51 puan) sordu
0 oy
15 cevap 2,532 göst.
3 Temmuz 2021 Doğum kategorisinde Elif Ylmz (655 puan) sordu
0 oy
11 cevap 1,702 göst.
8 Nisan 2021 Doğum kategorisinde K.b.r.m.y (244 puan) sordu
0 oy
9 cevap 1,420 göst.
3 Mart 2021 Doğum kategorisinde Yaprak33 (171 puan) sordu

1,512,230 soru

24,666,621 cevap

367,022 kullanıcı

...