Tarama testlerini yaptırmadan doğum yapabilir miyim?

0 oy
952 göst.
3 Temmuz 2020 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (456 puan) sordu
2 li tarama testini yaptırmadım doktorum sordu yaptırdın mı diye ben yok dedim 3 lü testi yaptırmamı söyledi bende gerek var mı önemli mi diye sorduğumda hangi hastanede doğum yapacaksın dedi şehir hastanesi dedim belki sorun olabilir bebegin durumunda risk fln varsa dedi öyle bir şey olur mu başına böyle bir durum gelen var mı 
Gebelik haftası 16+3

9 Cevap

0 oy
3 Temmuz 2020 (989 puan) cevapladı
Valla cevremde gerek yok diyp yaptirmayan cok oldu sorun yasamadilar. Bilemiyorum ama 
-Reklam-
0 oy
3 Temmuz 2020 (648 puan) cevapladı
Canim ben geç kalmışım 4 lu test istedi benden nörol riskim gözüktü çok moralim bozuk valla ayrıntılı ultrason a giricem 500 tl imiş bebeğim sağlıklı olsun diye dua ediyorum 18 haftalik ge beyim nörol bebek riski kesinleşir se ölü oluyormuş zaten doğduğunda 1 saat falan yaşamış seni korkutma için anlamadım ben kendimden korkuyorum bişey çıkarsa diye dua edin lutfen :(( çok sıkıntılı gebelik yaşadım zaten ALLAH herkeze sağlıklı mübarek evlat nasip etsin sanada canım 
3 Temmuz 2020 (702 puan) yorumladı
İnş bsy yoktr rabbim uzun ömür versn kuzum alma canını kaza ve kaderi Allahtn baskası bilemez onun ne kdr yaşayacağına da Allah çoktan yazmstr sen gönlünü rahat tut bir şey olmz Allahn izniyle inş
3 Temmuz 2020 (648 puan) yorumladı
Doğru bende yasin okudum şimdi içim sanki biraz ferahlık inşallah valla ALLAH düşman ima bile sağlıklı evlat nasip etsin şüpheye kalmak çok kötü bir duygu kimsenin bu duyguyu yaşamasını istemem ALLAH Kimseye yasatmasin
3 Temmuz 2020 (702 puan) yorumladı
Amin inş cnm
3 Temmuz 2020 (702 puan) yorumladı
Canm takma ztn yaştan dolayı öyle çıkıyo yaş etkiliyo genelde o yaşlarda çogunda riskli cıkıyo ama saglklı doguyo sakın takma dua et
3 Temmuz 2020 (648 puan) yorumladı
Inşallah canım
0 oy
3 Temmuz 2020 (648 puan) cevapladı

Canim ben geç kalmışım 4 lu test istedi benden nörol riskim gözüktü çok moralim bozuk valla ayrıntılı ultrason a giricem 500 tl imiş bebeğim sağlıklı olsun diye dua ediyorum 18 haftalik ge beyim nörol bebek riski kesinleşir se ölü oluyormuş zaten doğduğunda 1 saat falan yaşamış seni korkutma için anlamadım ben kendimden korkuyorum bişey çıkarsa diye dua edin lutfen :(( çok sıkıntılı gebelik yaşadım zaten ALLAH herkeze sağlıklı mübarek evlat nasip etsin sanada canım 

3 Temmuz 2020 (702 puan) yorumladı
Böyle bir risk olsa bile ne yapablrsnki şuan cnm veya üçlü test yaptrms olsaydn detaylı yaptrsnda sonuç değişeckmi doktrlr ne yapablr keza buna Allah karar verir onlrn demesiyle ölmez onlrn demesylede yaşamaz hiç bir sotun yokken ölü doganlr var veya sorun var dypte hiç birşeyi olamyan saglklı bebeklr var bunu Allah bilir sadece rabbim inş hayrlı dogum hayrlı evlat ve o evladada uzun ömür verir bizlern duadan baska yapck bsyi yok kendni üzme
3 Temmuz 2020 (648 puan) yorumladı
Amin canım inşallah herkeze sağlıklı evlat nasip etsin
0 oy
3 Temmuz 2020 (243 puan) cevapladı
Hicbir testi yaptirmadim ozel doktorum yaptirmadi yani benlik bisey degil ayrintili haftasında deli gibi sancim vardi hastahanede yatıyordum oyle kaçırdım simdi.sehir hast kontrole gidiyorum doktora aynen bu sekil söyledim biseu demedi 32 haftaligim 
0 oy
3 Temmuz 2020 (260 puan) cevapladı
Benim bildiğim mecburi değil canım biseyde demiyorlar yinede sen bilirsin özele gidiyorsan bazı doktorlar özellikle test parası için mrcbur tutuyor hiç bir mecburiyetin yok taramslar için ama merak ediyorum yaptırayım dersende sen bilirsin
3 Temmuz 2020 (456 puan) yorumladı
Yok canım devlet hastanesine gidiyorum aslında yaptırmaya gerek duymuyorum kesin sonuç vermiyor sonuçta tesekkur ederim yorumun için
0 oy
3 Temmuz 2020 (1,287 puan) cevapladı
Hiç alakası yok, doğum anında bile gitsen seni kabul etmek zorunda hastane. 
3 Temmuz 2020 (456 puan) yorumladı
Bencede öyle olması lazım ama yinede sormakta fayda var diye düşündüm
0 oy
3 Temmuz 2020 (305 puan) cevapladı
Bende hiç birini yaptırmadım cnm sorun olacahını sanmıyorm 
0 oy
3 Temmuz 2020 (1,641 puan) cevapladı
Bu üçüncü gebeligim 23+6yiz kan idrar testi dışında hiç birşey yaptrmadim testlerden korkuyorum komşum çok sorun yaşadı bebeği sağlıklı doğdu kızın hamileliği rezil oldu risk var diyolar al sana şüphe kimse yüzde yüz demeden kız bir sürü sorun yaşadı ağlaya ağlaya helak oluyordu ben yaptrmadim hiç Allah'ım ne eylerse guze eyler sağlıkla kucağına alırsın inşallah kötüye yorma hiç birşeyi ben hep dua ediyorum tüm gebeleri Allah'ım böle bı testle sınaması 
0 oy
3 Temmuz 2020 (702 puan) cevapladı
Cnm bnlrı yaptrsn bir risk olsa veya olmasa onlr neyi değiştirecek bizim annelrmz ne ilaç içmiş ne test yaptrmş şimdide çoğu yaptrmıyo ki sorun olsada doktrlr ne yapabiliyor Allahn dedği olr canını sıkma sen dogumunu her şekilde yaprsn testlr zorunlu bsy dgl ki kaldıki onlr birer test ve kesinliği yok olsa dahi kimin gücü yeteck rabbimn yarattgnı değiştirmeye böyle yaparak hamileliğiniz zehir etmeyin tadını çıkarın inş bsy olmz bişeyide yoktr dua edelim herzmn
3 Temmuz 2020 (456 puan) yorumladı
Haklısın bende yaptırma taraftarı değilim kesin sonuç vermiyor hersey gelen Allahtan

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Tarama testlerini yaptırmadan hastanede doğum yapabilir miyim?
Evet, tarama testlerini yaptırmamış olsanız dahi her hastanede doğum yapma hakkınız bulunmaktadır. Tarama testleri zorunlu değil, isteğe bağlı tarama yöntemleridir; ancak bu testlerin yapılmaması, bebeğin olası sağlık durumları hakkında doktorun önceden bilgi sahibi olmasını engeller.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
İkili ve üçlü tarama testleri neden önemlidir?
İkili ve üçlü tarama testleri, bebekte oluşabilecek kromozomal anomalilerin ve bazı gelişimsel risklerin erken dönemde tespit edilmesi için uygulanır. Bu testler kesin tanı koymasa da, bir risk durumu olup olmadığını belirleyerek doktorun doğum öncesi veya sonrası süreçte daha hazırlıklı olmasına yardımcı olur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Tarama testi yaptırmamanın doğum sürecine etkisi olur mu?
Tarama testi yaptırmamanın doğum sürecine veya hastaneye kabul edilme durumunuza doğrudan bir etkisi yoktur. Ancak, doğum sırasında veya sonrasında bebeğin ek bakıma ya da özel bir uzman desteğine ihtiyacı olabilecek bir risk durumu varsa, doktorun önceden bilgisi olması tıbbi müdahale hızını artırır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Üçlü tarama testi kaçıncı haftalar arasında yapılır?
Üçlü tarama testi genellikle gebeliğin 16. ve 20. haftaları arasında, en ideal olarak ise 16-18. haftalar arasında uygulanmaktadır. Eğer ikili tarama testini kaçırdıysanız veya yaptırmadıysanız, doktorunuz bu zaman diliminde üçlü tarama testini değerlendirmenizi isteyebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Tarama testleri yaptırılmazsa doğumda ne gibi sorunlar yaşanabilir?
Tarama testlerinin yaptırılmaması yasal veya idari bir engel oluşturmaz, ancak tıbbi açıdan riskli bir durumun doğum anına kadar bilinmemesi, bebeğin doğar doğmaz ihtiyaç duyabileceği özel yoğun bakım şartlarının planlanmasını zorlaştırabilir. Doktorlar bu yüzden testleri, olası riskleri öngörmek ve gerekli hazırlıkları yapmak adına önermektedir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.


1,512,230 soru

24,666,621 cevap

367,022 kullanıcı

...