22 haftalık hamileyim, bel kasık ve kalça ağrım normal mi?

0 oy
460 göst.
27 Şubat 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (293 puan) sordu
22+2 haftalık hamileyim bel kasık ve kalça agrılarım oluyor kızlar normal  mi yaşıyan varmı yada Doktoruna soran korkulacak bir durum mj
Gebelik haftası 22+2

1 cevap

0 oy
27 Şubat 2021 (204 puan) cevapladı
dusuk riskin yoksa normaldir canm cnku bebek buyuyo icinde 
-Reklam-

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

22 haftalık gebelikte bel ve kasık ağrısı neden olur?
22 haftalık gebelikte bel, kasık ve kalça ağrıları genellikle vücudun artan ağırlık merkezine uyum sağlama çabası ve gevşeyen bağ dokularından kaynaklanır. Gebelik hormonları olan relaksin ve progesteron, pelvis bölgesindeki eklemlerin esnemesine neden olarak bu bölgelerde baskı ve ağrı hissi oluşturabilir. Ancak şiddetli, ritmik veya kanama ile eşlik eden ağrılar mutlaka uzman bir hekim tarafından değerlendirilmelidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte kalça ağrısını hafifletmek için ne yapılmalı?
Gebelikte kalça ağrısını hafifletmek için en etkili yöntemler arasında yan yatarken bacak arasına yastık koymak, düzenli hafif yürüyüşler yapmak ve gebelik destek kemeri kullanmak yer alır. Ayrıca uzun süre ayakta kalmamaya özen göstermek ve otururken bel destekli sandalyeler tercih etmek pelvis üzerindeki yükü azaltır. Ağrılar günlük yaşam kalitenizi ciddi oranda düşürüyorsa, fizyoterapi veya hamile yogası gibi uzman gözetimindeki uygulamalardan destek alabilirsiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte kasık ağrısı ne zaman tehlikeli kabul edilir?
Hamilelikte kasık ağrısı; ağrıya vajinal kanama, su gelmesi, ateş veya idrar yaparken yanma gibi belirtiler eşlik ediyorsa tehlikeli kabul edilir. Eğer ağrı düzenli aralıklarla gelip giden bir kasılma şeklindeyse veya tek taraflı çok keskin bir batma hissi veriyorsa, bu durum erken doğum riski veya idrar yolu enfeksiyonu gibi tıbbi müdahale gerektiren durumların habercisi olabilir. Bu belirtilerden herhangi birini fark ettiğinizde vakit kaybetmeden doktorunuza danışmalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebeliğin ikinci trimesterinde bel ağrısı normal mi?
Gebeliğin ikinci trimesterinde bel ağrısı, büyüyen uterusun omurga üzerindeki baskıyı artırması ve postürün değişmesi nedeniyle oldukça yaygın ve normal karşılanan bir durumdur. Vücut, bebeğin ağırlığını taşımak için bel çukurunu derinleştirir, bu da kasların daha fazla çalışmasına ve yorulmasına yol açar. Düzenli egzersiz ve doğru postür alışkanlıkları bu dönemdeki bel ağrılarını yönetmekte oldukça etkilidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte ağrılar için doktora ne zaman başvurulmalı?
Gebelikte ağrılar istirahat ile geçmiyor, şiddeti giderek artıyor veya günlük aktivitelerinizi kısıtlıyorsa mutlaka doktorunuza başvurmalısınız. Özellikle ağrıya eşlik eden olağandışı bir akıntı veya bebek hareketlerinde azalma gibi durumlar gözlemliyorsanız, gebelik haftanız ne olursa olsun bir uzman kontrolü en güvenli yoldur. Doktorunuz, ağrının fiziksel bir uyum süreci mi yoksa tıbbi bir müdahale gerektiren bir durum mu olduğunu muayene ile netleştirecektir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.


1,512,230 soru

24,666,613 cevap

367,021 kullanıcı

...