4 haftalık hamileyim, ev işi yaparken bebeğe bir şey olur mu?

0 oy
688 göst.
4 Mart 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (142 puan) sordu
Ev işlerinde ne yapmalı. Ayağa kalkınca birşey olacakmıs gibi geliyor olmaz dimi

12 Cevap

0 oy
4 Mart 2021 (1,301 puan) cevapladı
Çok egilip uzanmaman lazım cnm ,Agırda kaldrma yavas yavaş yap 
-Reklam-
0 oy
4 Mart 2021 misafir cevapladı
Ustun köru yap temiigini acele etme canım. Sonuçta yerlesmesi icin daha zamani var.
0 oy
4 Mart 2021 (156 puan) cevapladı
Yok canım ayağa kalkmak la ne olsun :) sakınılan göze çöp batarmis ağır işlerden kaçın bide kendini fazla yorma dinlenerek yap düşük tehliken varsa tabiki doktora göre ilerlersin ama öyle birşey yoksa korkma o kadar
0 oy
4 Mart 2021 (23 puan) cevapladı
Son adet tarhin ne benim 3 şubat bu ayın 3 cnde olmam gerektiğinde olmadım 1 gun gecti test yaptım negatif cıktı eyer iki çizgi çıkaydı son adet tarhime göre tam 4 haftalık olacaktım siz nasıl anladın hamile olduğunuzu bulanikmiydi test yapıtınızda 
4 Mart 2021 (32 puan) yorumladı
Canim bende 6+4 hamileyim herkeste hemen test yapinca olmuyo bi kaç gün geçsin tekrar dene
4 Mart 2021 (142 puan) yorumladı
Benimde aynı tarih. Göğüs sismesinden anladım silik çıkmıştı
0 oy
4 Mart 2021 (49 puan) cevapladı

3. Hamileyim hem calistim hem ev islerimi hep kendim yaptim 38+4 un hala hali kaldirip koltuk cekiyorum allahin dedigi olur yicek ekmegi varsa dogar yoksa yattigin yerden kalkma yine sogmaz cok kasma kendini


4 Mart 2021 (576 puan) yorumladı
Valla bende hem çalışıyorum hem evimle ilgileniyorum şükür
4 Mart 2021 (280 puan) yorumladı
Aynen bende de durum öyle kömür sobası kullanıyorum günde iki kere dolduruyorum mecbur adamı işten bekleyemem iki çocuk daha var ev işlerini saymıyorum bile ama her bünye aynı değildir imkan varsa rahat ve dinlenerek geçirilebilir hamilelik
0 oy
4 Mart 2021 (925 puan) cevapladı
Ben agır kaldırmak hariç her işi yaptım. Mutfak dolabı cam kapı sildim açıkçası.  

O size baglı kendinizi nsl hissediyorsanız yapabileceksiniz yaparsınız.. 
0 oy
4 Mart 2021 (348 puan) cevapladı
Canım ilk üç ay fazla birsey yapmadım eşim sagolsun o yaptı ama sonra yapmaya başladım korkma yavaş yavaş yaparsan sorun yok hem hareket oluyor iyi geliyor ama ani hareketlerden ve kolunu yukarı uzanmalardan kaçın.. 
0 oy
4 Mart 2021 (424 puan) cevapladı
4 hafta cok yeni ben hamile oldgumu bilmeden sinifimi temizleyip toplamistim masalarimi kaldirdim oyuncak kolileri falan kaldirdim  siz yinede dikkatli olun ama saglikli bir hamilelikse her halukarda devam eder sagliksiz ise yatarken bile sonlanabilir :)
0 oy
4 Mart 2021 (294 puan) cevapladı
7.haftama kadar eşim yaptı. İçime pek sinmese de bebeğim tutunsun yeter dedim. Sağolsun yemek derdi de yoktu kahvaltı yaptık yemek yapamadım. 8.haftadan sonra kendim yaptım kendimi i yormadan normalde koltuk çeker halı toplardım onları yapmıyorum. Yapacağım da eşimden yardım istiyorum. şuan 11  haftalığım herhangi bir sıkıntım yok. Sadece yemek yapamıyorum midem bulanıyor. 
4 Mart 2021 (294 puan) yorumladı
Tabiki temizliği de dinlenerek yapıyorum
0 oy
4 Mart 2021 (75 puan) cevapladı

Ani hareketler yapmamalısın 

Çok yüksek yerlere abanma 

Ağır kaldırma 

Allahın izniyle birşey olmaz :) 



0 oy
4 Mart 2021 (473 puan) cevapladı
Bende aynı böyleyim ev supurmuyorum raflara uzanmiyorum ağır kaldırıyorum onun dışında her işi yapıyorum bunlarında eşim hallediyo simdi11 haftaya yaklaştım biraz daha rahatladı içim yinede dikkat ediyorum
0 oy
4 Mart 2021 (200 puan) cevapladı
İlk haftalarda ben hiç bir iş yapmadım, gün boyu uzanırdım pazar günü eşimle yapardık temizliği bence eşinizden rica edin ilk haftalar birlikte yapın yardımcı olsun

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

4 haftalık hamilelikte ev işi yaparken nelere dikkat etmeliyim?
4 haftalık hamilelik döneminde ev işi yaparken ağır kaldırmaktan, kimyasal içerikli temizlik ürünlerini solumaktan ve uzun süre ayakta kalmaktan kaçınmalısınız. İlk haftalar embriyonun rahme tutunma süreci olduğu için kendinizi yormamanız, sık sık dinlenmeniz ve ani hareketlerden sakınmanız önemlidir. Özellikle ağır eşyaların yerini değiştirmek veya yüksek yerlere uzanmak gibi fiziksel zorlayıcı aktivitelerden bu süreçte uzak durulmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamileliğin ilk haftalarında ayağa kalkınca bir şey olacakmış hissi normal mi?
Hamileliğin ilk haftalarında ayağa kalkınca bir şey olacakmış hissi veya hafif karın çekilmeleri, rahmin büyüme süreci ve hormonal değişimler nedeniyle oldukça yaygın görülen bir durumdur. Bu his genellikle vücudunuzun yeni duruma uyum sağlama çabasından kaynaklanır ve çoğu zaman normal kabul edilir. Ancak bu hisse şiddetli kasık ağrısı, kanama veya geçmeyen kramplar eşlik ediyorsa mutlaka doktorunuza danışmanız gerekir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
4 haftalık hamileyken hangi ev işlerini yapmaktan kaçınmalıyım?
4 haftalık hamilelik sürecinde ağır yük kaldırmak, cam silmek veya perde asmak gibi uzanmayı gerektiren hareketler, ağır deterjan kullanımı ve uzun süre eğilerek yapılan işlerden kaçınmalısınız. Özellikle kimyasal temizlik ürünlerinin yoğun kokusuna maruz kalmak mide bulantılarını tetikleyebilir ve solunum yoluyla vücuda girebilir. Bu dönemde yorucu işleri bölümlere ayırarak yapmalı ve mutlaka dinlenme molaları vermelisiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Erken dönem hamilelikte ev işlerinde yorulmak düşüğe sebep olur mu?
Normal seyreden sağlıklı bir hamilelikte günlük rutin ev işlerini yapmak düşüğe sebep olmaz. Ancak aşırı fiziksel yorgunluk, vücudun stres seviyesini artırabilir ve kendinizi halsiz hissetmenize neden olabilir. Eğer doktorunuz tarafından aksi belirtilmedikçe, kendinizi zorlamadan ve vücudunuzun verdiği dinlenme sinyallerini dikkate alarak hafif ev işleriyle uğraşmanızda tıbbi bir engel bulunmamaktadır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamileliğin 4. haftasında ev işi yaparken kendimi nasıl korumalıyım?
Hamileliğin 4. haftasında ev işlerini güvenli hale getirmek için mutlaka kaygan zeminlerden uzak durmalı, iş yaparken sık sık oturarak dinlenmeli ve temizlikte doğal içerikli ürünler tercih etmelisiniz. Ani kalkış ve oturuşlar tansiyon dengesizliğine yol açabileceği için hareketlerinizi yavaşlatmak önemlidir. Eğer iş yaparken kendinizi çok yorgun veya nefes nefese kalmış hissediyorsanız, hemen işi bırakıp uzanarak dinlenmeniz en sağlıklı yaklaşımdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
6 cevap 361 göst.
29 Ağustos 2024 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Asel ferda (53 puan) sordu
0 oy
15 cevap 1,504 göst.
18 Ocak 2023 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Busesude (456 puan) sordu
0 oy
28 cevap 1,459 göst.
0 oy
26 cevap 1,493 göst.
29 Ocak 2022 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde yenigebeanne (30 puan) sordu

1,512,572 soru

24,670,990 cevap

367,261 kullanıcı

...