20 haftalık hamileyim, koku kaybım var korona mıyım?

0 oy
1,118 göst.
9 Mart 2021 Hamilelikte Anne Sağlığı kategorisinde (348 puan) sordu
Kızlar dün dışarda yemek yemiştim. Ama sokakta yani herkesten uzaktm ama öyle bir rüzgar vardı ki üstümde inceydi hissettim üşüdüğümu. Neyse kalkıp eve dönerken hissettim burnumun yandığını. Bu arada polene alerjim var. Dünden beri az koku alıyorum. Hapşuryrm ara ara başka da biseym yok. Nane limon içtim. Bide paça yedim acılı burnum aktı baya ama gene aynı yanıyor korkuyorum eğer tat kaybı yada başka bsiey olursa gidecm ama olanlar var sa bi baksın lütfen bu arada 20 haftalık hamileyim 
Gebelik haftası 20

6 Cevap

0 oy
9 Mart 2021 (193 puan) cevapladı
14+5 canom ben şu anda koronayım
9 Mart 2021 (348 puan) yorumladı
Oo geçmiş olsun cnm. Belirtin nelerdi
9 Mart 2021 (447 puan) yorumladı
............
10 Mart 2021 (193 puan) yorumladı
Teşekkürler canım. Şiddetli baş ağrısı yaşadım 3 4 güne tat koku kayboldu öyle farkettim önce üşüttüm sanmişyım
-Reklam-
0 oy
9 Mart 2021 (111 puan) cevapladı
Canım çokşükür ben olmadım ama etrafımda  olanlar var . Grip belirtisi haricinde ek olarak  öksürük .sırt ağrısı .nefes darlığı  gibi belirtileri var .umarım deyilsin dir inşallah geçmiş olsun 
9 Mart 2021 (348 puan) yorumladı
Bunlar yok. Sadece kendimi çok yordum bugün o biraz hissediyorum ama iyiyim sadece burnum yanıyor  çiçekler de açtı polen mi yapıyor acaba
9 Mart 2021 (111 puan) yorumladı
ondan da olabilir canım terlersin  üşürsün ve bahar polen gayet normal bence olabilir yani  çok geçmiş olsun kafana çok takma diyorumya yakınım nefes nefese kalmış gibi nefes alıyo ve her hecede demiyorum her harfte öksürüyor konuşamıyor bile öksürme ten  içini ferah tut sen
0 oy
9 Mart 2021 (193 puan) cevapladı

Çok zorlu bir süreç ne tat alabiliyorum ne de koku ilaç kullanımı zaten olmuyor kendi çabalarımla atlatmaya çalişiyorum


9 Mart 2021 (348 puan) yorumladı
Allah yardımcın olsun canım
0 oy
9 Mart 2021 (26 puan) cevapladı
Bende oldum ne yazık ki bugün karantinamızında son günü. Bende cevremdekiler olmasa gidip test yaptırmazdım çünkü normal grip gibiydim her zamanki olduğum grip ekstra ağrım sızım olmadı. Bir kaç gün sonra koku almadığımı farkettim tat ve koku gitmişti ama onun dışında farklı bir durum olmadı. İnşallah değilsindir olduysanda en hafif şekilde atlatırsın inşallah tüm geçirenler en hafif şekilde geçirir
10 Mart 2021 (348 puan) yorumladı
Peki nasıl atlattın. Kokuyu az da olsa aldın mı yoksa hiç mi yoktu
10 Mart 2021 (26 puan) yorumladı
Hiç yoktu yeni yeni geliyor. Limonu çok tüketmeye çalıştım ama birşey yapmadım hafif şekilde geçirdim ayakta
0 oy
9 Mart 2021 (26 puan) cevapladı
Öksürük nefes darlığı eklem ağrısı herkeste görülmüyor keşke hiç kimsede görülmese.. tat ve koku gidince anlıyorsun yediğin hiç birşeyin tadı olmuyor ot gibi herşey tatsız tutsuz
9 Mart 2021 (280 puan) yorumladı
Kızlar eşim grip bende boğaz ağrısı falan var sezeryana alırlar mı gripken
0 oy
9 Mart 2021 (24 puan) cevapladı
18 haftalıkken bende covid oldum,şuan 29 haftalık bende de koku kaybı olmuştu ama tat kaybı yaşamadım 
10 Mart 2021 (348 puan) yorumladı
Hiç mi koku almadın ve ilaç vermediler demi. Ben az alıyorum koku ve burnumun içi kuru kuru.
22 Mart 2021 (24 puan) yorumladı
Koku duyum tamamen gitti en ağır kokuları dahi alamadım. İlaç vermediler sadece vitamin ve meyve tükettim dinlenerek atlattim çok şükür  sizede çok gecmis olsun

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

20 haftalık hamileyim, koku kaybı ve hapşırma korona belirtisi olabilir mi?
20 haftalık hamilelikte koku kaybı ve hapşırma gibi belirtiler koronavirüsün yanı sıra alerjik rinit veya soğuk algınlığı ile de karıştırılabilir. Hamilelik döneminde bağışıklık sistemi daha hassas olduğu için tat ve koku kaybı gibi şüpheli durumlarda vakit kaybetmeden bir kadın doğum uzmanı veya aile hekimi ile görüşülerek PCR testi yapılması en doğru yaklaşımdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte koku kaybı yaşadığımda ne zaman doktora gitmeliyim?
Hamilelikte koku kaybı, tat kaybı, yüksek ateş, şiddetli öksürük veya nefes darlığı gibi belirtiler görüldüğünde derhal bir sağlık kuruluşuna başvurulmalıdır. Özellikle 20. haftada bebeğin ve annenin sağlığını korumak adına, basit bir üşütme gibi görünse bile semptomlar devam ediyorsa doktor kontrolü şarttır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte polen alerjisi ile korona belirtileri nasıl ayırt edilir?
Polen alerjisi genellikle gözlerde sulanma, burun kaşıntısı ve hapşırma ile seyrederken; koronavirüs daha çok koku ve tat kaybı, yüksek ateş ve halsizlik ile kendini belli eder. Ancak hamilelik sürecinde her iki durum da birbirine benzer belirtiler gösterebileceği için teşhisin sadece doktor tarafından, gerekli testler yapılarak konulması hayati önem taşır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte evde uygulanabilecek doğal yöntemler güvenli midir?
Gebelikte nane limon içmek veya acılı gıdalar tüketmek gibi evde uygulanan yöntemler, semptomları hafifletmek için geçici bir rahatlama sağlayabilir ancak bunlar tıbbi tedavi yerine geçmez. Özellikle hamilelikte herhangi bir bitki çayı veya takviye kullanmadan önce mutlaka doktorunuza danışarak, mevcut şikayetlerinizin altında yatan asıl nedeni öğrenmelisiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte koronavirüs riski bebeği nasıl etkiler?
Hamilelikte koronavirüs geçirmek, erken doğum riski veya bebeğin gelişimi üzerinde bazı olumsuz etkiler yaratabileceğinden sıkı takip gerektiren bir durumdur. Enfeksiyon şüphesi durumunda doktorunuz bebeğin kalp atışlarını ve gelişimi kontrol altına alarak, hamilelik haftanıza uygun en güvenli tedavi protokolünü belirleyecektir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
5 cevap 688 göst.
0 oy
6 cevap 1,037 göst.
0 oy
0 cevap 260 göst.

1,512,399 soru

24,668,626 cevap

367,134 kullanıcı

...