Gebelikte tansiyonum kaça kadar düşebilir, ilaç gerekir mi?

0 oy
405 göst.
7 Nisan 2021 Hamilelikte Anne Sağlığı kategorisinde (93 puan) sordu
Kızlar tansiyonunuz kaça kadar dusuyor   ilac kullanılıyormu ilk hamileligim pek bilgim yok
Gebelik haftası 11+ 2

4 Cevap

0 oy
7 Nisan 2021 (126 puan) cevapladı
Benim tansiyonum normalde düşük hamileyken dahada düşük oluyo genellikle ya 9_6 yada 9_5
-Reklam-
0 oy
7 Nisan 2021 (971 puan) cevapladı
2. Hamileligim hep dusuk tansiyonum 9.5 e kadar dusuyo pek yukseldigi de gorulmuyo 

Ilac kullanmiyorum aç kalmamaya ozen goster sıvı alımı onemli 

Bas donmesi agri yapabiliyor malesef
0 oy
7 Nisan 2021 (16 puan) cevapladı
Sabah kalkarken hafif tuzlu bisey yiyin hafif tuzlu ayran ve bol bol su için bende de var aynısı 7 5 olduğu zamanı gördüm bayıldım hastaneye kaldırıldim inan haftada bir serum taktirmasam kendime gelemezdim
0 oy
7 Nisan 2021 (92 puan) cevapladı
8/5 8/4  düşük oluyor genelde benim. Bulantılarım çok olduğu için beslenememekten demişti doktorum bir gün acillik olmustim serum filan kendim olctukce düşük çıktığında tuzlu ayran içiyorum 

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Gebelikte tansiyon kaçın altına düşerse düşük tansiyon kabul edilir?
Gebelikte tansiyonun büyük tansiyonun 90 mmHg, küçük tansiyonun ise 60 mmHg değerlerinin altına düşmesi genellikle düşük tansiyon (hipotansiyon) olarak kabul edilir. Ancak bu değerler kişiden kişiye farklılık gösterebilir ve gebeliğin ilk aylarında hormonal değişimlere bağlı olarak tansiyon düşüklüğü sıkça görülür.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte düşük tansiyon için ilaç tedavisi uygulanır mı?
Hamilelikte düşük tansiyon genellikle ilaç tedavisi gerektirmeyen, yaşam tarzı değişiklikleri ile kontrol altına alınabilen fizyolojik bir durumdur. Doktorlar, altta yatan ciddi bir sağlık sorunu olmadığı sürece düşük tansiyon için doğrudan ilaç önermez; bunun yerine bol su tüketimi ve dengeli beslenme gibi yöntemleri tavsiye eder.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte düşük tansiyon belirtileri nelerdir ve nasıl geçer?
Gebelikte düşük tansiyon baş dönmesi, göz kararması, halsizlik ve mide bulantısı gibi belirtilerle kendini gösterebilir. Bu durumu hafifletmek için aniden ayağa kalkmamak, gün içinde bol su içmek, az ve sık aralıklarla beslenmek ve sol tarafa yatarak dinlenmek oldukça etkilidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte tansiyon düşüklüğü bebeğe zarar verir mi?
Hamilelikte görülen hafif tansiyon düşüklüğü genellikle bebeğe doğrudan zarar vermez, aksine yüksek tansiyon kadar tehlikeli bir durum olarak görülmez. Ancak tansiyon düşüklüğüne bağlı bayılma veya şiddetli baş dönmesi sonucu düşüp yaralanma riski oluşabileceği için dikkatli olunması gerekir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte tansiyon düşüklüğü ne zaman doktora danışılmalıdır?
Eğer tansiyon düşüklüğü şiddetli baş dönmesi, bayılma, görme bozukluğu, göğüs ağrısı veya nefes darlığı gibi belirtilerle birlikte seyrediyorsa mutlaka bir uzmana başvurulmalıdır. Ayrıca tansiyon değerleri günlük aktivitelerinizi kısıtlayacak kadar düşük seyrediyorsa doktorunuzun durumunuzu takip etmesi önemlidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
0 cevap 288 göst.
10 Şubat 2023 Hamile Kalamama kategorisinde Denizinanasi (248 puan) sordu
0 oy
9 cevap 328 göst.
0 oy
0 cevap 90 göst.
30 Eylül 2021 Hamilelikte Anne Sağlığı kategorisinde Glsnn (179 puan) sordu

1,512,802 soru

24,673,976 cevap

367,431 kullanıcı

...