Hamilelikte sürekli ağlıyorum ve sinirleniyorum, normal mi?

0 oy
417 göst.
10 Nisan 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (650 puan) sordu
Sıkıldım bu durumdan artık 1 haftadır hep içimde karanlık bir video izleyim zırt pırt ağlıyom :( 

Eşimle de çok kavga ediyorum benimle ilgilenmiyorsun diyorum adam işte oluyor gelince de ben sinirleniyorum oda hamileligime veriyo napsın adam 

Gidiyor ağlıyorum geliyor kavga çıkarıp ağlıyom duygusal olan var mı benim gibi :(
Gebelik haftası 23+1

3 Cevap

0 oy
10 Nisan 2021 (6,204 puan) cevapladı
Hormonal değişiklikler hislerini tetikliyor. Ben yaşamadım henüz bunları, aksine daha neşeli ve uyumluyum. Sakinleştim de. Her bünyede farklı etkileri var demek ki. İnanç durumunu bilemiyorum tabii ama duaların çok etkisini görüyorum ben.

Sabahları 7 kere Ayetel Kürsi, akşamları da Felak ve Nas. 

Ayrıca işteyken evde hep Bakara suresi çalıyor bizim. Eşim de sakin bir insan, ben de öyleyim ama yapısal da biraz tabii.
10 Nisan 2021 (650 puan) yorumladı
Ya ben önceden de sinirli biriydim ama şimdi baya her şeye alınıyorum kafaya takıyorum eşim de sakin biri kavgaçı değil hep gelir barışalım der barışırım ama birden içime yine çok soğukluk giriyor beni istemiyorsun deyip duruyorum yazık adamcaz yemin ediyor atrık bende farkındayım zaten hormonal duygular işte
-Reklam-
0 oy
10 Nisan 2021 (171 puan) cevapladı
Belki de bütün hamileler yasiyor bunu. Ben de cok diplerde yaşadım. Gülme krizinden sonra hüngür hüngür ağladığım, ağlarken kahkaha attığım cok oldu. Gebeligimin son haftasindayim, su an dengedeyim. Sana tavsiyem esine olan tutumunu baskila. Ben de cok yaptim bunu, simdi cok üzülüyorum. Erkekler hassas her seyi içine atıyor bu konuda. 
10 Nisan 2021 (650 puan) yorumladı
aynen ya tam anladın beni çok üzülüyorum eşime, bak bana dedigin sözleri unutamam ama gel barışalım der bazen kendimi kontrolden çıkmış buluyorum istemsiz kötü sözler diyorum oda çok üzülyor bende inşallah bu durum geçer de sakin olurum ağlamakta sıkıcı bebeğim de his eder diyorum
0 oy
10 Nisan 2021 (323 puan) cevapladı
bende öyleyim canm malesef ama benim normal halimde böyle =))
10 Nisan 2021 (650 puan) yorumladı
Bende duygulasım normalde de ama böyle değil ya çok üzülüyorum şarkı çalınca aklımda senaryo kurup ağlıyom :D
10 Nisan 2021 (323 puan) yorumladı
=)))  gecen eşim oglumla odada top oynarken yavaşca bana carpti eşim hemen telaş yapti yine aglarim diye =))) oda üzülüyo aglayinca

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Hamilelikte aşırı duygusallık ve sürekli ağlama isteği normal mi?
Hamilelik döneminde yaşanan hormonal değişimler, özellikle östrojen ve progesteron seviyelerindeki dalgalanmalar nedeniyle aşırı duygusallık ve ağlama nöbetleri oldukça yaygın görülen durumlardır. Bu süreçte yaşanan hassasiyet genellikle gebeliğin ilk üç ayında ve sonlarına doğru zirveye ulaşabilir. Duygusal durumdaki bu değişimler, vücudun biyolojik adaptasyon sürecinin bir parçasıdır ancak günlük yaşamı ciddi şekilde kısıtlıyorsa bir uzmana danışılması önerilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte eşle yaşanan tartışmalar ve sinirlilik nasıl yönetilir?
Hamilelikte artan sinirlilik halini yönetmek için eşinizle duygularınızı suçlayıcı olmayan bir dille paylaşmak en etkili yöntemdir. Kavga anında tartışmayı uzatmak yerine ortamdan uzaklaşıp sakinleşmeyi beklemek, sinir sisteminizin yatışmasına yardımcı olur. Eşinize hamilelik sürecindeki fiziksel ve duygusal zorluklarınızdan bahsederek, ondan beklentilerinizi net ama sakin bir tonda ifade etmeniz aranızdaki iletişimi güçlendirecektir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte duygusal dalgalanmalar ne zaman geçer?
Gebelikte yaşanan duygusal dalgalanmalar genellikle hormon seviyelerinin dengelenmeye başladığı ikinci trimester döneminde azalma eğilimi gösterir. Ancak doğum sonrası süreçte de 'lohusalık hüznü' olarak bilinen duygusal hassasiyet bir süre devam edebilir. Eğer bu durum haftalardır geçmiyor ve yaşam kalitenizi ciddi oranda düşürüyorsa, bu durumu sadece hamileliğe bağlamak yerine bir kadın doğum uzmanı veya psikolog ile paylaşmak önemlidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte ağlama krizleri bebeğe zarar verir mi?
Hamilelikte yaşanan kısa süreli üzüntü veya ağlama krizlerinin doğrudan bebeğe fiziksel bir zarar verdiği bilimsel olarak kanıtlanmamıştır. Ancak uzun süreli ve kronikleşmiş yoğun stres, vücutta kortizol seviyesini artırarak dolaylı yoldan etkiler yaratabilir. Bu yüzden kendinizi çok kötü hissettiğiniz anlarda derin nefes egzersizleri yaparak ve rahatlatıcı aktiviteler bularak stres seviyenizi düşürmeye odaklanmanız hem sizin hem de bebeğinizin sağlığı için faydalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte ilgisizlik hissi ile nasıl başa çıkılır?
Hamilelikte eşten beklenen ilginin gelmemesi veya bu durumun eksikliği, hormonal hassasiyetle birleşince çok daha yıkıcı hissedilebilir. Bu süreçte kendi kendinize kalmak yerine, eşinizle birlikte yapabileceğiniz küçük hobiler veya sadece yürüyüşler planlamak aradaki bağın korunmasına yardımcı olur. İlgisizlik hissettiğiniz anlarda kendinize vakit ayırıp sevdiğiniz aktivitelerle ilgilenmek, dışarıdan gelecek onaya olan ihtiyacınızı bir nebze olsun azaltabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.


1,512,166 soru

24,665,790 cevap

366,970 kullanıcı

...